K otázce její existence se včera vyjádřil sám šéf vývojového oddělení Christian Strube. A rovnou se rozpovídal o budoucnosti ostrého Superbu RS, který má do jisté míry nejistou budoucnost. Zpět ale ke Kodiaqu. Vrcholná verze sedmimístného SUV se znáčkem RS na přídi se skutečně bude vyrábět,
Má se tak stát do dvou let a pod její kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel. Ano, příznivci benzinu si asi právě začali ťukat na čelo, ale taková je zkrátka realita. Tenhle motor můžeme vídat například u aktuální generace Volkswagenu Passat s motorem BiTDI. Právě na něm je vidět, o jak zajímavý motor se vlastně jedná.
Díky tomu vlastně dopředu víme parametry, které pohonná jednotka nabídne. Jedná se o výkon 240 koní a točivý moment 500 Nm. Podle předpokladů by měl naftový Kodiaq RS zrychlit z nuly na stovku do 6,5 sekundy. Maximálka by zcela jistě překročila hranici 200 km/h, spekulace hovoří o nejvyšší rychlosti 230 km/h.
Kvůli emisním limitům se pak pod kapotu Kodiaqa nedostane vrcholná verze motoru 2.0 TSI s výkonem 280 koní. Druhou stránkou je také koncernová politika, která nemůže dopustit, aby na běžné silnici vrcholný Kodiaq ujel "lepšímu" Tiguanu. Časem se očekává také příchod plug-in hybridní verze, přičemž téhož se dočká i Superb.