Ačkoliv druhá generace sportovní Škoda Fabia zaznamenala neúspěch, obecně se dá o modelech RS hovořit jako o úspěšných, a to nejen u nás, ale i ve světě. Možná i proto v Mladé Boleslavi pokukují, čím by svůj v současnosti jediný sportovní model, Octavii RS, doplnili.
Škoda Octavia RS představuje v portfoliu domácí automobilky stálici. Vždyť poprvé se ukázala společně s první novodobou generací liftbacku nebo kombi a v posledních letech se objevuje už její třetí generace. Tu v následujících měsících čeká facelift, jehož hlavním rozpoznávacím znamením budou dvojité přední světlomety. Mnohem více ale nakonec zaujme prostor pod kapotou, který by měl po vzoru Golfu GTI výrazně posílit. Hovoří se, že by dvoulitrové TSI mohlo být naladěno až na 180 kW (245 k). To by výrazně překonalo dosavadních 162 kW (220 k) i 169 kW (230 k) u provedení RS 230. „Nechci tomu říkat facelift, protože to bude něco více. Dostane se především na nové technologie,“ uvedl pro magazín Motoring ředitel australské divize značky Michael Irmer. Premiéra „více než faceliftu“ Octavie RS je naplánována na ženevský autosalon příští rok v březnu.
Potenciál sportovní divize je ale mnohem větší, což by mohlo vést k představení dalších modelů s logem RS. Rozhodně pak nepůjde o Fabii RS, ta je totiž pro potenciálně zájemce o sportovní Škodu příliš drahá. Okřídlený šíp se tak logicky bude věnovat větším modelům než Octavia, což značí SUV Kodiaq a především Superb. „Bylo by naprosto fantastické, mít v nabídce Superb RS. Slyšel jsem, že to vedení automobilky zvažuje, konečné rozhodnutí ale ještě nepadlo,“ řekl Irmer. „Otázkou je, jaký motor použít. Benzínový nebo naftový? Protože Evropa na vznětové agregáty slyší,“ zamýšlí se. V současnosti nejsilnějším Superbem je verze s dvoulitrovým TSI o výkonu 206 kW (280 k) v kombinaci s automatem DSG a pohonem všech kol. Ta pokoří 100 km/h za 5,8 sekundy, verze RS by tak musela být o dost rychlejší. Že by došlo na techniku modernizovaného Golfu R, u nějž se spekuluje až o výkonu 235 kW (320 k)?
A neuvažuje se jen o Superbu, na stole leží také myšlenka o Kodiaqu RS. „Kodiaq vypadá skvěle, určitě se tak dočkáme provedení Sportline. Potom musíme zjistit, jestli je v segmentu místo i pro ostřejší provedení,“ řekl šéf Škody pro prodeje a marketing Werner Eichhorn. Možnost ostrého SUV tady tak rozhodně je, v dnešní době navíc podobných aut přibývá. Podívejte se třeba na Peugeot 3008 a 5008 GT.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.