Volkswagen Golf je fenomén, jehož modernizaci odhalují Němci po několika částech. Nejprve se ukázaly klasický hatchback, kombi a sportovní GTI. Následoval elektrický e-Golf a terénní Alltrack. Těsně před Vánoci došlo také k odhalení vrcholné verze R, jejíž dynamické parametry dosáhly zásadního posunu směrem do světa supersportů.
Z koncernových sportovních modelů nižší střední třídy byl Golf R vždycky tím nejrychlejším a nejsilnějším. Spolu s omlazovací kúrou se mu ale vyrovnal Leon Cupra, na což Volkswagen zareagoval vlastně nejlepším možným způsobem – posílil dvoulitrové TSI pod kapotou na 228 kW (310 k) a 400 Nm, což je o 10 koní a 20 Nm více než doposud. I nadále je standardem pohon všech kol 4Motion, šestistupňový manuál lze nahradit za příplatek sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.
Patrně nejdůležitějším důsledkem celého procesu modernizace je nicméně zrychlení tří- nebo pětidveřového hatchbacku (k dispozici je i praktické kombi). Z 0 na 100 km/h tak německý kompakt s automatem nově vystřelí za 4,6 sekundy, o 0,3 sekundy rychleji než doposud. To je hodnota blízká některým supersportům. I manuální převodovka dosahuje nyní lepších časů, konkrétně 5,1 sekundy místo 5,3 sekundy. Zároveň je nutné podotknout, že kombi je k dispozici jen s automatem DSG, přičemž na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy. Jako druhořadá se dá naopak hodnotit lepší průměrná spotřeba paliva – u hatchbacku 7,9 l/100 km s manuálem nebo 7,0 l/100 km s automatem, u kombi 7,2 l/100 km. Maximální rychlost je i nadále 250 km/h.
Vizuálně těží „eRko“ ze stejných změn jako standardní modely. Znamená to především nová přední světla, standardně s full-LED technologií i diodami pro denní svícení. Mírně upraven byl i sportovní nárazník, doplněný nástavci prahů a upraveným difuzorem. Skupinová světla s novou grafikou využívají také LED diody. Sériová kola mají 18 palců, za příplatek jsou dostupné i o palec větší ráfky. V interiéru dominují sportovně tvarovaná sedadla, k dispozici je i navigace s 9,2palcovým displejem. Základní cena vozu je v Německu 40 675 eur (cca 1 099 000 korun), kombi vychází na 44 800 euro (cca 1 210 000 korun). Příplatek za pět dveří činí 900 euro (cca 24 000 korun), automat DSG u hatchbacku vychází na 2000 euro (cca 54 000 korun).
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).