Čínský trh je pro Škodu extrémně důležitý, což nedávno potvrdila uvedením dvou nových modelů exkluzivně pouze pro tamní trh. Kodiaq Coupé by nakonec měl zamířit i k nám, menší CUV ale pravděpodobně nikoliv. Nadcházející měsíce ale budou patřit klasickému Kodiaqu, známému od září i v Evropě. I tady si ale okřídlený šíp schoval pro říši středu jeden exkluzivní prvek.
Představovat Škodu Kodiaq je po událostech posledních týdnů a měsíců nejspíše zbytečné. Pěti- nebo sedmimístné SUV bylo prakticky do posledního šroubku rozebráno nesčetněkrát. Základ platformy MQB poskytl možnost protáhnout auto až na 4697 milimetrů a rozvor na 2791 milimetrů, z čehož těží především cestující vzadu. Pod kapotou se objeví paleta zážehových a vznětových motorů s výkonem od 92 kW (125 k) až po 140 kW (190 k). To je vrchol naftové palety, benzínová nabídka končí u 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k). Všechny motory lze spárovat s pohonem všech kol a automatem DSG, pokud tyto prvky již nejsou v základu. Startovací cena je 677 900 korun za provedení 1.4 TSI (110 kW) s pohonem všech kol nebo automatem DSG.
To jen taková rychlá rekapitulace dění týdnů minulých, týkající se českého, potažmo evropského trhu. Nyní však Kodiaq míří do Číny, kde je Škoda tradičně velice silná. Dokonce tam i díky spolupráci s domácí automobilkou SAIC bude velké SUV vznikat. Na první pohled ale evropský a čínský Kodiqa nemáte šanci poznat, nevidíte-li tedy zadní část s označením modelu. Škoda nezměnila prakticky vůbec nic, snad jen ve spodní části nárazníku a plastového obložení dveří je u čínského provedení plast lakován částečně stříbrnou barvou a na boku přibyla chromovaná plaketka s označením modelu. Nic víc, stejné jsou také rozměry vozu a pravděpodobně i interiér, kam nás ale automobilka prostřednictvím oficiálních fotek zatím nepustila.
Největší změny se tak odehrávají pod kapotou. Na evropskou paletu motorů můžete zapomenout, v Číně vládnou benzínové motory. Proto Kodiaq, podle informací ruského magazínu Autoreview, dostal pouze dva motory TSI. Ten slabší s výkonem 132 kW (180 k) odpovídá evropskému vrcholu, čínský trh se ale dočká objemu „pouze“ 1.8 litru. Dvě deci navíc jsou totiž vyhrazeny pohonné jednotce z Octavie RS, tedy dvoulitrovému TSI o výkonu 162 kW (220 k). To je vrchol, který by tolik slušel i evropské specifikaci, jenomže bohužel. V tomto ohledu zkrátka ostrouháme, což je ale vzhledem k potenciální kupní síle vlastně docela logické. Obě jednotky jsou spojeny se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. Premiéra Kodiaqu se uskuteční za pár dnů na autosalonu v Kantonu, prodej začne ve druhém čtvrtletí příštího roku.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.