V průběhu listopadu ukázal Seat omlazený Leon s dodatkem, že u ostrého provedení Cupra se máme na co těšit. Leccos naznačil následný facelift Golfu GTI, jenž přivezl především o 10 koní vyšší výkon. Stejnou porci navíc dostala podle očekávání i Cupra, nejde však o jedinou změnu.
Když se Seat Leon Cupra ukázal poprvé, začínal s dvoulitrovým TSI na výkonu 206 kW (280 k). Později se maximální hranice posunula na 213 kW (290 k), maxima ale sportovní Španěl dosáhl až s poslední omlazovací kúrou Ta totiž zvedla výkon na 221 kW (300 k) a točivý moment na 380 Nm mezi 1800 až 5500 ot./min. Zachován zůstal výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG, stejně jako možnost zvolit vedle pětidveřové také praktické kombi ST (o třídveřovém modelu se tisková zpráva nezmiňuje). A právě to je nově dostupné s pohonem všech kol 4Drive, výhradně však ve verzi s dvouspojkovým automatem DSG. Jedná se tak mimo jiné o vzpomínku na první generaci tohoto modelu, která pohonem všech kol rovněž disponovala. Všechny Leony Cupra pak mají ve standardu adaptivní tlumiče, elektronickou uzávěrku diferenciálu, progresivní řízení a volič Cupra Drive Profile s pěti režimy Comfort, Sport, Eco, Individual a Cupra.
Podobně jako u běžného Leonu, i sportovní provedení prošlo decentními designovými změnami. Ty zahrnují přepracovaný přední nárazník, novou optiku LED světlometů vpředu i vzadu nebo upravený vzhled litých kol. Do interiéru se nastěhoval multimediální systém Media System Plus s osmipalcovou obrazovkou, na středové konzoli je potom nově také Connectivity box s bezdrátovou nabíječkou chytrých telefonů a anténou se zesilovačem signálu GSM pro oblasti se špatným pokrytím. Bezpečnostní výbavu doplnily mimo jiné asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo systém pro ochranu chodců.
Zákazníci se prvních automobilů dočkají v březnu příštího roku, tuzemské zastoupení automobilky již ale zveřejnilo základní cenu. Ta je 762 900 korun za pětidveřový hatchback s manuální převodovkou, což je naprosto stejně jako před modernizací. Vrcholem nabídky bude kombi s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem DSG za 887 900 korun.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.