Jak se vyšší výkon promítl do ceny? Seat omladil Leon Cupra, nově má i pohon všech kol

ar6, 5. prosince 2016, 15:14 Google+

V průběhu listopadu ukázal Seat omlazený Leon s dodatkem, že u ostrého provedení Cupra se máme na co těšit. Leccos naznačil následný facelift Golfu GTI, jenž přivezl především o 10 koní vyšší výkon. Stejnou porci navíc dostala podle očekávání i Cupra, nejde však o jedinou změnu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Seat Leon Cupra přijíždí v omlazené podobě s vyšším výkonem.

Seat Leon Cupra přijíždí v omlazené podobě s vyšším výkonem. | foto: Seat

Sdílejte článek

Když se Seat Leon Cupra ukázal poprvé, začínal s dvoulitrovým TSI na výkonu 206 kW (280 k). Později se maximální hranice posunula na 213 kW (290 k), maxima ale sportovní Španěl dosáhl až s poslední omlazovací kúrou Ta totiž zvedla výkon na 221 kW (300 k) a točivý moment na 380 Nm mezi 1800 až 5500 ot./min. Zachován zůstal výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG, stejně jako možnost zvolit vedle pětidveřové také praktické kombi ST (o třídveřovém modelu se tisková zpráva nezmiňuje). A právě to je nově dostupné s pohonem všech kol 4Drive, výhradně však ve verzi s dvouspojkovým automatem DSG. Jedná se tak mimo jiné o vzpomínku na první generaci tohoto modelu, která pohonem všech kol rovněž disponovala. Všechny Leony Cupra pak mají ve standardu adaptivní tlumiče, elektronickou uzávěrku diferenciálu, progresivní řízení a volič Cupra Drive Profile s pěti režimy Comfort, Sport, Eco, Individual a Cupra.

img-responsive

Seat Leon Cupra ST dostal volitelně také pohon všech kol. | foto: Seat

Podobně jako u běžného Leonu, i sportovní provedení prošlo decentními designovými změnami. Ty zahrnují přepracovaný přední nárazník, novou optiku LED světlometů vpředu i vzadu nebo upravený vzhled litých kol. Do interiéru se nastěhoval multimediální systém Media System Plus s osmipalcovou obrazovkou, na středové konzoli je potom nově také Connectivity box s bezdrátovou nabíječkou chytrých telefonů a anténou se zesilovačem signálu GSM pro oblasti se špatným pokrytím. Bezpečnostní výbavu doplnily mimo jiné asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo systém pro ochranu chodců.

Zákazníci se prvních automobilů dočkají v březnu příštího roku, tuzemské zastoupení automobilky již ale zveřejnilo základní cenu. Ta je 762 900 korun za pětidveřový hatchback s manuální převodovkou, což je naprosto stejně jako před modernizací. Vrcholem nabídky bude kombi s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem DSG za 887 900 korun.

Vytisknout

Diskuze: Jak se vyšší výkon promítl do ceny? Seat omladil Leon Cupra, nově má i pohon všech kol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG GT S od Luethen Motorsport

Mercedes-AMG GT S se dočkal několika úprav od chlapců z Luethen Motorsport

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud