Znáte pořekadlo, že mýlit se je lidské? Snad každému se někdy stalo, že udělal něco, za co tak úplně nemohl. Jenže některé omyly bolí více než jiné. Své by o tom mohl vyprávět majitel slavného veterána se jménem Packarde 1605 Super Eight. Během chvíle se totiž roky práce a statisíce investovaných eur proměnili v něco, co asi nikdo nečekal.
Představte si situaci, kdy dojedete na setkání historických vozidel, následně jdete na oběd s přáteli a během toho vám zazvoní mobil. V něm vám někdo říká, že váš exkluzivní veterán sjel dolů z kopce do přilehlého rybníka. Co by jste udělali?
Tohle přesně se totiž stalo jistému Ralphu Maranovi, který vlastní zrenonovaný Packard 1605 Super Eight z roku 1938. Práce na autě samotném mu trvala celkem 13 let a kdo by to nevěděl, jedná se o jediný exemplář na světě s pevnou střechou.
Následující telefonát o utopení však majitel nebral zkraje vážně a vysmál se tomu. Až o chvíli později zjistil krutou pravdu, a to když viděl svůj světový unikát ve vodě. Cena auta přitom dnes činí okolo 917 tisíc eur, což je skoro 25 milionu korun.
Přivolaní potápěči pak vůz vytáhli na pevninu a následně si jej odvezl majitel do své garáže. A důvod tého nehody? Ten se přesně neví, ale někdo zřejmě Packarde nedostatečně zabrzdil, což mělo za následek velmi kuriozní a drahou nehodu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?