Opel Insignia se na trhu pohybuje již dlouhých osm let, jeho konkurenceschopnost, zvláště v porovnání s Passatem nebo Talismanem, tak postupně upadá. O nástupci se hovoří již delší dobu a vedle oficiálních špionážních snímků jsme jej neoficiálně už viděli i v plné parádě. Opel se tak rozhodl nenapínat a představil Insignii Grand Sport!
Máme před sebou nejhezčí auto segmentu? Na tuto otázku se mnozí ptají již od špionážních fotek, na nichž neměl vůz ani špetku maskování. Oficiální snímky v tomto směru tak nepřináší nic převratného, přesto je na novou Insignii opravdu moc hezký pohled. Částečně za to může přerod ve čtyřdveřové kupé, vždyť linie střechy je posazena o 29 milimetrů níže. Ruku v ruce s tím jdou o 92 milimetrů delší rozvor (celkem 2829 milimetrů) a o 11 milimetrů širší rozchod kol. Celková délka je potom 4897 milimetrů. Výsledkem všech úprav ale není jen líbivá karosérie, nýbrž i její aerodynamicky velice efektivní tvar s koeficientem odporu vzduchu cx = 0,26. Abychom se ale dostali k designu, jemu dominují prvky známé z Astry nebo konceptu Monza. Znamená to tak dominantí masku chladiče a dvojici světlometů s diodami denního svícení ve tvaru čepele a alternativně též technologií IntelliLux Matrix s dohromady 32 LED segmenty. Přesun dozadu znamená nejen elegantní linii střechy, ale též prolis ve spodní části dveří ve tvaru hokejky a rozměrná skupinová LED světla, opět s grafikou čepele.
Kabina nepřekvapí, tedy minimálně ne toho, kdo zná Astru. Oproti předchozí generaci s množstvím nesmyslných tlačítek a mohutnou palubní deskou je uklízená středová konzole současného vydání příjemnou změnou. Ovládací prvky se povedlo zredukovat použitím dotykové obrazovky multimediálního systému IntelliLink, který podporuje rozhraní Apple CarPlay i Android Auto. Chybět pochopitelně nebude modul OnStar, pomáhající při krádeži vozu nebo poskytující WiFi hotspot pro cestující uvnitř. Sedadlo řidiče je položeno o tři centimetry níže než doposud, podle dostupných obrázků pak bude přístrojová deska kombinovat rozměrný displej, promítající mimo jiné rychloměr, se dvěma analogovými ciferníky. Mezi příplatky se rovněž objeví proslulá ortopedická sedadla, nabízející mimo jiné masážní funkci, odvětrávání nebo paměť pro nastavení. Vzadu se pro změnu objeví možnost vyhřívání.
Základem vozu je platforma Epsilon 2, mající lví podíl na celkové 175kilogramové dietě. Podle informací britského Autocaru by tak základní model měl vážit něco kolem 1400 kilogramů. A to je o dost méně než v současnosti. Pod kapotou se celkem pochopitelně sází na přeplňované agregáty. Tříválec jako u Mondea ale nečekejte, benzínová paleta začíná u patnáctistovky o výkonu 103 kW (140 k), respektive 121 kW (165 k), v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Vrchol představuje přeplňovaný dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k), kombinovaný výhradně s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Objevuje se u něj i vektorování točivého momentu. Naftové motory CDTI mají objem 1.6 nebo 2.0 litru, přičemž v prvním případě to znamená výkonu 81 kW (110 k) nebo 103 kW (140 k), v tom druhém potom 125 kW (170 k). Podvozek Insignie Grand Sport má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu pětiprvkovou nápravu, za příplatek budou k dispozici adaptivní tlumiče FlexRide s režimy Standard, Sport a Tour.
Velmi bohatá je nabídka bezpečnostních asistentů, zahrnující například adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu s varováním při jeho opuštění nebo sledování dopravy za vozidlem. Informace z navigace nebo čtení dopravních značek se zobrazují na head up displej. Po pětidveřovém liftbacku Grand Sport bude následovat také prostornější kombi, a to včetně dobrodružné varianty Country Tourer. S klasickým sedanem se již nepočítá. Premiéru si druhá Insignia odbude na ženevském autosalonu. Vedle modelu s logem Opelu přijede i britský Vauxhall, Australané pak dostanou Insignii jako Holdem Commodore.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).