Americká automobilka Ford nechce zahálet a tak si postavila nové testovací centrum. To se nachází v německém Kolíně nad Rýnem a auta od Fordu tady dostanou pořádně zabrat.
Nové pracoviště totiž dokáže nasimulovat prakticky kteroukoliv podmínku na planetě. Není tak problém poslat nový Focus do arktické zimy, sněhové vánice nebo naopak upéct jej na sluníčku. Testovací centrum má zkrátka vytvořit extrémní povětrností podmínky.
Inženýři zde během jednoho stisku tlačítka zvolí patřičnou klimatickou situaci a pak už jen stačí monitorovat data získaná z měřících zařízení ve a na voze. Testovací centrum dokáže vytvořit teplotu až -40°C, ovšem nedělá mu problém modely Fordu podrobit i vysokým teplotám blížícím se +55° či hustému lijáku. Ten pro změnu vyzkouší těsnost oken a dveří.
Vše bude probíhat asi nějak takhle. Jak už bylo zmíněno, simulovat lze i husté sněžení, jenže to stále není vše. Centrum umí navodit i řítký vzduch, který se nachází v nejvyšších polohách světa, což může motorům způsobit vážně potíže s výkonem. Specialitou je pak vítr s rychlostí až 250 km/h. Ano, i tohle musí vozidla Fordu vydržet.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.