Aktuální Ford Mustang se představil již před třemi lety, což je řečí automobilového plánovače čas na omlazovací kúru. Tu nejprve včera odhalilo uniklé produktové video, dnes už modrý ovál přidal i kompletní sadu informací a fotek. Přední část vypadá vážně jako na včerejších záběrech, interiér leze trochu do zelí koncernu Volkswagen.
Až současná generace Mustangu se poprvé oficiálně podívala do Evropy a prodejně se jí nebývale daří. Z tohoto pohledu modernizace snad ani nebyla potřeba. Přesto se do ní Ford pustil a u některých jistě vzbudí určité kontroverze. Úplně nová přední část dostala níže položenou kapotu s novými nasávacími otvory, přepracovanou masku chladiče a především nový nárazník. Ten má zakomponovaný nejen splitter, ale i nasávací otvory, na něž přímo navazují horizontální mlhovky. Ty mají podobně jako nově tvarovaná hlavní světla příplatkovou full-LED technologii, což je u muscle caru velká premiéra. Celkově nicméně působí přední část trochu smutným, z některých úhlů ale zároveň i agresivnějším dojmem. Vzadu jsou LED diodové světlomety v kombinaci s novým nárazníkem a příplatkovým spoilerem. Zákazník pak může volit ze dvanácti designů kol nebo nového oranžového laku Fury.
Kabina tak trochu fušuje do řemesla koncernu Volkswagen. Vůbec poprvé je totiž Mustang za příplatek dostupný s digitální přístrojovou deskou, jež má úhlopříčku dvanáct palců. Podobně jako u vozů Audi nebo Volkswagen lze její zobrazení nakonfigurovat do jednoho ze tří režimů (normal, sport a track), nebude chybět ani iluze klasických analogových budíků. Další interiérové změny jsou decentnějších charakteru a zahrnují například upravené ovládací prvky z hliníku, ruční kontrastní prošívání středové konzole nebo čalounění sedadel v nových barvách a vzorech. Mezi příplatky se objeví vyhřívaný volant, respektive aplikace FordPass pro chytré telefony, umožňující ve spolupráci s infotainmentem SYNC dálkové ovládání některých funkcí vozu.
Podvozek nového Mustangu dostal přepracované tlumiče, zadní zavěšení má vyšší příčnou tuhost a nové stabilizační tyče, znamenající lepší přilnavost a celkově vylepšené reakce vozu. Do volitelné výbavy, konkrétně balíčku Performance, se dostaly magnetické tlumiče MagneRide, podílející se opět na vylepšení jízdních vlastností. Pod kapotou v USA již nekoupíte 3.7litrový šestiválec, jehož místo plně zaujme přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost s funkcí overboost. Vrcholem i nadále zůstává Mustang GT s pětilitrovým osmiválcem, který poznáte nejen podle čtyř koncovek výfuku, ale i charakteristického zvukového doprovodu, umožněný aktivním ventilem ve výfukovém potrubí.
V porovnání se současnou verzí GT má novinka vyšší výkon i širší pásmo otáček, což umožnilo použití přímého vstřikování při vyšším tlaku s bodovým vstřikování při nižším tlaku. Přenos výkonu na zadní kola má v základu na starosti manuální převodovka, pro osmiválec s dvoudiskovou spojkou a dvouhmotovým setrvačníkem. Za příplatek mohou mít oba motory inovativní desetistupňový automat, což je oproti stávajícímu řešení se šesti stupni pořádný upgrade. Ford slibuje méně času při změně rychlostního stupně, lepší reakce v nízkých rychlostech a výrazně snížení ztrát při tření. Pro manuální řazení má Mustang pod volantem rovněž pádla. Výše zmíněné jízdní režimy pak nastavují také pohonné ústrojí nebo podvozek.
Bezpečnostní výbava nově obsahuje přednárazový systém s detekcí chodců, upozornění na vzdálenost před vpředu jedoucím vozem, varování při vybočení z jízdního pruhu, udržování v jízdním pruhu nebo hlídání bdělosti řidiče. Do prodeje se omlazený Mustang jako kupé nebo kabriolet dostane v Severní Americe na podzim, příchod do Evropy na sebe pravděpodobně nenechá dlouho čekat.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?