Až současná generace Mustangu se poprvé oficiálně podívala do Evropy a prodejně se jí nebývale daří. Z tohoto pohledu modernizace snad ani nebyla potřeba. Přesto se do ní Ford pustil a u některých jistě vzbudí určité kontroverze. Úplně nová přední část dostala níže položenou kapotu s novými nasávacími otvory, přepracovanou masku chladiče a především nový nárazník. Ten má zakomponovaný nejen splitter, ale i nasávací otvory, na něž přímo navazují horizontální mlhovky. Ty mají podobně jako nově tvarovaná hlavní světla příplatkovou full-LED technologii, což je u muscle caru velká premiéra. Celkově nicméně působí přední část trochu smutným, z některých úhlů ale zároveň i agresivnějším dojmem. Vzadu jsou LED diodové světlomety v kombinaci s novým nárazníkem a příplatkovým spoilerem. Zákazník pak může volit ze dvanácti designů kol nebo nového oranžového laku Fury.
Kabina tak trochu fušuje do řemesla koncernu Volkswagen. Vůbec poprvé je totiž Mustang za příplatek dostupný s digitální přístrojovou deskou, jež má úhlopříčku dvanáct palců. Podobně jako u vozů Audi nebo Volkswagen lze její zobrazení nakonfigurovat do jednoho ze tří režimů (normal, sport a track), nebude chybět ani iluze klasických analogových budíků. Další interiérové změny jsou decentnějších charakteru a zahrnují například upravené ovládací prvky z hliníku, ruční kontrastní prošívání středové konzole nebo čalounění sedadel v nových barvách a vzorech. Mezi příplatky se objeví vyhřívaný volant, respektive aplikace FordPass pro chytré telefony, umožňující ve spolupráci s infotainmentem SYNC dálkové ovládání některých funkcí vozu.
Podvozek nového Mustangu dostal přepracované tlumiče, zadní zavěšení má vyšší příčnou tuhost a nové stabilizační tyče, znamenající lepší přilnavost a celkově vylepšené reakce vozu. Do volitelné výbavy, konkrétně balíčku Performance, se dostaly magnetické tlumiče MagneRide, podílející se opět na vylepšení jízdních vlastností. Pod kapotou v USA již nekoupíte 3.7litrový šestiválec, jehož místo plně zaujme přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost s funkcí overboost. Vrcholem i nadále zůstává Mustang GT s pětilitrovým osmiválcem, který poznáte nejen podle čtyř koncovek výfuku, ale i charakteristického zvukového doprovodu, umožněný aktivním ventilem ve výfukovém potrubí.
V porovnání se současnou verzí GT má novinka vyšší výkon i širší pásmo otáček, což umožnilo použití přímého vstřikování při vyšším tlaku s bodovým vstřikování při nižším tlaku. Přenos výkonu na zadní kola má v základu na starosti manuální převodovka, pro osmiválec s dvoudiskovou spojkou a dvouhmotovým setrvačníkem. Za příplatek mohou mít oba motory inovativní desetistupňový automat, což je oproti stávajícímu řešení se šesti stupni pořádný upgrade. Ford slibuje méně času při změně rychlostního stupně, lepší reakce v nízkých rychlostech a výrazně snížení ztrát při tření. Pro manuální řazení má Mustang pod volantem rovněž pádla. Výše zmíněné jízdní režimy pak nastavují také pohonné ústrojí nebo podvozek.
Bezpečnostní výbava nově obsahuje přednárazový systém s detekcí chodců, upozornění na vzdálenost před vpředu jedoucím vozem, varování při vybočení z jízdního pruhu, udržování v jízdním pruhu nebo hlídání bdělosti řidiče. Do prodeje se omlazený Mustang jako kupé nebo kabriolet dostane v Severní Americe na podzim, příchod do Evropy na sebe pravděpodobně nenechá dlouho čekat.