Ačkoliv druhá generace sportovní Škoda Fabia zaznamenala neúspěch, obecně se dá o modelech RS hovořit jako o úspěšných, a to nejen u nás, ale i ve světě. Možná i proto v Mladé Boleslavi pokukují, čím by svůj v současnosti jediný sportovní model, Octavii RS, doplnili.
Škoda Octavia RS představuje v portfoliu domácí automobilky stálici. Vždyť poprvé se ukázala společně s první novodobou generací liftbacku nebo kombi a v posledních letech se objevuje už její třetí generace. Tu v následujících měsících čeká facelift, jehož hlavním rozpoznávacím znamením budou dvojité přední světlomety. Mnohem více ale nakonec zaujme prostor pod kapotou, který by měl po vzoru Golfu GTI výrazně posílit. Hovoří se, že by dvoulitrové TSI mohlo být naladěno až na 180 kW (245 k). To by výrazně překonalo dosavadních 162 kW (220 k) i 169 kW (230 k) u provedení RS 230. „Nechci tomu říkat facelift, protože to bude něco více. Dostane se především na nové technologie,“ uvedl pro magazín Motoring ředitel australské divize značky Michael Irmer. Premiéra „více než faceliftu“ Octavie RS je naplánována na ženevský autosalon příští rok v březnu.
Potenciál sportovní divize je ale mnohem větší, což by mohlo vést k představení dalších modelů s logem RS. Rozhodně pak nepůjde o Fabii RS, ta je totiž pro potenciálně zájemce o sportovní Škodu příliš drahá. Okřídlený šíp se tak logicky bude věnovat větším modelům než Octavia, což značí SUV Kodiaq a především Superb. „Bylo by naprosto fantastické, mít v nabídce Superb RS. Slyšel jsem, že to vedení automobilky zvažuje, konečné rozhodnutí ale ještě nepadlo,“ řekl Irmer. „Otázkou je, jaký motor použít. Benzínový nebo naftový? Protože Evropa na vznětové agregáty slyší,“ zamýšlí se. V současnosti nejsilnějším Superbem je verze s dvoulitrovým TSI o výkonu 206 kW (280 k) v kombinaci s automatem DSG a pohonem všech kol. Ta pokoří 100 km/h za 5,8 sekundy, verze RS by tak musela být o dost rychlejší. Že by došlo na techniku modernizovaného Golfu R, u nějž se spekuluje až o výkonu 235 kW (320 k)?
A neuvažuje se jen o Superbu, na stole leží také myšlenka o Kodiaqu RS. „Kodiaq vypadá skvěle, určitě se tak dočkáme provedení Sportline. Potom musíme zjistit, jestli je v segmentu místo i pro ostřejší provedení,“ řekl šéf Škody pro prodeje a marketing Werner Eichhorn. Možnost ostrého SUV tady tak rozhodně je, v dnešní době navíc podobných aut přibývá. Podívejte se třeba na Peugeot 3008 a 5008 GT.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.