Na Mezinárodní konferenci autosedadel v německém Düsseldorfu byla představena nová generace luxusních sedadel pro automobily nejvyšší třídy.
Autonomní řízení: Sedačky budou hrát stále důležitější roli Auta, která se sama řídí, jsou dnes na zkušebních okruzích již realitou. Řidiči tak v nadcházejících letech budou postupně a ve stále vyšší míře předávat ovládání vozidla automatizovaným systémům.
Přestože aktivní řízení bude v budoucích generacích vozidel odsunuto dopozadí, vybavení interiérů vozidel a zejména pak sedadla, budou hrát stále důležitější roli.
“Věříme, že až budou auta, která se sama řídí, uvedena na trh, přinese to podstatné zlepšení kvality života”, řekl Andreas Maashoff, evropský ředitel pro design a dílenské zpracování ve firmě Adient na Mezinárodní konferenci inovativních autosedadel v Düsseldorfu.
“Řidiči se spolu s ostatními cestujícími stanou spolujezdci a snadno se dostanou z bodu A do bodu B, přičemž budou mít více času věnovat sevěcem, které jsou v životě důležitější než řízení auta.” Navíc se do cílového místa dostanou bezpečněji a s menším stresem, a to díky pokročilým sedačkovým technologiím firmy Adient.
Přechod na auta, která se sama řídí vyžaduje rozsáhlé změny v návrhu automobilů. Jedna z těchto změn se týká i zcela nových řešení interiérů vozidel. “Ve společnosti Adient si myslíme, že autonomní řízení začíná již otevřením dveří vozu. Proto naše sedačky musí řidiče přivítat a zcela se mu přizpůsobit,” vysvětlil Maashoff. Adient ve svém řešení luxusních sedaček pro systémy s autonomním řízením využívá 15 nových inovativních prvků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.