Znáte pořekadlo, že mýlit se je lidské? Snad každému se někdy stalo, že udělal něco, za co tak úplně nemohl. Jenže některé omyly bolí více než jiné. Své by o tom mohl vyprávět majitel slavného veterána se jménem Packarde 1605 Super Eight. Během chvíle se totiž roky práce a statisíce investovaných eur proměnili v něco, co asi nikdo nečekal.
Představte si situaci, kdy dojedete na setkání historických vozidel, následně jdete na oběd s přáteli a během toho vám zazvoní mobil. V něm vám někdo říká, že váš exkluzivní veterán sjel dolů z kopce do přilehlého rybníka. Co by jste udělali?
Tohle přesně se totiž stalo jistému Ralphu Maranovi, který vlastní zrenonovaný Packard 1605 Super Eight z roku 1938. Práce na autě samotném mu trvala celkem 13 let a kdo by to nevěděl, jedná se o jediný exemplář na světě s pevnou střechou.
Následující telefonát o utopení však majitel nebral zkraje vážně a vysmál se tomu. Až o chvíli později zjistil krutou pravdu, a to když viděl svůj světový unikát ve vodě. Cena auta přitom dnes činí okolo 917 tisíc eur, což je skoro 25 milionu korun.
Přivolaní potápěči pak vůz vytáhli na pevninu a následně si jej odvezl majitel do své garáže. A důvod tého nehody? Ten se přesně neví, ale někdo zřejmě Packarde nedostatečně zabrzdil, což mělo za následek velmi kuriozní a drahou nehodu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?