Na letošním ženevském autosalonu se podle zpráv přímo od Subaru ukáže nová generace modelu XV. Navíc máme jeho první snímek.
První generace vozu přitom existuje na trhu již pátým rokem a tak je na čase i přes drobné modernizace uvést pořádného nástupce. Otázkou tak je, jaký vlastně bude nový crossover. O tom do jisté míry vypovídá nová fotografie, jenž naznačuje tvary novinky z Japonska.
Subaru zároveň uvádí, že globální debut nastane 7. března a na starosti jej bude mít sám prezident organizace Fuji Heavy Industries, pan Yasuyuki Yoshinaga. Ve výbavě vozu najdeme samozřejmě symetrický pohon všech kol, ovšem co vše najdeme pod kapotou, je zatím záhadou.
Spekulace hovoří o vznětovém dvoulitrovém čtyřválci o výkonu okolo 110 kW. Ten by měl být spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Pro některé další motory se bude instalovat i automat CVT. Vůbec poprvé by se v nabídce XV měla objevit hybridní verze. U ní se blíže neví, jakou technologii tam Subaru nasadí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?