Tři měsíce před světovou premiérou na dalším ročníku ženevského autosalonu pustil do světa německý výrobce Volkswagen první skicu jeho nové vrcholné limuzíny.
Ta nese označení Arteon a zcela nově vyvinutý model se zařadí do luxusního segmentu. Tím pádem se postaví nad model Passat, čímž bude ohrožovat konkurenci v podobě Audi A6 nebo pětkovou řadu od BMW. Ve vyšší střední třídě tak bude opět o něco více těsno a novinka z Německa chce zaujmout především svým emocionálním nábojem.
Kromě nových a velmi emocionálních tvarů modelu Arteon se chce Volkswagen ukázat tvář značky s důrazem na horizontální linie. Žebra masky chladiče u Arteonu totiž zasahují až do trojrozměrně uspořádaných předních LED světlometů, které ukazují dominanci vozu.
Co se týče koncepce, Arteon je čtyřdveřová limuzína, jenž má bezrámová okna dveří. Ta představují typické stylistické prvky automobilu kategorie „gran turismo“, k čemuž se přidává taktéž zadní výklopné víko kufru. K modelu se vyjádřil taktéž designér exteriéru Tobias Sühlmann. Ten řekl: „Arteon vzbuzuje na první pohled nadšení svým expresivním designem a posléze překvapí svými praktickými vlastnostmi – tato kombinace je jedinečná!“
Mimochodem, označení Arteon (přízvuk je na první slabice) se skládá ze dvou částí. První částí je slovo „Art“ (anglicky umění), které popisuje atraktivní design a emocionální náboj limuzíny. Koncovka „eon“ pak označuje prémiový model, obdobně jako u vrcholného modelu Volkswagen „Phideon“. Ten můžeme znát z čínského trhu, kde tenhle obří sedan nahrazuje dřívější Phaeton.
Nový Volkswagen Arteon bude poprvé představen veřejnosti na nadcházejícím Ženevském autosalonu. Uvedení na trh je naplánováno v létě. Po stránce motorů nástupce modelu CC dostane vrcholné jednotky ze současného Passatu. Časem se dostane také na plug-in hybridní verzi.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?