Opel Insignia se na trhu pohybuje již dlouhých osm let, jeho konkurenceschopnost, zvláště v porovnání s Passatem nebo Talismanem, tak postupně upadá. O nástupci se hovoří již delší dobu a vedle oficiálních špionážních snímků jsme jej neoficiálně už viděli i v plné parádě. Opel se tak rozhodl nenapínat a představil Insignii Grand Sport!
Máme před sebou nejhezčí auto segmentu? Na tuto otázku se mnozí ptají již od špionážních fotek, na nichž neměl vůz ani špetku maskování. Oficiální snímky v tomto směru tak nepřináší nic převratného, přesto je na novou Insignii opravdu moc hezký pohled. Částečně za to může přerod ve čtyřdveřové kupé, vždyť linie střechy je posazena o 29 milimetrů níže. Ruku v ruce s tím jdou o 92 milimetrů delší rozvor (celkem 2829 milimetrů) a o 11 milimetrů širší rozchod kol. Celková délka je potom 4897 milimetrů. Výsledkem všech úprav ale není jen líbivá karosérie, nýbrž i její aerodynamicky velice efektivní tvar s koeficientem odporu vzduchu cx = 0,26. Abychom se ale dostali k designu, jemu dominují prvky známé z Astry nebo konceptu Monza. Znamená to tak dominantí masku chladiče a dvojici světlometů s diodami denního svícení ve tvaru čepele a alternativně též technologií IntelliLux Matrix s dohromady 32 LED segmenty. Přesun dozadu znamená nejen elegantní linii střechy, ale též prolis ve spodní části dveří ve tvaru hokejky a rozměrná skupinová LED světla, opět s grafikou čepele.
Kabina nepřekvapí, tedy minimálně ne toho, kdo zná Astru. Oproti předchozí generaci s množstvím nesmyslných tlačítek a mohutnou palubní deskou je uklízená středová konzole současného vydání příjemnou změnou. Ovládací prvky se povedlo zredukovat použitím dotykové obrazovky multimediálního systému IntelliLink, který podporuje rozhraní Apple CarPlay i Android Auto. Chybět pochopitelně nebude modul OnStar, pomáhající při krádeži vozu nebo poskytující WiFi hotspot pro cestující uvnitř. Sedadlo řidiče je položeno o tři centimetry níže než doposud, podle dostupných obrázků pak bude přístrojová deska kombinovat rozměrný displej, promítající mimo jiné rychloměr, se dvěma analogovými ciferníky. Mezi příplatky se rovněž objeví proslulá ortopedická sedadla, nabízející mimo jiné masážní funkci, odvětrávání nebo paměť pro nastavení. Vzadu se pro změnu objeví možnost vyhřívání.
Základem vozu je platforma Epsilon 2, mající lví podíl na celkové 175kilogramové dietě. Podle informací britského Autocaru by tak základní model měl vážit něco kolem 1400 kilogramů. A to je o dost méně než v současnosti. Pod kapotou se celkem pochopitelně sází na přeplňované agregáty. Tříválec jako u Mondea ale nečekejte, benzínová paleta začíná u patnáctistovky o výkonu 103 kW (140 k), respektive 121 kW (165 k), v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Vrchol představuje přeplňovaný dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k), kombinovaný výhradně s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Objevuje se u něj i vektorování točivého momentu. Naftové motory CDTI mají objem 1.6 nebo 2.0 litru, přičemž v prvním případě to znamená výkonu 81 kW (110 k) nebo 103 kW (140 k), v tom druhém potom 125 kW (170 k). Podvozek Insignie Grand Sport má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu pětiprvkovou nápravu, za příplatek budou k dispozici adaptivní tlumiče FlexRide s režimy Standard, Sport a Tour.
Velmi bohatá je nabídka bezpečnostních asistentů, zahrnující například adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu s varováním při jeho opuštění nebo sledování dopravy za vozidlem. Informace z navigace nebo čtení dopravních značek se zobrazují na head up displej. Po pětidveřovém liftbacku Grand Sport bude následovat také prostornější kombi, a to včetně dobrodružné varianty Country Tourer. S klasickým sedanem se již nepočítá. Premiéru si druhá Insignia odbude na ženevském autosalonu. Vedle modelu s logem Opelu přijede i britský Vauxhall, Australané pak dostanou Insignii jako Holdem Commodore.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.