Německá automobilka Opel hodlá příští rok uvést na evropské trhy kompaktní SUV se jménem Grandland X. Konkurentem mu budou Volkswagen Tiguan nebo příští generace Škody Yeti a tak nastává otázka, jak moc dobrý tenhle Opel vlastně bude?
Větší Škoda Kodiaq je totiž sedmimístná, což Grandland X zatím není. Opel si dával s prozrazením jména novinky celkem na čas a dost s ním dělal tajnosti. Po jeho zveřejnění prozradil, že vůz nabídne výborný výhled z kabiny do všech stran, snadné nastupování i vystupování a posádka nebude trpět nedostatkem místa.
Zatím se přesně neví, jak bude Grandland X vypadat. Opel totiž nezveřejnil nic jiného, než pohled z vrchu. Díky tomu zde přikládáme snímek od designéra RM Design, jenž zkusil načrtnou reálnou vizáž. Do roku 2020 chce přitom Opel uvést hned 29 nových modelů, mezi nimiž má být i sourozenec Grandlandu X.
Ten ponese označení Crossland X a zařadí se vedle současného crossoveru Mokka X. Oproti ní ale bude patřičně větší a v terénu zvládne mnohem více. Otázkou je, kdo z výše uvedené dvojice přijde dřív. Zatím to totiž vypadá, že první na řadě bude Crossland X.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?