Na letošním ženevském autosalonu se podle zpráv přímo od Subaru ukáže nová generace modelu XV. Navíc máme jeho první snímek.
První generace vozu přitom existuje na trhu již pátým rokem a tak je na čase i přes drobné modernizace uvést pořádného nástupce. Otázkou tak je, jaký vlastně bude nový crossover. O tom do jisté míry vypovídá nová fotografie, jenž naznačuje tvary novinky z Japonska.
Subaru zároveň uvádí, že globální debut nastane 7. března a na starosti jej bude mít sám prezident organizace Fuji Heavy Industries, pan Yasuyuki Yoshinaga. Ve výbavě vozu najdeme samozřejmě symetrický pohon všech kol, ovšem co vše najdeme pod kapotou, je zatím záhadou.
Spekulace hovoří o vznětovém dvoulitrovém čtyřválci o výkonu okolo 110 kW. Ten by měl být spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Pro některé další motory se bude instalovat i automat CVT. Vůbec poprvé by se v nabídce XV měla objevit hybridní verze. U ní se blíže neví, jakou technologii tam Subaru nasadí.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?