Zběsilé stěhování nebude problém? Stačí mít Mercedes-AMG E 63 S Kombi

AutoRoad.cz, 28. července 2017, 08:54 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Takzvaných überkombi, jinými slovy proklatě rychlých stěhováků, za poslední roky povážlivě ubylo. Naštěstí tu stále máme Mercedes, jehož sportovní divize AMG to nezabalila a pravidelně nám servíruje praktické modely s až nesmyslným výkonem. Poslední dílo navazuje na sedan E 63, je tedy jasné, že o lenocha rozhodně nepůjde.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG E 63 S Kombi je nejrychlejší vozem svého druhu na světě.

Mercedes-AMG E 63 S Kombi je nejrychlejší vozem svého druhu na světě. | foto: Mercedes-AMG

Sdílejte článek

Sedan si s sebou při představení nesl označení historicky nejsilnější třídy E, což se s příchodem kombíku nezměnilo. Jen ještě přibylo také zařazení mezi rekordmany své třídy, tedy kombíky, protože z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy se nedostanou ani některé supersporty. Důvodem je dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec o výkonu 420 kW (571 k) mezi 5750 - 6500 ot./min s točivým momentem 750 Nm mezi 2250 - 5000 ot./min, respektive o výkonu 450 kW (612 k) mezi 5750 – 6500 ot./min s točivým momentem 850 Nm mezi 2500 – 4500 ot./min v případě verze S. Oba modely mají standardní devítistupňový automat AMG Speedshift, přenášející sílu na všechna čtyři kola v kombinaci se zadním uzamykatelným diferenciálem (E 63 mechanickým a E 63 S elektronickým).

Technické údaje

  AMG E 63 AMG E 63 S
Výkon: 420 kW 450 kW
Toč. moment: 750 Nm 850 Nm
Převodovka: 9 AT 9 AT
Pohon: 4Matic+ 4Matic+
Zrychlení: 3,6 s 3,5 s
Max. rychlost: 250/290 km/h 250/290 km/h
Spotřeba: 9,1 l/100 km 9,1 l/100 km
Pohot. hmotnost: 2060 kg 2070 kg

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro balíček AMG Driver's.

Rozhodně to ale není všechno, speciální kúru má za sebou také podvozek automobilu, který má ve standardu vícekomorové vzduchové odpružení. Dále nechybí nastavitelné pružiny nebo adaptivní tlumiče. Přední čtyřprvková náprava využívá dílu z hliníku, změn ve prospěch dynamických jízdních vlastností se dočkala i zadní náprava.

Hledáme redaktory pro AutoRoad.cz. Své CV nám pošlete na info@incorp.media

Volič Dynamic Select pracuje v režimech Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG E 63 S jej doplňuje ještě mód Race. Hrátky na okruhu podporují třístupňové ESP, s možností jeho úplné deaktivace, adaptivní řízení, dynamické uchycení motoru u verze S a brzdy o průměru 360, respektive 390 milimetrů. Dostupné budou i karbon-keramické kotouče o průměru 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.

Vnější design nejvíce definují nová kapota a o 27 milimetrů vytažené blatníky. O aerodynamiku se starají mimo jiné přední splitter, nástavce prahů nebo zadní difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Víko kufru je zakončeno decentním spoilerem v barvě karosérie, zatímco na druhé straně je nová maska chladiče s jedinou dvojitou lamelou.

V kabině nechybí sportovní sedačky (k dispozici budou i místa s integrovanými hlavovými opěrkami) a volant potažený kůží Nappa. Tento materiál najdete i na dalších částech interiéru, především pak u verze S. Úprav se dočkal i přístrojový panel, u verze S digitální a kapličkou propojený s obrazovkou infotainmentu Comand Online. Jako u každého jiného AMG pak bude k dispozici větší množství individualizace a „uvítací“ verze Edition 1. Premiéra se uskuteční na ženevském autosalonu, do prodeje nejrychlejší sériové kombi planety zamíří v dubnu a první kousky se u dealerů objeví v červnu.

Vytisknout

Diskuze: Zběsilé stěhování nebude problém? Stačí mít Mercedes-AMG E 63 S Kombi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

V rámci programu WheelSwap si cyklisté a kamioňáci vyzkoušeli jiný úhel pohledu na britské silnice

S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

on-line prodej

Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

Ford Mustang Mach-E

TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

Volkswagen ID.4 GTX

Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

Drako Dragon

Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

Praga Bohema, český supersport s výkonem 700 koní

Praga nabídne nový supersport Bohema s výkonem 700 koní za 30 milionů Kč

Toyota Prius páté generace

Legenda se vrací: Toyota Prius páté generace

Toyota

Toyoty v příkopu a jeden mrtvý. Cvičení v Kolíně bylo až příliš realistické

DS 7 Crossback Louvre

TEST: DS 7 Louvre – stylové SUV, které upoutá jak designem, tak skvělým komfortem

Tesla Model X

Tesla svolává téměř 30 000 vozů Model X

Geely GE11

Základ pro polské elektromobily Izera dodá čínská Geely

Elan 01H - prototyp autobusu na vodíkový pohon

Za každou cenu, nový zákon zvýhodní nízkoemisní vozidla

Modernizovaný Jaguar XJ6 vznikl za spolupráce specializovaného oddělení Jaguar Classic a bubeníka kapely Iron Maiden

Šéf Jaguar Land Rover odstoupí z funkce

Ford Ranger Stormtrak

Test Ford Ranger Stormtrak 2.0 EcoBlue Bi-turbo, odcházení ve velkém stylu

Toyota bZ Compact SUV

Toyota bZ Compact SUV Concept - s bateriemi a umělou hmotou

reklama

Doporučujeme

Maserati 300 S, vůz slavného brazilského závodníka

Rudý poklad z roku 1956. Vítězné Maserati 300 S Juana Manuela Fangia míří do…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Praga nabídne nový supersport Bohema s výkonem 700 koní za 30 milionů Kč

  2. Toyoty v příkopu a jeden mrtvý. Cvičení v Kolíně bylo až příliš realistické

  3. Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

  4. Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

  5. Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

  6. TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud