Tři měsíce před světovou premiérou na dalším ročníku ženevského autosalonu pustil do světa německý výrobce Volkswagen první skicu jeho nové vrcholné limuzíny.
Ta nese označení Arteon a zcela nově vyvinutý model se zařadí do luxusního segmentu. Tím pádem se postaví nad model Passat, čímž bude ohrožovat konkurenci v podobě Audi A6 nebo pětkovou řadu od BMW. Ve vyšší střední třídě tak bude opět o něco více těsno a novinka z Německa chce zaujmout především svým emocionálním nábojem.
Kromě nových a velmi emocionálních tvarů modelu Arteon se chce Volkswagen ukázat tvář značky s důrazem na horizontální linie. Žebra masky chladiče u Arteonu totiž zasahují až do trojrozměrně uspořádaných předních LED světlometů, které ukazují dominanci vozu.
Co se týče koncepce, Arteon je čtyřdveřová limuzína, jenž má bezrámová okna dveří. Ta představují typické stylistické prvky automobilu kategorie „gran turismo“, k čemuž se přidává taktéž zadní výklopné víko kufru. K modelu se vyjádřil taktéž designér exteriéru Tobias Sühlmann. Ten řekl: „Arteon vzbuzuje na první pohled nadšení svým expresivním designem a posléze překvapí svými praktickými vlastnostmi – tato kombinace je jedinečná!“
Mimochodem, označení Arteon (přízvuk je na první slabice) se skládá ze dvou částí. První částí je slovo „Art“ (anglicky umění), které popisuje atraktivní design a emocionální náboj limuzíny. Koncovka „eon“ pak označuje prémiový model, obdobně jako u vrcholného modelu Volkswagen „Phideon“. Ten můžeme znát z čínského trhu, kde tenhle obří sedan nahrazuje dřívější Phaeton.
Nový Volkswagen Arteon bude poprvé představen veřejnosti na nadcházejícím Ženevském autosalonu. Uvedení na trh je naplánováno v létě. Po stránce motorů nástupce modelu CC dostane vrcholné jednotky ze současného Passatu. Časem se dostane také na plug-in hybridní verzi.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?