Takzvaných überkombi, jinými slovy proklatě rychlých stěhováků, za poslední roky povážlivě ubylo. Naštěstí tu stále máme Mercedes, jehož sportovní divize AMG to nezabalila a pravidelně nám servíruje praktické modely s až nesmyslným výkonem. Poslední dílo navazuje na sedan E 63, je tedy jasné, že o lenocha rozhodně nepůjde.
Sedan si s sebou při představení nesl označení historicky nejsilnější třídy E, což se s příchodem kombíku nezměnilo. Jen ještě přibylo také zařazení mezi rekordmany své třídy, tedy kombíky, protože z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy se nedostanou ani některé supersporty. Důvodem je dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec o výkonu 420 kW (571 k) mezi 5750 - 6500 ot./min s točivým momentem 750 Nm mezi 2250 - 5000 ot./min, respektive o výkonu 450 kW (612 k) mezi 5750 – 6500 ot./min s točivým momentem 850 Nm mezi 2500 – 4500 ot./min v případě verze S. Oba modely mají standardní devítistupňový automat AMG Speedshift, přenášející sílu na všechna čtyři kola v kombinaci se zadním uzamykatelným diferenciálem (E 63 mechanickým a E 63 S elektronickým).
Technické údaje
AMG E 63 AMG E 63 S Výkon: 420 kW 450 kW Toč. moment: 750 Nm 850 Nm Převodovka: 9 AT 9 AT Pohon: 4Matic+ 4Matic+ Zrychlení: 3,6 s 3,5 s Max. rychlost: 250/290 km/h 250/290 km/h Spotřeba: 9,1 l/100 km 9,1 l/100 km Pohot. hmotnost: 2060 kg 2070 kgPoznámka: Údaje za lomítkem platí pro balíček AMG Driver's.
Rozhodně to ale není všechno, speciální kúru má za sebou také podvozek automobilu, který má ve standardu vícekomorové vzduchové odpružení. Dále nechybí nastavitelné pružiny nebo adaptivní tlumiče. Přední čtyřprvková náprava využívá dílu z hliníku, změn ve prospěch dynamických jízdních vlastností se dočkala i zadní náprava.
Hledáme redaktory pro AutoRoad.cz. Své CV nám pošlete na info@incorp.media
Volič Dynamic Select pracuje v režimech Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG E 63 S jej doplňuje ještě mód Race. Hrátky na okruhu podporují třístupňové ESP, s možností jeho úplné deaktivace, adaptivní řízení, dynamické uchycení motoru u verze S a brzdy o průměru 360, respektive 390 milimetrů. Dostupné budou i karbon-keramické kotouče o průměru 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.
Vnější design nejvíce definují nová kapota a o 27 milimetrů vytažené blatníky. O aerodynamiku se starají mimo jiné přední splitter, nástavce prahů nebo zadní difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Víko kufru je zakončeno decentním spoilerem v barvě karosérie, zatímco na druhé straně je nová maska chladiče s jedinou dvojitou lamelou.
V kabině nechybí sportovní sedačky (k dispozici budou i místa s integrovanými hlavovými opěrkami) a volant potažený kůží Nappa. Tento materiál najdete i na dalších částech interiéru, především pak u verze S. Úprav se dočkal i přístrojový panel, u verze S digitální a kapličkou propojený s obrazovkou infotainmentu Comand Online. Jako u každého jiného AMG pak bude k dispozici větší množství individualizace a „uvítací“ verze Edition 1. Premiéra se uskuteční na ženevském autosalonu, do prodeje nejrychlejší sériové kombi planety zamíří v dubnu a první kousky se u dealerů objeví v červnu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.