Aktuální Ford Mustang se představil již před třemi lety, což je řečí automobilového plánovače čas na omlazovací kúru. Tu nejprve včera odhalilo uniklé produktové video, dnes už modrý ovál přidal i kompletní sadu informací a fotek. Přední část vypadá vážně jako na včerejších záběrech, interiér leze trochu do zelí koncernu Volkswagen.
Až současná generace Mustangu se poprvé oficiálně podívala do Evropy a prodejně se jí nebývale daří. Z tohoto pohledu modernizace snad ani nebyla potřeba. Přesto se do ní Ford pustil a u některých jistě vzbudí určité kontroverze. Úplně nová přední část dostala níže položenou kapotu s novými nasávacími otvory, přepracovanou masku chladiče a především nový nárazník. Ten má zakomponovaný nejen splitter, ale i nasávací otvory, na něž přímo navazují horizontální mlhovky. Ty mají podobně jako nově tvarovaná hlavní světla příplatkovou full-LED technologii, což je u muscle caru velká premiéra. Celkově nicméně působí přední část trochu smutným, z některých úhlů ale zároveň i agresivnějším dojmem. Vzadu jsou LED diodové světlomety v kombinaci s novým nárazníkem a příplatkovým spoilerem. Zákazník pak může volit ze dvanácti designů kol nebo nového oranžového laku Fury.
Kabina tak trochu fušuje do řemesla koncernu Volkswagen. Vůbec poprvé je totiž Mustang za příplatek dostupný s digitální přístrojovou deskou, jež má úhlopříčku dvanáct palců. Podobně jako u vozů Audi nebo Volkswagen lze její zobrazení nakonfigurovat do jednoho ze tří režimů (normal, sport a track), nebude chybět ani iluze klasických analogových budíků. Další interiérové změny jsou decentnějších charakteru a zahrnují například upravené ovládací prvky z hliníku, ruční kontrastní prošívání středové konzole nebo čalounění sedadel v nových barvách a vzorech. Mezi příplatky se objeví vyhřívaný volant, respektive aplikace FordPass pro chytré telefony, umožňující ve spolupráci s infotainmentem SYNC dálkové ovládání některých funkcí vozu.
Podvozek nového Mustangu dostal přepracované tlumiče, zadní zavěšení má vyšší příčnou tuhost a nové stabilizační tyče, znamenající lepší přilnavost a celkově vylepšené reakce vozu. Do volitelné výbavy, konkrétně balíčku Performance, se dostaly magnetické tlumiče MagneRide, podílející se opět na vylepšení jízdních vlastností. Pod kapotou v USA již nekoupíte 3.7litrový šestiválec, jehož místo plně zaujme přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost s funkcí overboost. Vrcholem i nadále zůstává Mustang GT s pětilitrovým osmiválcem, který poznáte nejen podle čtyř koncovek výfuku, ale i charakteristického zvukového doprovodu, umožněný aktivním ventilem ve výfukovém potrubí.
V porovnání se současnou verzí GT má novinka vyšší výkon i širší pásmo otáček, což umožnilo použití přímého vstřikování při vyšším tlaku s bodovým vstřikování při nižším tlaku. Přenos výkonu na zadní kola má v základu na starosti manuální převodovka, pro osmiválec s dvoudiskovou spojkou a dvouhmotovým setrvačníkem. Za příplatek mohou mít oba motory inovativní desetistupňový automat, což je oproti stávajícímu řešení se šesti stupni pořádný upgrade. Ford slibuje méně času při změně rychlostního stupně, lepší reakce v nízkých rychlostech a výrazně snížení ztrát při tření. Pro manuální řazení má Mustang pod volantem rovněž pádla. Výše zmíněné jízdní režimy pak nastavují také pohonné ústrojí nebo podvozek.
Bezpečnostní výbava nově obsahuje přednárazový systém s detekcí chodců, upozornění na vzdálenost před vpředu jedoucím vozem, varování při vybočení z jízdního pruhu, udržování v jízdním pruhu nebo hlídání bdělosti řidiče. Do prodeje se omlazený Mustang jako kupé nebo kabriolet dostane v Severní Americe na podzim, příchod do Evropy na sebe pravděpodobně nenechá dlouho čekat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.