Německá automobilka Opel hodlá příští rok uvést na evropské trhy kompaktní SUV se jménem Grandland X. Konkurentem mu budou Volkswagen Tiguan nebo příští generace Škody Yeti a tak nastává otázka, jak moc dobrý tenhle Opel vlastně bude?
Větší Škoda Kodiaq je totiž sedmimístná, což Grandland X zatím není. Opel si dával s prozrazením jména novinky celkem na čas a dost s ním dělal tajnosti. Po jeho zveřejnění prozradil, že vůz nabídne výborný výhled z kabiny do všech stran, snadné nastupování i vystupování a posádka nebude trpět nedostatkem místa.
Zatím se přesně neví, jak bude Grandland X vypadat. Opel totiž nezveřejnil nic jiného, než pohled z vrchu. Díky tomu zde přikládáme snímek od designéra RM Design, jenž zkusil načrtnou reálnou vizáž. Do roku 2020 chce přitom Opel uvést hned 29 nových modelů, mezi nimiž má být i sourozenec Grandlandu X.
Ten ponese označení Crossland X a zařadí se vedle současného crossoveru Mokka X. Oproti ní ale bude patřičně větší a v terénu zvládne mnohem více. Otázkou je, kdo z výše uvedené dvojice přijde dřív. Zatím to totiž vypadá, že první na řadě bude Crossland X.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?