Škodovce se díky současné Octavii RS víc než daří a všichni z vedení doufají, že tento týden představený facelift tomu bude nadále pomáhat. Nyní ale přišla řeč na sportovní Kodiaq RS.
K otázce její existence se včera vyjádřil sám šéf vývojového oddělení Christian Strube. A rovnou se rozpovídal o budoucnosti ostrého Superbu RS, který má do jisté míry nejistou budoucnost. Zpět ale ke Kodiaqu. Vrcholná verze sedmimístného SUV se znáčkem RS na přídi se skutečně bude vyrábět,
Má se tak stát do dvou let a pod její kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel. Ano, příznivci benzinu si asi právě začali ťukat na čelo, ale taková je zkrátka realita. Tenhle motor můžeme vídat například u aktuální generace Volkswagenu Passat s motorem BiTDI. Právě na něm je vidět, o jak zajímavý motor se vlastně jedná.
Díky tomu vlastně dopředu víme parametry, které pohonná jednotka nabídne. Jedná se o výkon 240 koní a točivý moment 500 Nm. Podle předpokladů by měl naftový Kodiaq RS zrychlit z nuly na stovku do 6,5 sekundy. Maximálka by zcela jistě překročila hranici 200 km/h, spekulace hovoří o nejvyšší rychlosti 230 km/h.
Kvůli emisním limitům se pak pod kapotu Kodiaqa nedostane vrcholná verze motoru 2.0 TSI s výkonem 280 koní. Druhou stránkou je také koncernová politika, která nemůže dopustit, aby na běžné silnici vrcholný Kodiaq ujel "lepšímu" Tiguanu. Časem se očekává také příchod plug-in hybridní verze, přičemž téhož se dočká i Superb.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.