Automobilka Opel pilně v těchto týdnech testuje novou Insignii, která má za cíl vylepšit svou dosavadní reputaci a co nejvíce přitížit konkurenci. Moc by se jí to ale nepodařilo, kdyby se společně s tím nechystala na trh i rodinná verze Insignia Grand Sport
Jestli vás zajímá, jak nový zástupce značky vypadá, jistě by mohl někoho zaujmout odkaz na fotografie. Právě zde jsou detailní snímky praktičtější verze Insignie. Díky maskovací folii toho sice moc nevidíme, ale z dosavadních zpráv již víme, že Opel nadělí vozidlu chytré přední světlomety Matrix LED.
Zatímco německá automobilka představila technologii na letošním ročníku modelu Astra, větší Insignia dostane o něco lepší verzi s celkem 32 LED diodami. Ty budou poskytovat skvělý světelný tok, díky čemuž se zlepší viditelnost v nočních hodinách až na 400 metrů. To ale stále není vše.
Zástupce středně velkých Opelů dostane stejně jako liftback novou platformu, díky čemuž by měl vůz oproti současné verzi zhubnout přibližně o 175 kg. To je víc než vítaný krok, jelikož aktuální generace zrovna nepatří mezi lehká auta.
Oproti Astře čekejme o něco málo kvalitnější materiály v kabině, její odlišné provedení a také výbava dozná značného vylepšení. Ve srovnání se současnou verzí Sport Tourer dojde k prodloužení rozvoru o 9 centimetrů, o jeden centimetr bude širší rozchod náprav a do délky novinka naroste o 5,5 centimetru.
Prostřednictvím portfolia značek koncernu GM dostane nadcházející Insignia Grand Sport dvojčata v podobě Holdenu Commodore a Buicku Regal. Každý z nich je přitom určen pro jiný světový trh, první pro Austrálii a další pro USA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.