Americká automobilka Ford nechce zahálet a tak si postavila nové testovací centrum. To se nachází v německém Kolíně nad Rýnem a auta od Fordu tady dostanou pořádně zabrat.
Nové pracoviště totiž dokáže nasimulovat prakticky kteroukoliv podmínku na planetě. Není tak problém poslat nový Focus do arktické zimy, sněhové vánice nebo naopak upéct jej na sluníčku. Testovací centrum má zkrátka vytvořit extrémní povětrností podmínky.
Inženýři zde během jednoho stisku tlačítka zvolí patřičnou klimatickou situaci a pak už jen stačí monitorovat data získaná z měřících zařízení ve a na voze. Testovací centrum dokáže vytvořit teplotu až -40°C, ovšem nedělá mu problém modely Fordu podrobit i vysokým teplotám blížícím se +55° či hustému lijáku. Ten pro změnu vyzkouší těsnost oken a dveří.
Vše bude probíhat asi nějak takhle. Jak už bylo zmíněno, simulovat lze i husté sněžení, jenže to stále není vše. Centrum umí navodit i řítký vzduch, který se nachází v nejvyšších polohách světa, což může motorům způsobit vážně potíže s výkonem. Specialitou je pak vítr s rychlostí až 250 km/h. Ano, i tohle musí vozidla Fordu vydržet.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.