Evropa zase ostrouhá. Jaké překvapení má pod kapotu čínská Škoda Kodiaq?

ar6, 15. listopadu 2016, 01:27 Google+

Čínský trh je pro Škodu extrémně důležitý, což nedávno potvrdila uvedením dvou nových modelů exkluzivně pouze pro tamní trh. Kodiaq Coupé by nakonec měl zamířit i k nám, menší CUV ale pravděpodobně nikoliv. Nadcházející měsíce ale budou patřit klasickému Kodiaqu, známému od září i v Evropě. I tady si ale okřídlený šíp schoval pro říši středu jeden exkluzivní prvek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Kodiaq nabízí pro čínský trh velké překvapení pod kapotou.

Škoda Kodiaq nabízí pro čínský trh velké překvapení pod kapotou. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Představovat Škodu Kodiaq je po událostech posledních týdnů a měsíců nejspíše zbytečné. Pěti- nebo sedmimístné SUV bylo prakticky do posledního šroubku rozebráno nesčetněkrát. Základ platformy MQB poskytl možnost protáhnout auto až na 4697 milimetrů a rozvor na 2791 milimetrů, z čehož těží především cestující vzadu. Pod kapotou se objeví paleta zážehových a vznětových motorů s výkonem od 92 kW (125 k) až po 140 kW (190 k). To je vrchol naftové palety, benzínová nabídka končí u 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k). Všechny motory lze spárovat s pohonem všech kol a automatem DSG, pokud tyto prvky již nejsou v základu. Startovací cena je 677 900 korun za provedení 1.4 TSI (110 kW) s pohonem všech kol nebo automatem DSG.

To jen taková rychlá rekapitulace dění týdnů minulých, týkající se českého, potažmo evropského trhu. Nyní však Kodiaq míří do Číny, kde je Škoda tradičně velice silná. Dokonce tam i díky spolupráci s domácí automobilkou SAIC bude velké SUV vznikat. Na první pohled ale evropský a čínský Kodiqa nemáte šanci poznat, nevidíte-li tedy zadní část s označením modelu. Škoda nezměnila prakticky vůbec nic, snad jen ve spodní části nárazníku a plastového obložení dveří je u čínského provedení plast lakován částečně stříbrnou barvou a na boku přibyla chromovaná plaketka s označením modelu. Nic víc, stejné jsou také rozměry vozu a pravděpodobně i interiér, kam nás ale automobilka prostřednictvím oficiálních fotek zatím nepustila.

Největší změny se tak odehrávají pod kapotou. Na evropskou paletu motorů můžete zapomenout, v Číně vládnou benzínové motory. Proto Kodiaq, podle informací ruského magazínu Autoreview, dostal pouze dva motory TSI. Ten slabší s výkonem 132 kW (180 k) odpovídá evropskému vrcholu, čínský trh se ale dočká objemu „pouze“ 1.8 litru. Dvě deci navíc jsou totiž vyhrazeny pohonné jednotce z Octavie RS, tedy dvoulitrovému TSI o výkonu 162 kW (220 k). To je vrchol, který by tolik slušel i evropské specifikaci, jenomže bohužel. V tomto ohledu zkrátka ostrouháme, což je ale vzhledem k potenciální kupní síle vlastně docela logické. Obě jednotky jsou spojeny se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. Premiéra Kodiaqu se uskuteční za pár dnů na autosalonu v Kantonu, prodej začne ve druhém čtvrtletí příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: Evropa zase ostrouhá. Jaké překvapení má pod kapotu čínská Škoda Kodiaq?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Passat GT ukazuje trochu sportovních ambicí sedanu střední třídy.

Sportovní Volkswagen Passat se vrací. Má hned několik velkých ALE

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud