Přibližně měsíc zpátky se objevila informace o nástupci Volkswagenu CC. Ten má dostat název Arteon a pokud se mu bude dařit, v dohledné době můžeme čekat i jeho další karosářskou verzi.
Tou se má stát elegantní a dynamicky střižený kombík. Má se jednat o něco podobného, co měl v nabídce Mercedes-Benz s modelem CLS Shooting brake. Verze Shooting Brake pak má doplnit nabídku Arteonu, ovšem jen v případě, že jeho klasičtější verze nabere dostatečné prodejní výsledky.
Vše má stát na základě informací ze zdroje, se kterým hovořili redaktoři z britského Autocaru. Podle vedení VW je potřeba nejprve počkat na reakci trhu na standardní Arteon. Následná verze Shooting Brake je podle šéfdesignéra modelu tím pravým ořechovým. Vše ale záleží na klientech, jak moc si novinku s dravým stylem karoserie zamilují.
Co se týče klasického Arteonu, ten by se měl ukázat již v příštím roce na březnovém autosalonu v Detroitu. Ve standardu čekejme modulární platformu MQB, přičemž jeho délka by měla oproti stávajícímu CC narůst o 50 mm. Po stránce motorů nástupce modelu CC dostane vrcholné jednotky ze současného Passatu. Časem se dostane také na plug-in hybridní verzi.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?