Konečně pořádný motor! Audi SQ5 se vrací, ve druhé generaci už nebude za exota

ar6, 9. ledna 2017, 21:21 Google+ NAIAS 2017

Audi SQ5 v minulé generaci nezaujalo ani tak sportovním naturelem, jako spíše nabídkou výhradně šestiválcového turbodieselu. Na benzínový motor se stejným počtem válců sice také došlo, ale pouze v Americe. Druhá generace je v tomto sportovnější a zážehový motor nabídne všem. Čím dalším SUV překvapí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi SQ5 přichází ve druhé generaci, i pro Evropu má benzínový motor.

Audi SQ5 přichází ve druhé generaci, i pro Evropu má benzínový motor. | foto: Audi

Sdílejte článek

Původní Audi SQ5 TDI bylo ve světě ostrých SUV v podstatě bezkonkurenční, to druhé vydání se zážehovým šestiválcem už jde přece jen cestou většího mainstreamu. Jednotka 3.0 TFSI produkuje 260 kW (354 k) a 500 Nm mezi 1370 až 4500 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu osmistupňový automat tiptronic, SQ5 tak s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosáhne maximálně 250 km/h. Papírová spotřeba je 8,3 l/100 km, reálně ale bude číslo určitě o dost vyšší. Zajímavostí je, že turbem dopovaná jednotka je o 14 kilogramů lehčí než předchozí třílitr s kompresorem. Ten byl dostupný pouze v Americe, aby nevznikla záměna za evropské TDI.

Zpět však k novince, jejíž pohon všech kol za normálních podmínek preferuje zadní část, v případě potřeby je ale výkon možné poslat i na předek. V příplatkové výbavě se objeví mimo jiné sportovní diferenciál, rozdělující točivý moment mezi zadní kola. Zavěšení na obou koncích auta byla svým nastavením přizpůsobena sportovní povaze vozu, mezi příplatky pak naleznete adaptivní tlumiče i specifické adaptivní vzduchové odpružení. Nastavení většiny dílů probíhá přes volič Audi drive select, mezi ně se řadí i elektromechanický posilovač řízení, respektive volitelné dynamické řízení. Zastavení mají na starosti kotouče o průměru 350 milimetrů vpředu.

Vizuálně se 4671 milimetrů dlouhé SUV s pohotovostní hmotností 1995 kilogramů odlišuje sportovním předním nárazníkem, matně šedou maskou chladiče, nástavci prahů a difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku. Kola mají průměr 20 palců, v příplatkové výbavě jsou ale i ráfky o palec větší. Standardní výbavou SQ5 jsou rovněž full-LED přední světlomety. Uvnitř dominují sportovní sedadla, čalouněná kombinací kůže a Alcantary s možností připlatit si za useň Nappa a masážní motorky. Dekorační plochy jsou z kartáčovaného hliníku, za příplatek ale dostanou uhlíková vlákna. Z multimédií stojí za zmínku infotainment MMI navigation plus s 8,3palcovou obrazovkou a ovladačem MMI touch, rozeznávající dokonce psaný text. Samozřejmostí je připojení k internetu pomocí LTE sítě a WiFi hotspotu, respektive bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Přístrojový panel může tvořit 12,3palcový displej. Prodej vozu začne letos na jaře, ceny zatím neznáme.

Vytisknout

Diskuze: Konečně pořádný motor! Audi SQ5 se vrací, ve druhé generaci už nebude za exota

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Páté vydání Lexusu LS ukazuje novou tvář japonské limuzíny.

Nudné Německo tady nemá šanci. Lexus u pátého LS vsadil na emoce, možná zbytečně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud