Čínský trh je pro Škodu extrémně důležitý, což nedávno potvrdila uvedením dvou nových modelů exkluzivně pouze pro tamní trh. Kodiaq Coupé by nakonec měl zamířit i k nám, menší CUV ale pravděpodobně nikoliv. Nadcházející měsíce ale budou patřit klasickému Kodiaqu, známému od září i v Evropě. I tady si ale okřídlený šíp schoval pro říši středu jeden exkluzivní prvek.
Představovat Škodu Kodiaq je po událostech posledních týdnů a měsíců nejspíše zbytečné. Pěti- nebo sedmimístné SUV bylo prakticky do posledního šroubku rozebráno nesčetněkrát. Základ platformy MQB poskytl možnost protáhnout auto až na 4697 milimetrů a rozvor na 2791 milimetrů, z čehož těží především cestující vzadu. Pod kapotou se objeví paleta zážehových a vznětových motorů s výkonem od 92 kW (125 k) až po 140 kW (190 k). To je vrchol naftové palety, benzínová nabídka končí u 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k). Všechny motory lze spárovat s pohonem všech kol a automatem DSG, pokud tyto prvky již nejsou v základu. Startovací cena je 677 900 korun za provedení 1.4 TSI (110 kW) s pohonem všech kol nebo automatem DSG.
To jen taková rychlá rekapitulace dění týdnů minulých, týkající se českého, potažmo evropského trhu. Nyní však Kodiaq míří do Číny, kde je Škoda tradičně velice silná. Dokonce tam i díky spolupráci s domácí automobilkou SAIC bude velké SUV vznikat. Na první pohled ale evropský a čínský Kodiqa nemáte šanci poznat, nevidíte-li tedy zadní část s označením modelu. Škoda nezměnila prakticky vůbec nic, snad jen ve spodní části nárazníku a plastového obložení dveří je u čínského provedení plast lakován částečně stříbrnou barvou a na boku přibyla chromovaná plaketka s označením modelu. Nic víc, stejné jsou také rozměry vozu a pravděpodobně i interiér, kam nás ale automobilka prostřednictvím oficiálních fotek zatím nepustila.
Největší změny se tak odehrávají pod kapotou. Na evropskou paletu motorů můžete zapomenout, v Číně vládnou benzínové motory. Proto Kodiaq, podle informací ruského magazínu Autoreview, dostal pouze dva motory TSI. Ten slabší s výkonem 132 kW (180 k) odpovídá evropskému vrcholu, čínský trh se ale dočká objemu „pouze“ 1.8 litru. Dvě deci navíc jsou totiž vyhrazeny pohonné jednotce z Octavie RS, tedy dvoulitrovému TSI o výkonu 162 kW (220 k). To je vrchol, který by tolik slušel i evropské specifikaci, jenomže bohužel. V tomto ohledu zkrátka ostrouháme, což je ale vzhledem k potenciální kupní síle vlastně docela logické. Obě jednotky jsou spojeny se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. Premiéra Kodiaqu se uskuteční za pár dnů na autosalonu v Kantonu, prodej začne ve druhém čtvrtletí příštího roku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.