Čím více se blíží následující rok 2017, tím více je probírán nástupce populárního velkého sedanu Alfa Romeo 166. Nově se ale objevily zprávy, že se jej také nemusíme nikdy dočkat.
Nástupce italského konkurenta pro pětkové BMW nebo éčkový Mercedes-Benz by se měl veřejnosti poprvé ukázat přesně za rok, jenže zatím italská automobilka ani netestovala žádné prototypy, což je trošku zvláštní. Pokud špionážní fotografové vykonávají svou práci na jedničku, pak to vypadá, že Alfa Romeo zřejmě změnila plán.
Nový model by byl konkurentem například také pro Audi A6, Lexus GS, přičemž velký sedan by nesl jméno Giorgio. Velikostí by nikterak neměl strádat vůči Němcům a nejen jim. Předchozí výroky představitelů Alfy Romeo ovšem odhalily, že platforma, na níž by měla nová Alfa stát, podporuje elektrifikaci.
To znamená, že novinka by mohla přijít také ve verzi hybrid, nebo pak také jako čistě elektrická verze. Právě tohle je jeden ze směrů, kterým by se Alfa Romeo mohla v následujících letech ubírat. V současné době se ovšem italská značka zaměřuje ukončení vývoje jejich prvního SUV s názvem Stelvio.
Jenže právě s tím souvisí onen fakt, proč bychom se nemuseli dočkat soupeře A6 anebo pětky od BMW. Segment velkých sedanů je totiž do značné míry již přesycen, a to nejen Němci. Konkurence je zkrátka velká a sázka na SUV je jistější volbou. Nakonec si tedy budeme muset počkat do příštího roku, zda Giorgio přijde, či nikoliv.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.