Na Mezinárodní konferenci autosedadel v německém Düsseldorfu byla představena nová generace luxusních sedadel pro automobily nejvyšší třídy.
Autonomní řízení: Sedačky budou hrát stále důležitější roli Auta, která se sama řídí, jsou dnes na zkušebních okruzích již realitou. Řidiči tak v nadcházejících letech budou postupně a ve stále vyšší míře předávat ovládání vozidla automatizovaným systémům.
Přestože aktivní řízení bude v budoucích generacích vozidel odsunuto dopozadí, vybavení interiérů vozidel a zejména pak sedadla, budou hrát stále důležitější roli.
“Věříme, že až budou auta, která se sama řídí, uvedena na trh, přinese to podstatné zlepšení kvality života”, řekl Andreas Maashoff, evropský ředitel pro design a dílenské zpracování ve firmě Adient na Mezinárodní konferenci inovativních autosedadel v Düsseldorfu.
“Řidiči se spolu s ostatními cestujícími stanou spolujezdci a snadno se dostanou z bodu A do bodu B, přičemž budou mít více času věnovat sevěcem, které jsou v životě důležitější než řízení auta.” Navíc se do cílového místa dostanou bezpečněji a s menším stresem, a to díky pokročilým sedačkovým technologiím firmy Adient.
Přechod na auta, která se sama řídí vyžaduje rozsáhlé změny v návrhu automobilů. Jedna z těchto změn se týká i zcela nových řešení interiérů vozidel. “Ve společnosti Adient si myslíme, že autonomní řízení začíná již otevřením dveří vozu. Proto naše sedačky musí řidiče přivítat a zcela se mu přizpůsobit,” vysvětlil Maashoff. Adient ve svém řešení luxusních sedaček pro systémy s autonomním řízením využívá 15 nových inovativních prvků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.