Opel pomaličku odkrývá své nové SUV. Tiguan a nový Yeti jsou v ohrožení

Opel Grandland X (2017)
Opel Grandland X (2017), foto: RM Design
ar5 24. listopadu 2016 08:30
Sdílej:

Německá automobilka Opel hodlá příští rok uvést na evropské trhy kompaktní SUV se jménem Grandland X. Konkurentem mu budou Volkswagen Tiguan nebo příští generace Škody Yeti a tak nastává otázka, jak moc dobrý tenhle Opel vlastně bude?

Větší Škoda Kodiaq je totiž sedmimístná, což Grandland X zatím není. Opel si dával s prozrazením jména novinky celkem na čas a dost s ním dělal tajnosti. Po jeho zveřejnění prozradil, že vůz nabídne výborný výhled z kabiny do všech stran, snadné nastupování i vystupování a posádka nebude trpět nedostatkem místa.

Zatím se přesně neví, jak bude Grandland X vypadat. Opel totiž nezveřejnil nic jiného, než pohled z vrchu. Díky tomu zde přikládáme snímek od designéra RM Design, jenž zkusil načrtnou reálnou vizáž. Do roku 2020 chce přitom Opel uvést hned 29 nových modelů, mezi nimiž má být i sourozenec Grandlandu X.

Ten ponese označení Crossland X a zařadí se vedle současného crossoveru Mokka X. Oproti ní ale bude patřičně větší a v terénu zvládne mnohem více. Otázkou je, kdo z výše uvedené dvojice přijde dřív. Zatím to totiž vypadá, že první na řadě bude Crossland X.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.