V průběhu listopadu ukázal Seat omlazený Leon s dodatkem, že u ostrého provedení Cupra se máme na co těšit. Leccos naznačil následný facelift Golfu GTI, jenž přivezl především o 10 koní vyšší výkon. Stejnou porci navíc dostala podle očekávání i Cupra, nejde však o jedinou změnu.
Když se Seat Leon Cupra ukázal poprvé, začínal s dvoulitrovým TSI na výkonu 206 kW (280 k). Později se maximální hranice posunula na 213 kW (290 k), maxima ale sportovní Španěl dosáhl až s poslední omlazovací kúrou Ta totiž zvedla výkon na 221 kW (300 k) a točivý moment na 380 Nm mezi 1800 až 5500 ot./min. Zachován zůstal výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG, stejně jako možnost zvolit vedle pětidveřové také praktické kombi ST (o třídveřovém modelu se tisková zpráva nezmiňuje). A právě to je nově dostupné s pohonem všech kol 4Drive, výhradně však ve verzi s dvouspojkovým automatem DSG. Jedná se tak mimo jiné o vzpomínku na první generaci tohoto modelu, která pohonem všech kol rovněž disponovala. Všechny Leony Cupra pak mají ve standardu adaptivní tlumiče, elektronickou uzávěrku diferenciálu, progresivní řízení a volič Cupra Drive Profile s pěti režimy Comfort, Sport, Eco, Individual a Cupra.
Podobně jako u běžného Leonu, i sportovní provedení prošlo decentními designovými změnami. Ty zahrnují přepracovaný přední nárazník, novou optiku LED světlometů vpředu i vzadu nebo upravený vzhled litých kol. Do interiéru se nastěhoval multimediální systém Media System Plus s osmipalcovou obrazovkou, na středové konzoli je potom nově také Connectivity box s bezdrátovou nabíječkou chytrých telefonů a anténou se zesilovačem signálu GSM pro oblasti se špatným pokrytím. Bezpečnostní výbavu doplnily mimo jiné asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo systém pro ochranu chodců.
Zákazníci se prvních automobilů dočkají v březnu příštího roku, tuzemské zastoupení automobilky již ale zveřejnilo základní cenu. Ta je 762 900 korun za pětidveřový hatchback s manuální převodovkou, což je naprosto stejně jako před modernizací. Vrcholem nabídky bude kombi s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem DSG za 887 900 korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.