Škodovce se díky současné Octavii RS víc než daří a všichni z vedení doufají, že tento týden představený facelift tomu bude nadále pomáhat. Nyní ale přišla řeč na sportovní Kodiaq RS.
K otázce její existence se včera vyjádřil sám šéf vývojového oddělení Christian Strube. A rovnou se rozpovídal o budoucnosti ostrého Superbu RS, který má do jisté míry nejistou budoucnost. Zpět ale ke Kodiaqu. Vrcholná verze sedmimístného SUV se znáčkem RS na přídi se skutečně bude vyrábět,
Má se tak stát do dvou let a pod její kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel. Ano, příznivci benzinu si asi právě začali ťukat na čelo, ale taková je zkrátka realita. Tenhle motor můžeme vídat například u aktuální generace Volkswagenu Passat s motorem BiTDI. Právě na něm je vidět, o jak zajímavý motor se vlastně jedná.
Díky tomu vlastně dopředu víme parametry, které pohonná jednotka nabídne. Jedná se o výkon 240 koní a točivý moment 500 Nm. Podle předpokladů by měl naftový Kodiaq RS zrychlit z nuly na stovku do 6,5 sekundy. Maximálka by zcela jistě překročila hranici 200 km/h, spekulace hovoří o nejvyšší rychlosti 230 km/h.
Kvůli emisním limitům se pak pod kapotu Kodiaqa nedostane vrcholná verze motoru 2.0 TSI s výkonem 280 koní. Druhou stránkou je také koncernová politika, která nemůže dopustit, aby na běžné silnici vrcholný Kodiaq ujel "lepšímu" Tiguanu. Časem se očekává také příchod plug-in hybridní verze, přičemž téhož se dočká i Superb.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.