Znáte pořekadlo, že mýlit se je lidské? Snad každému se někdy stalo, že udělal něco, za co tak úplně nemohl. Jenže některé omyly bolí více než jiné. Své by o tom mohl vyprávět majitel slavného veterána se jménem Packarde 1605 Super Eight. Během chvíle se totiž roky práce a statisíce investovaných eur proměnili v něco, co asi nikdo nečekal.
Představte si situaci, kdy dojedete na setkání historických vozidel, následně jdete na oběd s přáteli a během toho vám zazvoní mobil. V něm vám někdo říká, že váš exkluzivní veterán sjel dolů z kopce do přilehlého rybníka. Co by jste udělali?
Tohle přesně se totiž stalo jistému Ralphu Maranovi, který vlastní zrenonovaný Packard 1605 Super Eight z roku 1938. Práce na autě samotném mu trvala celkem 13 let a kdo by to nevěděl, jedná se o jediný exemplář na světě s pevnou střechou.
Následující telefonát o utopení však majitel nebral zkraje vážně a vysmál se tomu. Až o chvíli později zjistil krutou pravdu, a to když viděl svůj světový unikát ve vodě. Cena auta přitom dnes činí okolo 917 tisíc eur, což je skoro 25 milionu korun.
Přivolaní potápěči pak vůz vytáhli na pevninu a následně si jej odvezl majitel do své garáže. A důvod tého nehody? Ten se přesně neví, ale někdo zřejmě Packarde nedostatečně zabrzdil, což mělo za následek velmi kuriozní a drahou nehodu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.