Čím přísnější jsou evropské emisní limity, tím více potřebují šetřit palivo také výrobci supersportovních automobilů. Zároveň ale tyto modely musí mít stále dostatečný výkon, aby z 0 na 100 km/h vystřelily za ekvivalent zhruba tří vteřin. Cestou, jak vyššího výkonu a nižší spotřeby dosáhnout, je elektrifikace. Ne úplná, ale v kombinaci se spalovacím agregátem. A přesně to je cesta, jíž se v příštích letech vydá Ferrari.
Hybrid není pro Ferrari ničím až tak novým. Vždyť už před šesti lety se ukázal „zelený“ koncept kupé 599 a před třemi lety se do malosériové výroby dostalo LaFerrari, letos doplněné o otevřenou variantu. V následujících letech chce Ferrari hybridizovat i mainstreamovější vozy, od roku 2019 pak mají mít všechny nové modely se vzpínajícím se koníkem ve znaku v útrobách elektrický motor. Důvod je jednoduchý, více výkonu s nižší spotřebou. Uvedl to včera šéf značky Sergio Marchionne na konferenci investorů, jeho slova posléze citoval britský magazín Autocar.
Dle informací Autocaru má Ferrari nyní patentovanou hybridní technologii, umožňující ujet až 48 kilometrů čistě na elektřinu. Pro porovnání, LaFerrari, ač s elektromotorem, bezemisní jízdu neumí. Použít by se nová technika dala napříč celým modelovým spektrem od základních až po vrcholné modely. Prvním mainstreamovým Ferrari, jde-li vůbec nějaký model takto nazvat, s hybridním ústrojím by měl být nástupce modelu F12, plánovaný kolem roku 2020.
Nebude to ale jen o ekologičtější jízdě, Marchionne totiž chystá pro příští roky relativně velký obrat celého směřování značky. Cíl je jasný, prodávat více než 10 tisíc aut ročně. O exkluzivitu se ale zájemci bát nemusí, Ferrari i přes navýšení produkce chystá její určité omezení. Vedle hybridů pak jedním z prostředků, jak zaujmout více potenciálních kupců, je nabídka většího množství luxusních modelů. Takový je v nabídce aktuálně jediný, GTC4 Lusso.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.