Zlomila mu Octavia vaz? Jozef Kabaň ve Škodovce končí. Kam míří?

Jozef Kabaň končí ve Škodovce a odchází k BMW!
Jozef Kabaň končí ve Škodovce a odchází k BMW!, foto: BMW
ar6 8. února 2017 13:44
Sdílej:

Jozef Kabaň je mezi automobilovými designéry v Česku aktuálně asi nejdiskutovanější postavou. To on totiž stojí za posledními modely Škody, mezi nimiž vyčnívá facelift Octavie. Nyní se však čtyřiačtyřicetiletý Slovák rozhodl vyměnit okřídlený šíp za modrobílou vrtuli.

Přestupové období v nejlepších fotbalových ligách planety skončilo 31. ledna. S trochou nadsázky a fotbalové terminologie se ale ten vůbec největší přestup odehrál až po něm na trase Mladá Boleslav Mnichov. Ze Škodovky totiž možná poněkud překvapivě odešel její čtyřiačtyřicetiletý slovenský šéfdesignér Jozef Kabaň. Jeho novým působištěm se stane BMW Group.

Sám Kabaň nebude šéfdesignérem značky, ale bude působit v týmu, který vede Adrian van Hooydonk. Ten je šéfdesignérem celé skupiny, Kabaň bude zodpovědný za design značky BMW. Jeho místo dříve zastával Karim Habib, který však na vlastní žádost značku opustil a bude se věnovat vlastním podnikatelským aktivitám. Vedle Kabaně pak bude v hlavním designérském týmu také Domagoj Dukec, pracující pro BMW Group od roku 2010, jenž se nyní stane vedoucím designérského týmu pro vozy BMW i a BMW M.

Co stojí za Kabaňovým odchodem ze Škodovky jasné není. Zlí jazykové budou jistě tvrdit, že je za tím všeobecně špatně přijatý facelift Octavie. Připomeňme však, že při představení ve Vídni slovenský designér uvedl, že je dobře, že se o „čtyřoké“ přední části mluví. Vedle liftbacku a kombi nižší střední třídy pak u okřídleného šípu stojí i za SUV Kodiaq nebo posledními generacemi Superbu a Fabie. Ke Škodovce Kabaň nastoupil v únoru 2008, před tím působil také u Volkswagenu (například Lupo a dvojče Seat Arosa), Audi nebo Bugatti (kromě kol navrhl celý design Veronu).

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.