Výkony supersportu v kompaktním balení a za poloviční cenu. To je omlazený Volkswagen Golf R

ar6, 22. prosince 2016, 19:47 Google+

Volkswagen Golf je fenomén, jehož modernizaci odhalují Němci po několika částech. Nejprve se ukázaly klasický hatchback, kombi a sportovní GTI. Následoval elektrický e-Golf a terénní Alltrack. Těsně před Vánoci došlo také k odhalení vrcholné verze R, jejíž dynamické parametry dosáhly zásadního posunu směrem do světa supersportů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Golf R posílil, i díky tomu je tak rychlejší.

Volkswagen Golf R posílil, i díky tomu je tak rychlejší. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Z koncernových sportovních modelů nižší střední třídy byl Golf R vždycky tím nejrychlejším a nejsilnějším. Spolu s omlazovací kúrou se mu ale vyrovnal Leon Cupra, na což Volkswagen zareagoval vlastně nejlepším možným způsobem – posílil dvoulitrové TSI pod kapotou na 228 kW (310 k) a 400 Nm, což je o 10 koní a 20 Nm více než doposud. I nadále je standardem pohon všech kol 4Motion, šestistupňový manuál lze nahradit za příplatek sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.

Patrně nejdůležitějším důsledkem celého procesu modernizace je nicméně zrychlení tří- nebo pětidveřového hatchbacku (k dispozici je i praktické kombi). Z 0 na 100 km/h tak německý kompakt s automatem nově vystřelí za 4,6 sekundy, o 0,3 sekundy rychleji než doposud. To je hodnota blízká některým supersportům. I manuální převodovka dosahuje nyní lepších časů, konkrétně 5,1 sekundy místo 5,3 sekundy. Zároveň je nutné podotknout, že kombi je k dispozici jen s automatem DSG, přičemž na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy. Jako druhořadá se dá naopak hodnotit lepší průměrná spotřeba paliva – u hatchbacku 7,9 l/100 km s manuálem nebo 7,0 l/100 km s automatem, u kombi 7,2 l/100 km. Maximální rychlost je i nadále 250 km/h.

Vizuálně těží „eRko“ ze stejných změn jako standardní modely. Znamená to především nová přední světla, standardně s full-LED technologií i diodami pro denní svícení. Mírně upraven byl i sportovní nárazník, doplněný nástavci prahů a upraveným difuzorem. Skupinová světla s novou grafikou využívají také LED diody. Sériová kola mají 18 palců, za příplatek jsou dostupné i o palec větší ráfky. V interiéru dominují sportovně tvarovaná sedadla, k dispozici je i navigace s 9,2palcovým displejem. Základní cena vozu je v Německu 40 675 eur (cca 1 099 000 korun), kombi vychází na 44 800 euro (cca 1 210 000 korun). Příplatek za pět dveří činí 900 euro (cca 24 000 korun), automat DSG u hatchbacku vychází na 2000 euro (cca 54 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Výkony supersportu v kompaktním balení a za poloviční cenu. To je omlazený Volkswagen Golf R

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Transit Trail

Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

on-line prodej

Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

Jeep Willys

Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Mercedes-Benz G-Boss

Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

Ilustrační foto

Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Ilustrační foto

Škoda v Česku zastaví výrobu. Promluvily odbory

mercedes-benz citan

Nový Mercedes-Benz Citan jako obytný vůz

Hyundai Kona Electric

Test Hyundai Kona electric. Má stále co nabídnout?

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

reklama

Doporučujeme

Lada Vesta vstoupí příští rok na evropský trh.

Těžký oříšek pro Rapid a Tipo, do Evropy přichází Lada Vesta. S jakou cenou a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

  2. Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

  3. Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

  4. Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

  5. Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

  6. Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud