Zůstane Opel věrný klasice, nebo půjde cestou moderny? Známe budoucnost Corsy i Adama

Opel Corsa se příští generace dočká v roce 2019.
Opel Corsa se příští generace dočká v roce 2019., foto: Opel
ar6 17. prosince 2016 15:11
Sdílej:

Opel nedávno odhalil ambiciózní plány na příští rok, z nichž už stačil představit novou Insignii Grand Sport. Německému blesku to ale zjevně není dost, proto se rozhodl přijít také se střednědobým plánem, zahrnujícím tři nejmenší modely.

Příští rok nás ze světa Opelu čeká vlna crossoverů a SUV. Přijede nejen Crossland X jako sourozenec Mokky X a nástupce Merivy, ale také Grandland X jako alternativa ke Škodě Kodiaq nebo Volkswagenu Tiguan Allspace. Pořád ale bude rok 2017 rokem druhé Insignie. Vedle liftbacku Grand Sport uvidíme i kombi Sports Tourer, a to včetně dobrodružné verze Country Tourer. Ampera-e pak započne svou pouť za čistším životním prostředím.

Opel už má ale plán i na další roky, a stejně jako v případě toho příštího nemá problém se o něj podělit. Tentokrát se to týká modelů Adam, Corsa a Mokka X, jichž se v součtu prodalo zatím 1,5 milionu! 670 tisíc z toho připadá na Corsu, 630 tisíc na Mokku X (před modernizací jen Mokka) a 225 tisíc na Adam. A právě tato trojice zcela určitě dostane nástupce, pravděpodobně dokonce se stejným typem karosérie jako dnes. Stane se tak v roce 2019, a zatímco Mokka X bude vznikat v německém Eisenachu, Corsa a Adam najdou svůj domov ve španělské Zaragoze.

Je to zcela opačná situace než dnes, malé SUV totiž vzniká ve Španělsku, zatímco oba hatchbacky v Německu. Za změnou stojí snaha vedení Opelu o zefektivnění výroby nejen těchto tří modelových řad. Zároveň ani v jedné z továren nepřijdou stávající zaměstnanci o svá místa, což byl jeden z klíčových bodů nedávno podepsané kolektivní smlouvy.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?