Kontroverzní facelift Fordu Mustang je venku, kabina se inspirovala Volkswagenem

ar6, 17. ledna 2017, 17:59 Aktualizováno 23.1.2017, 03:40 Google+ NAIAS 2017

Aktuální Ford Mustang se představil již před třemi lety, což je řečí automobilového plánovače čas na omlazovací kúru. Tu nejprve včera odhalilo uniklé produktové video, dnes už modrý ovál přidal i kompletní sadu informací a fotek. Přední část vypadá vážně jako na včerejších záběrech, interiér leze trochu do zelí koncernu Volkswagen.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Ford Mustang mí novou přední část a přišel o šestiválec.

Omlazený Ford Mustang mí novou přední část a přišel o šestiválec. | foto: Ford

Sdílejte článek

současná generace Mustangu se poprvé oficiálně podívala do Evropy a prodejně se jí nebývale daří. Z tohoto pohledu modernizace snad ani nebyla potřeba. Přesto se do ní Ford pustil a u některých jistě vzbudí určité kontroverze. Úplně nová přední část dostala níže položenou kapotu s novými nasávacími otvory, přepracovanou masku chladiče a především nový nárazník. Ten má zakomponovaný nejen splitter, ale i nasávací otvory, na něž přímo navazují horizontální mlhovky. Ty mají podobně jako nově tvarovaná hlavní světla příplatkovou full-LED technologii, což je u muscle caru velká premiéra. Celkově nicméně působí přední část trochu smutným, z některých úhlů ale zároveň i agresivnějším dojmem. Vzadu jsou LED diodové světlomety v kombinaci s novým nárazníkem a příplatkovým spoilerem. Zákazník pak může volit ze dvanácti designů kol nebo nového oranžového laku Fury.

img-responsive

Omlazený Mustang bude dostupný také jako kabriolet. | foto: Ford

Kabina tak trochu fušuje do řemesla koncernu Volkswagen. Vůbec poprvé je totiž Mustang za příplatek dostupný s digitální přístrojovou deskou, jež má úhlopříčku dvanáct palců. Podobně jako u vozů Audi nebo Volkswagen lze její zobrazení nakonfigurovat do jednoho ze tří režimů (normal, sport a track), nebude chybět ani iluze klasických analogových budíků. Další interiérové změny jsou decentnějších charakteru a zahrnují například upravené ovládací prvky z hliníku, ruční kontrastní prošívání středové konzole nebo čalounění sedadel v nových barvách a vzorech. Mezi příplatky se objeví vyhřívaný volant, respektive aplikace FordPass pro chytré telefony, umožňující ve spolupráci s infotainmentem SYNC dálkové ovládání některých funkcí vozu.

img-responsive

Hlavní novinkou v interiéru je příplatkový digitální přístrojový panel. | foto: Ford

Podvozek nového Mustangu dostal přepracované tlumiče, zadní zavěšení má vyšší příčnou tuhost a nové stabilizační tyče, znamenající lepší přilnavost a celkově vylepšené reakce vozu. Do volitelné výbavy, konkrétně balíčku Performance, se dostaly magnetické tlumiče MagneRide, podílející se opět na vylepšení jízdních vlastností. Pod kapotou v USA již nekoupíte 3.7litrový šestiválec, jehož místo plně zaujme přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost s funkcí overboost. Vrcholem i nadále zůstává Mustang GT s pětilitrovým osmiválcem, který poznáte nejen podle čtyř koncovek výfuku, ale i charakteristického zvukového doprovodu, umožněný aktivním ventilem ve výfukovém potrubí.

V porovnání se současnou verzí GT má novinka vyšší výkon i širší pásmo otáček, což umožnilo použití přímého vstřikování při vyšším tlaku s bodovým vstřikování při nižším tlaku. Přenos výkonu na zadní kola má v základu na starosti manuální převodovka, pro osmiválec s dvoudiskovou spojkou a dvouhmotovým setrvačníkem. Za příplatek mohou mít oba motory inovativní desetistupňový automat, což je oproti stávajícímu řešení se šesti stupni pořádný upgrade. Ford slibuje méně času při změně rychlostního stupně, lepší reakce v nízkých rychlostech a výrazně snížení ztrát při tření. Pro manuální řazení má Mustang pod volantem rovněž pádla. Výše zmíněné jízdní režimy pak nastavují také pohonné ústrojí nebo podvozek.

Bezpečnostní výbava nově obsahuje přednárazový systém s detekcí chodců, upozornění na vzdálenost před vpředu jedoucím vozem, varování při vybočení z jízdního pruhu, udržování v jízdním pruhu nebo hlídání bdělosti řidiče. Do prodeje se omlazený Mustang jako kupé nebo kabriolet dostane v Severní Americe na podzim, příchod do Evropy na sebe pravděpodobně nenechá dlouho čekat.

Vytisknout

Diskuze: Kontroverzní facelift Fordu Mustang je venku, kabina se inspirovala Volkswagenem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ford ranger

Nejprodávanější evropský pick-up - Ford Ranger přijíždí v nové luxusní výbavě Platinum

Ilustrační foto

Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

Nokian se ve střední Evropě zaměřuje na nabídku celoročních pnaumatik

Češi začínají hledat úspory, tahle volba nemusí být šťastnou

V rámci programu WheelSwap si cyklisté a kamioňáci vyzkoušeli jiný úhel pohledu na britské silnice

S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

on-line prodej

Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

Ford Mustang Mach-E

TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

Volkswagen ID.4 GTX

Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

Drako Dragon

Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

Praga Bohema, český supersport s výkonem 700 koní

Praga nabídne nový supersport Bohema s výkonem 700 koní za 30 milionů Kč

Toyota Prius páté generace

Legenda se vrací: Toyota Prius páté generace

Toyota

Toyoty v příkopu a jeden mrtvý. Cvičení v Kolíně bylo až příliš realistické

DS 7 Crossback Louvre

TEST: DS 7 Louvre – stylové SUV, které upoutá jak designem, tak skvělým komfortem

Tesla Model X

Tesla svolává téměř 30 000 vozů Model X

Geely GE11

Základ pro polské elektromobily Izera dodá čínská Geely

Elan 01H - prototyp autobusu na vodíkový pohon

Za každou cenu, nový zákon zvýhodní nízkoemisní vozidla

reklama

Doporučujeme

Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku?

Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

  2. Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

  3. TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

  4. S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

  5. Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

  6. Češi začínají hledat úspory, tahle volba nemusí být šťastnou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud