Zlomila mu Octavia vaz? Jozef Kabaň ve Škodovce končí. Kam míří?

ar6, 8. února 2017, 13:44 Google+

Jozef Kabaň je mezi automobilovými designéry v Česku aktuálně asi nejdiskutovanější postavou. To on totiž stojí za posledními modely Škody, mezi nimiž vyčnívá facelift Octavie. Nyní se však čtyřiačtyřicetiletý Slovák rozhodl vyměnit okřídlený šíp za modrobílou vrtuli.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jozef Kabaň končí ve Škodovce a odchází k BMW!

Jozef Kabaň končí ve Škodovce a odchází k BMW! | foto: BMW

Sdílejte článek

Přestupové období v nejlepších fotbalových ligách planety skončilo 31. ledna. S trochou nadsázky a fotbalové terminologie se ale ten vůbec největší přestup odehrál až po něm na trase Mladá Boleslav Mnichov. Ze Škodovky totiž možná poněkud překvapivě odešel její čtyřiačtyřicetiletý slovenský šéfdesignér Jozef Kabaň. Jeho novým působištěm se stane BMW Group.

Sám Kabaň nebude šéfdesignérem značky, ale bude působit v týmu, který vede Adrian van Hooydonk. Ten je šéfdesignérem celé skupiny, Kabaň bude zodpovědný za design značky BMW. Jeho místo dříve zastával Karim Habib, který však na vlastní žádost značku opustil a bude se věnovat vlastním podnikatelským aktivitám. Vedle Kabaně pak bude v hlavním designérském týmu také Domagoj Dukec, pracující pro BMW Group od roku 2010, jenž se nyní stane vedoucím designérského týmu pro vozy BMW i a BMW M.

Co stojí za Kabaňovým odchodem ze Škodovky jasné není. Zlí jazykové budou jistě tvrdit, že je za tím všeobecně špatně přijatý facelift Octavie. Připomeňme však, že při představení ve Vídni slovenský designér uvedl, že je dobře, že se o „čtyřoké“ přední části mluví. Vedle liftbacku a kombi nižší střední třídy pak u okřídleného šípu stojí i za SUV Kodiaq nebo posledními generacemi Superbu a Fabie. Ke Škodovce Kabaň nastoupil v únoru 2008, před tím působil také u Volkswagenu (například Lupo a dvojče Seat Arosa), Audi nebo Bugatti (kromě kol navrhl celý design Veronu).

Vytisknout

Diskuze: Zlomila mu Octavia vaz? Jozef Kabaň ve Škodovce končí. Kam míří?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

V létě je dopravní značky čitelná, ale jak se chovat v zimě?

Nehoda kvůli zasněženým značkám. Kdo za ni může?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud