Čínský trh je pro Škodu extrémně důležitý, což nedávno potvrdila uvedením dvou nových modelů exkluzivně pouze pro tamní trh. Kodiaq Coupé by nakonec měl zamířit i k nám, menší CUV ale pravděpodobně nikoliv. Nadcházející měsíce ale budou patřit klasickému Kodiaqu, známému od září i v Evropě. I tady si ale okřídlený šíp schoval pro říši středu jeden exkluzivní prvek.
Představovat Škodu Kodiaq je po událostech posledních týdnů a měsíců nejspíše zbytečné. Pěti- nebo sedmimístné SUV bylo prakticky do posledního šroubku rozebráno nesčetněkrát. Základ platformy MQB poskytl možnost protáhnout auto až na 4697 milimetrů a rozvor na 2791 milimetrů, z čehož těží především cestující vzadu. Pod kapotou se objeví paleta zážehových a vznětových motorů s výkonem od 92 kW (125 k) až po 140 kW (190 k). To je vrchol naftové palety, benzínová nabídka končí u 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k). Všechny motory lze spárovat s pohonem všech kol a automatem DSG, pokud tyto prvky již nejsou v základu. Startovací cena je 677 900 korun za provedení 1.4 TSI (110 kW) s pohonem všech kol nebo automatem DSG.
To jen taková rychlá rekapitulace dění týdnů minulých, týkající se českého, potažmo evropského trhu. Nyní však Kodiaq míří do Číny, kde je Škoda tradičně velice silná. Dokonce tam i díky spolupráci s domácí automobilkou SAIC bude velké SUV vznikat. Na první pohled ale evropský a čínský Kodiqa nemáte šanci poznat, nevidíte-li tedy zadní část s označením modelu. Škoda nezměnila prakticky vůbec nic, snad jen ve spodní části nárazníku a plastového obložení dveří je u čínského provedení plast lakován částečně stříbrnou barvou a na boku přibyla chromovaná plaketka s označením modelu. Nic víc, stejné jsou také rozměry vozu a pravděpodobně i interiér, kam nás ale automobilka prostřednictvím oficiálních fotek zatím nepustila.
Největší změny se tak odehrávají pod kapotou. Na evropskou paletu motorů můžete zapomenout, v Číně vládnou benzínové motory. Proto Kodiaq, podle informací ruského magazínu Autoreview, dostal pouze dva motory TSI. Ten slabší s výkonem 132 kW (180 k) odpovídá evropskému vrcholu, čínský trh se ale dočká objemu „pouze“ 1.8 litru. Dvě deci navíc jsou totiž vyhrazeny pohonné jednotce z Octavie RS, tedy dvoulitrovému TSI o výkonu 162 kW (220 k). To je vrchol, který by tolik slušel i evropské specifikaci, jenomže bohužel. V tomto ohledu zkrátka ostrouháme, což je ale vzhledem k potenciální kupní síle vlastně docela logické. Obě jednotky jsou spojeny se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. Premiéra Kodiaqu se uskuteční za pár dnů na autosalonu v Kantonu, prodej začne ve druhém čtvrtletí příštího roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.