Nový Fiat Punto nebo král segmentu od Volkswagenu. Jaká další malá auta letos přijdou?

ar6, 1. ledna 2017, 23:49 Google+

Novinky 2017 – Rok 2016 byl z pohledu automobilů opět velice důležitý, představilo se v něm totiž hned několik, nejen z tuzemského pohledu, důležitých novinek. Spíše než do minulosti je ale třeba hledět do budoucnosti, proto se v následující sérii článků podíváme na novinky, které automobilky v jednotlivých kategoriích připravují. A začít musíme nejmenšími vozy, určenými především do města.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaká nová městská a malá auta uvidíme letos nejen na našem trhu?

Jaká nová městská a malá auta uvidíme letos nejen na našem trhu? | foto: Koláž: AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Mezi městskými a malými automobily jako by válka crossoverů nebyla znát. Výrobci stále chrlí jeden nový model za druhým, loni například Citroën C3, Nissan Micra nebo faceliftovaný Renault Clio. Také nadcházejících dvanáct měsíců bude v těchto dvou kategoriích mimořádně zajímavých, už jen třeba z pohledu japonských automobilek. Začít ale musíme ale trochu jinde, konkrétně v německém Ingolstadtu. Audi by totiž v průběhu roku mělo odhalit vůbec nejsilnější variantu řady A1, označenou tradičně jako RS1. Pod její kapotou se podle Autocaru objeví dvoulitrové TFSI o výkonu 209 kW (284 k), zkombinované s pohonem všech kol quattro a manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Půjde pravděpodobně o poslední „výstřel“ stávající generace A1.

Důležitější je z pohledu globálního trhu nicméně nástupce Fiatu Punto, jenž se objeví po neskutečných dvanácti letech. Kdysi populární Ital dnes spíše paběrkuje, nová generace ve stylu Tipa s moderními turbobenzíny a multimediálními systémy by mu ale měla pomoci zpět na výsluní. Kdy přesně novinka vyjede ale zatím nevíme. Naopak naprosto přesně si můžeme být jistí, že na ženevském autosalonu bude stát nejnovější vydání Fordu Fiesta. To má sice evoluční design, ale zcela novou techniku. Ta zahrnuje mimo jiné až osmipalcový displej infotainmentu SYNC 3, prémiové audio B&O Play nebo plnou nálož asistenčních systémů. Oproti minulé generaci je modrý ovál také o něco větší, nabídne luxusní provedení Vignale nebo terénní Active a pod kapotou se v budoucnu objeví tříválec s vypínáním jednoho válce. Zatím ale dojde jen na známe atmosférické jedenáctistovky, litrové tříválce EcoBoost a naftové patnáctistovky TDCi. Stávající generace se pak rozloučí provedením RS.

img-responsive

Ford Fiesta přijede mimo jiné i v provedení ST-Line. | foto: Ford

Pravděpodobně rovněž do Ženevy se chystá třetí generace Kie Picanto. Moc o ní zatím nevíme, snad kromě toho, že design bude hodně podobný novému Riu. Jihokorejci slibují také kvalitnější materiály a větší prostornost. S lehčí modernizací designu i techniky se vytasí zhruba v polovině roku Mazda u hatchbacku (a v některých koutech světa i sedanu) 2. V rovině spekulací se zatím budeme pohybovat u možného faceliftu Opelu Adam, jenž letos oslaví už pátý rok na trhu. Velký návrat chystá podle britského serveru CarBuyer Renault. Někdejší prodejní hit s číslovkou 5 v názvu by se měl ukázat někdy v průběhu letošního roku jako alternativa ke Cliu, nabízející novou techniku i modernější interiér. Cenovka by měla být údajně srovnatelná, k dispozici bude i plug-in hybrid.

Tím se pomalu dostáváme k největším jménům tohoto přehledu a na svědomí je (víceméně) má koncern Volkswagen. Začít můžeme se Seatem Ibiza, jehož odhalení je naplánováno na ženevský autosalon a první fotky uvidíme možná již koncem tohoto měsíce. Revoluci nečekejte, podle Auto Expressu bude vzhled hodně podobný Leonu, pod kabátkem bude pro změnu platforma MQB AO. K pohonu budou sloužit přeplňované tří- a čtyřválce, Cupra nepřijede dříve než za rok. Suzuki v posledních měsících hodně sází na malá auta, po Balenu a Ignisu tak došlo i na pokračovatele Swiftu. Toho zatím známe jen z Japonska, příchod do Evropy by ale měl být tutovkou. S již zmíněnými sourozenci bude pětidveřový hatchback sdílet mnohá technická řešení, včetně nabídky přeplňovaného litrového tříválce, atmosférické dvanáctistovky a její mild hybridní verze.

img-responsive

Nové Suzuki Swift ve sportovně laděném provedení. | foto: Suzuki

Neznámou je zatím omlazená Škoda Fabia. Z Mladé Boleslavi nepřišlo oficiální potvrzení, maskovaná auta ale brázdí cizí silnice, na podzim to budou tři roky od premiéry a v továrnách koncernu se ukrývají nejnovější generace motorů. Takže, kdoví... Zapomenout nesmíme ani na možnou další omlazovací kúru pro Citigo (a sesterský Seat Mii) A jak se říká, to nejlepší na konec. Nový Volkswagen Polo má dobře nakročeno k tomu, stát se vládcem segmentu malých aut. Stejně jako Ibiza dostane platformu MQB, nejmodernější pohonné jednotky a také multimediální systémy rodiny MIB. Narůst by podle Auto Bildu mohl nováček až na 4,1 metru, do výbavy se dostanou prvky jako full-LED světla nebo adaptivní odpružení. Premiéra bude na podzim. Trochu ve stínu se ocitne rychlý up! GTI s litrovým tříválcem TSI o výkonu 85 kW (116 k).

A co český trh? Na ten se letos dostane množství malých i ještě menších modelů. Vedle většiny výše zmíněných novinek lze očekávat novou Kiu Rio, sportovní Mini Clubman JCW, pátý Nissan Micra, elektrické Smarty ForTwo a ForFour nebo stylové Suzuki Ignis, a to včetně pohonu obou náprav. Překvapením by mohlo být uvedení nedávno omlazeného elektromobilu Renault Zoe.

Vytisknout

Diskuze: Nový Fiat Punto nebo král segmentu od Volkswagenu. Jaká další malá auta letos přijdou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

reklama

Doporučujeme

Mazda MX-5 Miata s osmiválcem se předvádí na povedeném videu.

VIDEO: Takhle řádí nejmenší muscle car na světě. Šílenou Miatu nepředjede ani…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  2. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  3. TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

  4. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  5. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  6. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud