Tři měsíce před světovou premiérou na dalším ročníku ženevského autosalonu pustil do světa německý výrobce Volkswagen první skicu jeho nové vrcholné limuzíny.
Ta nese označení Arteon a zcela nově vyvinutý model se zařadí do luxusního segmentu. Tím pádem se postaví nad model Passat, čímž bude ohrožovat konkurenci v podobě Audi A6 nebo pětkovou řadu od BMW. Ve vyšší střední třídě tak bude opět o něco více těsno a novinka z Německa chce zaujmout především svým emocionálním nábojem.
Kromě nových a velmi emocionálních tvarů modelu Arteon se chce Volkswagen ukázat tvář značky s důrazem na horizontální linie. Žebra masky chladiče u Arteonu totiž zasahují až do trojrozměrně uspořádaných předních LED světlometů, které ukazují dominanci vozu.
Co se týče koncepce, Arteon je čtyřdveřová limuzína, jenž má bezrámová okna dveří. Ta představují typické stylistické prvky automobilu kategorie „gran turismo“, k čemuž se přidává taktéž zadní výklopné víko kufru. K modelu se vyjádřil taktéž designér exteriéru Tobias Sühlmann. Ten řekl: „Arteon vzbuzuje na první pohled nadšení svým expresivním designem a posléze překvapí svými praktickými vlastnostmi – tato kombinace je jedinečná!“
Mimochodem, označení Arteon (přízvuk je na první slabice) se skládá ze dvou částí. První částí je slovo „Art“ (anglicky umění), které popisuje atraktivní design a emocionální náboj limuzíny. Koncovka „eon“ pak označuje prémiový model, obdobně jako u vrcholného modelu Volkswagen „Phideon“. Ten můžeme znát z čínského trhu, kde tenhle obří sedan nahrazuje dřívější Phaeton.
Nový Volkswagen Arteon bude poprvé představen veřejnosti na nadcházejícím Ženevském autosalonu. Uvedení na trh je naplánováno v létě. Po stránce motorů nástupce modelu CC dostane vrcholné jednotky ze současného Passatu. Časem se dostane také na plug-in hybridní verzi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.