Německá automobilka Opel hodlá příští rok uvést na evropské trhy kompaktní SUV se jménem Grandland X. Konkurentem mu budou Volkswagen Tiguan nebo příští generace Škody Yeti a tak nastává otázka, jak moc dobrý tenhle Opel vlastně bude?
Větší Škoda Kodiaq je totiž sedmimístná, což Grandland X zatím není. Opel si dával s prozrazením jména novinky celkem na čas a dost s ním dělal tajnosti. Po jeho zveřejnění prozradil, že vůz nabídne výborný výhled z kabiny do všech stran, snadné nastupování i vystupování a posádka nebude trpět nedostatkem místa.
Zatím se přesně neví, jak bude Grandland X vypadat. Opel totiž nezveřejnil nic jiného, než pohled z vrchu. Díky tomu zde přikládáme snímek od designéra RM Design, jenž zkusil načrtnou reálnou vizáž. Do roku 2020 chce přitom Opel uvést hned 29 nových modelů, mezi nimiž má být i sourozenec Grandlandu X.
Ten ponese označení Crossland X a zařadí se vedle současného crossoveru Mokka X. Oproti ní ale bude patřičně větší a v terénu zvládne mnohem více. Otázkou je, kdo z výše uvedené dvojice přijde dřív. Zatím to totiž vypadá, že první na řadě bude Crossland X.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.