Ačkoliv druhá generace sportovní Škoda Fabia zaznamenala neúspěch, obecně se dá o modelech RS hovořit jako o úspěšných, a to nejen u nás, ale i ve světě. Možná i proto v Mladé Boleslavi pokukují, čím by svůj v současnosti jediný sportovní model, Octavii RS, doplnili.
Škoda Octavia RS představuje v portfoliu domácí automobilky stálici. Vždyť poprvé se ukázala společně s první novodobou generací liftbacku nebo kombi a v posledních letech se objevuje už její třetí generace. Tu v následujících měsících čeká facelift, jehož hlavním rozpoznávacím znamením budou dvojité přední světlomety. Mnohem více ale nakonec zaujme prostor pod kapotou, který by měl po vzoru Golfu GTI výrazně posílit. Hovoří se, že by dvoulitrové TSI mohlo být naladěno až na 180 kW (245 k). To by výrazně překonalo dosavadních 162 kW (220 k) i 169 kW (230 k) u provedení RS 230. „Nechci tomu říkat facelift, protože to bude něco více. Dostane se především na nové technologie,“ uvedl pro magazín Motoring ředitel australské divize značky Michael Irmer. Premiéra „více než faceliftu“ Octavie RS je naplánována na ženevský autosalon příští rok v březnu.
Potenciál sportovní divize je ale mnohem větší, což by mohlo vést k představení dalších modelů s logem RS. Rozhodně pak nepůjde o Fabii RS, ta je totiž pro potenciálně zájemce o sportovní Škodu příliš drahá. Okřídlený šíp se tak logicky bude věnovat větším modelům než Octavia, což značí SUV Kodiaq a především Superb. „Bylo by naprosto fantastické, mít v nabídce Superb RS. Slyšel jsem, že to vedení automobilky zvažuje, konečné rozhodnutí ale ještě nepadlo,“ řekl Irmer. „Otázkou je, jaký motor použít. Benzínový nebo naftový? Protože Evropa na vznětové agregáty slyší,“ zamýšlí se. V současnosti nejsilnějším Superbem je verze s dvoulitrovým TSI o výkonu 206 kW (280 k) v kombinaci s automatem DSG a pohonem všech kol. Ta pokoří 100 km/h za 5,8 sekundy, verze RS by tak musela být o dost rychlejší. Že by došlo na techniku modernizovaného Golfu R, u nějž se spekuluje až o výkonu 235 kW (320 k)?
A neuvažuje se jen o Superbu, na stole leží také myšlenka o Kodiaqu RS. „Kodiaq vypadá skvěle, určitě se tak dočkáme provedení Sportline. Potom musíme zjistit, jestli je v segmentu místo i pro ostřejší provedení,“ řekl šéf Škody pro prodeje a marketing Werner Eichhorn. Možnost ostrého SUV tady tak rozhodně je, v dnešní době navíc podobných aut přibývá. Podívejte se třeba na Peugeot 3008 a 5008 GT.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?