Zlomila mu Octavia vaz? Jozef Kabaň ve Škodovce končí. Kam míří?

Jozef Kabaň končí ve Škodovce a odchází k BMW!
Jozef Kabaň končí ve Škodovce a odchází k BMW!, foto: BMW
ar6 8. února 2017 13:44
Sdílej:

Jozef Kabaň je mezi automobilovými designéry v Česku aktuálně asi nejdiskutovanější postavou. To on totiž stojí za posledními modely Škody, mezi nimiž vyčnívá facelift Octavie. Nyní se však čtyřiačtyřicetiletý Slovák rozhodl vyměnit okřídlený šíp za modrobílou vrtuli.

Přestupové období v nejlepších fotbalových ligách planety skončilo 31. ledna. S trochou nadsázky a fotbalové terminologie se ale ten vůbec největší přestup odehrál až po něm na trase Mladá Boleslav Mnichov. Ze Škodovky totiž možná poněkud překvapivě odešel její čtyřiačtyřicetiletý slovenský šéfdesignér Jozef Kabaň. Jeho novým působištěm se stane BMW Group.

Sám Kabaň nebude šéfdesignérem značky, ale bude působit v týmu, který vede Adrian van Hooydonk. Ten je šéfdesignérem celé skupiny, Kabaň bude zodpovědný za design značky BMW. Jeho místo dříve zastával Karim Habib, který však na vlastní žádost značku opustil a bude se věnovat vlastním podnikatelským aktivitám. Vedle Kabaně pak bude v hlavním designérském týmu také Domagoj Dukec, pracující pro BMW Group od roku 2010, jenž se nyní stane vedoucím designérského týmu pro vozy BMW i a BMW M.

Co stojí za Kabaňovým odchodem ze Škodovky jasné není. Zlí jazykové budou jistě tvrdit, že je za tím všeobecně špatně přijatý facelift Octavie. Připomeňme však, že při představení ve Vídni slovenský designér uvedl, že je dobře, že se o „čtyřoké“ přední části mluví. Vedle liftbacku a kombi nižší střední třídy pak u okřídleného šípu stojí i za SUV Kodiaq nebo posledními generacemi Superbu a Fabie. Ke Škodovce Kabaň nastoupil v únoru 2008, před tím působil také u Volkswagenu (například Lupo a dvojče Seat Arosa), Audi nebo Bugatti (kromě kol navrhl celý design Veronu).

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.