Ačkoliv druhá generace sportovní Škoda Fabia zaznamenala neúspěch, obecně se dá o modelech RS hovořit jako o úspěšných, a to nejen u nás, ale i ve světě. Možná i proto v Mladé Boleslavi pokukují, čím by svůj v současnosti jediný sportovní model, Octavii RS, doplnili.
Škoda Octavia RS představuje v portfoliu domácí automobilky stálici. Vždyť poprvé se ukázala společně s první novodobou generací liftbacku nebo kombi a v posledních letech se objevuje už její třetí generace. Tu v následujících měsících čeká facelift, jehož hlavním rozpoznávacím znamením budou dvojité přední světlomety. Mnohem více ale nakonec zaujme prostor pod kapotou, který by měl po vzoru Golfu GTI výrazně posílit. Hovoří se, že by dvoulitrové TSI mohlo být naladěno až na 180 kW (245 k). To by výrazně překonalo dosavadních 162 kW (220 k) i 169 kW (230 k) u provedení RS 230. „Nechci tomu říkat facelift, protože to bude něco více. Dostane se především na nové technologie,“ uvedl pro magazín Motoring ředitel australské divize značky Michael Irmer. Premiéra „více než faceliftu“ Octavie RS je naplánována na ženevský autosalon příští rok v březnu.
Potenciál sportovní divize je ale mnohem větší, což by mohlo vést k představení dalších modelů s logem RS. Rozhodně pak nepůjde o Fabii RS, ta je totiž pro potenciálně zájemce o sportovní Škodu příliš drahá. Okřídlený šíp se tak logicky bude věnovat větším modelům než Octavia, což značí SUV Kodiaq a především Superb. „Bylo by naprosto fantastické, mít v nabídce Superb RS. Slyšel jsem, že to vedení automobilky zvažuje, konečné rozhodnutí ale ještě nepadlo,“ řekl Irmer. „Otázkou je, jaký motor použít. Benzínový nebo naftový? Protože Evropa na vznětové agregáty slyší,“ zamýšlí se. V současnosti nejsilnějším Superbem je verze s dvoulitrovým TSI o výkonu 206 kW (280 k) v kombinaci s automatem DSG a pohonem všech kol. Ta pokoří 100 km/h za 5,8 sekundy, verze RS by tak musela být o dost rychlejší. Že by došlo na techniku modernizovaného Golfu R, u nějž se spekuluje až o výkonu 235 kW (320 k)?
A neuvažuje se jen o Superbu, na stole leží také myšlenka o Kodiaqu RS. „Kodiaq vypadá skvěle, určitě se tak dočkáme provedení Sportline. Potom musíme zjistit, jestli je v segmentu místo i pro ostřejší provedení,“ řekl šéf Škody pro prodeje a marketing Werner Eichhorn. Možnost ostrého SUV tady tak rozhodně je, v dnešní době navíc podobných aut přibývá. Podívejte se třeba na Peugeot 3008 a 5008 GT.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?