V průběhu listopadu ukázal Seat omlazený Leon s dodatkem, že u ostrého provedení Cupra se máme na co těšit. Leccos naznačil následný facelift Golfu GTI, jenž přivezl především o 10 koní vyšší výkon. Stejnou porci navíc dostala podle očekávání i Cupra, nejde však o jedinou změnu.
Když se Seat Leon Cupra ukázal poprvé, začínal s dvoulitrovým TSI na výkonu 206 kW (280 k). Později se maximální hranice posunula na 213 kW (290 k), maxima ale sportovní Španěl dosáhl až s poslední omlazovací kúrou Ta totiž zvedla výkon na 221 kW (300 k) a točivý moment na 380 Nm mezi 1800 až 5500 ot./min. Zachován zůstal výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG, stejně jako možnost zvolit vedle pětidveřové také praktické kombi ST (o třídveřovém modelu se tisková zpráva nezmiňuje). A právě to je nově dostupné s pohonem všech kol 4Drive, výhradně však ve verzi s dvouspojkovým automatem DSG. Jedná se tak mimo jiné o vzpomínku na první generaci tohoto modelu, která pohonem všech kol rovněž disponovala. Všechny Leony Cupra pak mají ve standardu adaptivní tlumiče, elektronickou uzávěrku diferenciálu, progresivní řízení a volič Cupra Drive Profile s pěti režimy Comfort, Sport, Eco, Individual a Cupra.
Podobně jako u běžného Leonu, i sportovní provedení prošlo decentními designovými změnami. Ty zahrnují přepracovaný přední nárazník, novou optiku LED světlometů vpředu i vzadu nebo upravený vzhled litých kol. Do interiéru se nastěhoval multimediální systém Media System Plus s osmipalcovou obrazovkou, na středové konzoli je potom nově také Connectivity box s bezdrátovou nabíječkou chytrých telefonů a anténou se zesilovačem signálu GSM pro oblasti se špatným pokrytím. Bezpečnostní výbavu doplnily mimo jiné asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo systém pro ochranu chodců.
Zákazníci se prvních automobilů dočkají v březnu příštího roku, tuzemské zastoupení automobilky již ale zveřejnilo základní cenu. Ta je 762 900 korun za pětidveřový hatchback s manuální převodovkou, což je naprosto stejně jako před modernizací. Vrcholem nabídky bude kombi s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem DSG za 887 900 korun.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.