Škodovce se díky současné Octavii RS víc než daří a všichni z vedení doufají, že tento týden představený facelift tomu bude nadále pomáhat. Nyní ale přišla řeč na sportovní Kodiaq RS.
K otázce její existence se včera vyjádřil sám šéf vývojového oddělení Christian Strube. A rovnou se rozpovídal o budoucnosti ostrého Superbu RS, který má do jisté míry nejistou budoucnost. Zpět ale ke Kodiaqu. Vrcholná verze sedmimístného SUV se znáčkem RS na přídi se skutečně bude vyrábět,
Má se tak stát do dvou let a pod její kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel. Ano, příznivci benzinu si asi právě začali ťukat na čelo, ale taková je zkrátka realita. Tenhle motor můžeme vídat například u aktuální generace Volkswagenu Passat s motorem BiTDI. Právě na něm je vidět, o jak zajímavý motor se vlastně jedná.
Díky tomu vlastně dopředu víme parametry, které pohonná jednotka nabídne. Jedná se o výkon 240 koní a točivý moment 500 Nm. Podle předpokladů by měl naftový Kodiaq RS zrychlit z nuly na stovku do 6,5 sekundy. Maximálka by zcela jistě překročila hranici 200 km/h, spekulace hovoří o nejvyšší rychlosti 230 km/h.
Kvůli emisním limitům se pak pod kapotu Kodiaqa nedostane vrcholná verze motoru 2.0 TSI s výkonem 280 koní. Druhou stránkou je také koncernová politika, která nemůže dopustit, aby na běžné silnici vrcholný Kodiaq ujel "lepšímu" Tiguanu. Časem se očekává také příchod plug-in hybridní verze, přičemž téhož se dočká i Superb.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.