Škodovce se díky současné Octavii RS víc než daří a všichni z vedení doufají, že tento týden představený facelift tomu bude nadále pomáhat. Nyní ale přišla řeč na sportovní Kodiaq RS.
K otázce její existence se včera vyjádřil sám šéf vývojového oddělení Christian Strube. A rovnou se rozpovídal o budoucnosti ostrého Superbu RS, který má do jisté míry nejistou budoucnost. Zpět ale ke Kodiaqu. Vrcholná verze sedmimístného SUV se znáčkem RS na přídi se skutečně bude vyrábět,
Má se tak stát do dvou let a pod její kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel. Ano, příznivci benzinu si asi právě začali ťukat na čelo, ale taková je zkrátka realita. Tenhle motor můžeme vídat například u aktuální generace Volkswagenu Passat s motorem BiTDI. Právě na něm je vidět, o jak zajímavý motor se vlastně jedná.
Díky tomu vlastně dopředu víme parametry, které pohonná jednotka nabídne. Jedná se o výkon 240 koní a točivý moment 500 Nm. Podle předpokladů by měl naftový Kodiaq RS zrychlit z nuly na stovku do 6,5 sekundy. Maximálka by zcela jistě překročila hranici 200 km/h, spekulace hovoří o nejvyšší rychlosti 230 km/h.
Kvůli emisním limitům se pak pod kapotu Kodiaqa nedostane vrcholná verze motoru 2.0 TSI s výkonem 280 koní. Druhou stránkou je také koncernová politika, která nemůže dopustit, aby na běžné silnici vrcholný Kodiaq ujel "lepšímu" Tiguanu. Časem se očekává také příchod plug-in hybridní verze, přičemž téhož se dočká i Superb.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.