Volkswagen Golf je fenomén, jehož modernizaci odhalují Němci po několika částech. Nejprve se ukázaly klasický hatchback, kombi a sportovní GTI. Následoval elektrický e-Golf a terénní Alltrack. Těsně před Vánoci došlo také k odhalení vrcholné verze R, jejíž dynamické parametry dosáhly zásadního posunu směrem do světa supersportů.
Z koncernových sportovních modelů nižší střední třídy byl Golf R vždycky tím nejrychlejším a nejsilnějším. Spolu s omlazovací kúrou se mu ale vyrovnal Leon Cupra, na což Volkswagen zareagoval vlastně nejlepším možným způsobem – posílil dvoulitrové TSI pod kapotou na 228 kW (310 k) a 400 Nm, což je o 10 koní a 20 Nm více než doposud. I nadále je standardem pohon všech kol 4Motion, šestistupňový manuál lze nahradit za příplatek sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.
Patrně nejdůležitějším důsledkem celého procesu modernizace je nicméně zrychlení tří- nebo pětidveřového hatchbacku (k dispozici je i praktické kombi). Z 0 na 100 km/h tak německý kompakt s automatem nově vystřelí za 4,6 sekundy, o 0,3 sekundy rychleji než doposud. To je hodnota blízká některým supersportům. I manuální převodovka dosahuje nyní lepších časů, konkrétně 5,1 sekundy místo 5,3 sekundy. Zároveň je nutné podotknout, že kombi je k dispozici jen s automatem DSG, přičemž na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy. Jako druhořadá se dá naopak hodnotit lepší průměrná spotřeba paliva – u hatchbacku 7,9 l/100 km s manuálem nebo 7,0 l/100 km s automatem, u kombi 7,2 l/100 km. Maximální rychlost je i nadále 250 km/h.
Vizuálně těží „eRko“ ze stejných změn jako standardní modely. Znamená to především nová přední světla, standardně s full-LED technologií i diodami pro denní svícení. Mírně upraven byl i sportovní nárazník, doplněný nástavci prahů a upraveným difuzorem. Skupinová světla s novou grafikou využívají také LED diody. Sériová kola mají 18 palců, za příplatek jsou dostupné i o palec větší ráfky. V interiéru dominují sportovně tvarovaná sedadla, k dispozici je i navigace s 9,2palcovým displejem. Základní cena vozu je v Německu 40 675 eur (cca 1 099 000 korun), kombi vychází na 44 800 euro (cca 1 210 000 korun). Příplatek za pět dveří činí 900 euro (cca 24 000 korun), automat DSG u hatchbacku vychází na 2000 euro (cca 54 000 korun).
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.