Od začátku roku 2017 rozšíří modelovou nabídku vůz Fabia v nové akční edici Trumf. Verze bude určena výhradně pro Českou republiku a kde kdo si bude tuto edici pamatovat u předchůdce Fabie, kterým byla Škoda Felicia.
Fabia Trumf přichází na trh s karoserií hatchback, ovšem za příplatek 30 tisíc korun si budeme moci pořídit i vetší kombík. Základní cena činí u krátké verze 244 900 Kč, u kombíku pak logicky 274 900 Kč. Akční model bude nabízen s paletou zážehových motorů s výkony od 44 kW (60 koní) do 66 kW (90 koní).
K uvedení nového modelu na trh se vyjádřil vedou prodeje značky Škoda Auto, pan Miroslav Bláha. „Škoda Auto chce i nadále zákazníkům přinášet atraktivní nabídky akčních modelů". „Nový akční model FabiaTrumf navazuje na nedávno představený Yeti Trumf. Modely Trumf jsou pak určeny zákazníkům, kteří hledají dobře vybavený vůz za příznivou cenu,“ dodává Miroslav Bláha.
A co vlastně od edice Trumf čekat? Nový stupeň výbavy vychází ze základního výbavového stupně Active, avšak je obohacen o vybrané komfortní a bezpečnostní prvky. Díky tomu tak v základu najde zájemce o vůz klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač MFA či centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Nechybí ani kůží potažený volant, madlo ruční brzdy a hlavice řadicí páky.
Krom toho čekejme i rádio Blues, patnáctipalcová kola s ozdobnými kryty Dentro a plnohodnotné rezervní kolo. Pro hatchback jsou k dispozici tři pohonné jednotky: 1,0 MPI s výkony 44 a 55 kW a přeplňovaný agregát 1,2 TSI (66 kW). Fabia Combi Trumf pak nabídne motory 1,0 MPI (55 kW) a 1,2 TSI (66 kW). Všechny motorizace jsou spojeny výhradně s manuálními pětistupňovými převodovkami.
Každého zájemce o vůz jistě potěší, že součástí nabídky akčního modelu Fabia Trumf je také paket Mobilita PLUS s rozšířenými asistenčními službami a zárukou prodlouženou na 5 let nebo 100 tisíc ujetých km v ceně vozu. Pro akční model lze také objednat Předplacený servis, a to jak ve variantě Standard, tak Plus v trvání pěti let a s kilometrovým proběhem až 150 000 km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.