Na Mezinárodní konferenci autosedadel v německém Düsseldorfu byla představena nová generace luxusních sedadel pro automobily nejvyšší třídy.
Autonomní řízení: Sedačky budou hrát stále důležitější roli Auta, která se sama řídí, jsou dnes na zkušebních okruzích již realitou. Řidiči tak v nadcházejících letech budou postupně a ve stále vyšší míře předávat ovládání vozidla automatizovaným systémům.
Přestože aktivní řízení bude v budoucích generacích vozidel odsunuto dopozadí, vybavení interiérů vozidel a zejména pak sedadla, budou hrát stále důležitější roli.
“Věříme, že až budou auta, která se sama řídí, uvedena na trh, přinese to podstatné zlepšení kvality života”, řekl Andreas Maashoff, evropský ředitel pro design a dílenské zpracování ve firmě Adient na Mezinárodní konferenci inovativních autosedadel v Düsseldorfu.
“Řidiči se spolu s ostatními cestujícími stanou spolujezdci a snadno se dostanou z bodu A do bodu B, přičemž budou mít více času věnovat sevěcem, které jsou v životě důležitější než řízení auta.” Navíc se do cílového místa dostanou bezpečněji a s menším stresem, a to díky pokročilým sedačkovým technologiím firmy Adient.
Přechod na auta, která se sama řídí vyžaduje rozsáhlé změny v návrhu automobilů. Jedna z těchto změn se týká i zcela nových řešení interiérů vozidel. “Ve společnosti Adient si myslíme, že autonomní řízení začíná již otevřením dveří vozu. Proto naše sedačky musí řidiče přivítat a zcela se mu přizpůsobit,” vysvětlil Maashoff. Adient ve svém řešení luxusních sedaček pro systémy s autonomním řízením využívá 15 nových inovativních prvků.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.