Ferrari razantně změní své modely, budou mít nižší spotřebu a vyšší výkon

ar6, 8. listopadu 2016, 15:54 Google+

Čím přísnější jsou evropské emisní limity, tím více potřebují šetřit palivo také výrobci supersportovních automobilů. Zároveň ale tyto modely musí mít stále dostatečný výkon, aby z 0 na 100 km/h vystřelily za ekvivalent zhruba tří vteřin. Cestou, jak vyššího výkonu a nižší spotřeby dosáhnout, je elektrifikace. Ne úplná, ale v kombinaci se spalovacím agregátem. A přesně to je cesta, jíž se v příštích letech vydá Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
LaFerrari je prvním hybridním Ferrari. Brzy ale ne jediným.

LaFerrari je prvním hybridním Ferrari. Brzy ale ne jediným. | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Hybrid není pro Ferrari ničím až tak novým. Vždyť už před šesti lety se ukázal „zelený“ koncept kupé 599 a před třemi lety se do malosériové výroby dostalo LaFerrari, letos doplněné o otevřenou variantu. V následujících letech chce Ferrari hybridizovat i mainstreamovější vozy, od roku 2019 pak mají mít všechny nové modely se vzpínajícím se koníkem ve znaku v útrobách elektrický motor. Důvod je jednoduchý, více výkonu s nižší spotřebou. Uvedl to včera šéf značky Sergio Marchionne na konferenci investorů, jeho slova posléze citoval britský magazín Autocar.

Dle informací Autocaru má Ferrari nyní patentovanou hybridní technologii, umožňující ujet až 48 kilometrů čistě na elektřinu. Pro porovnání, LaFerrari, ač s elektromotorem, bezemisní jízdu neumí. Použít by se nová technika dala napříč celým modelovým spektrem od základních až po vrcholné modely. Prvním mainstreamovým Ferrari, jde-li vůbec nějaký model takto nazvat, s hybridním ústrojím by měl být nástupce modelu F12, plánovaný kolem roku 2020.

Nebude to ale jen o ekologičtější jízdě, Marchionne totiž chystá pro příští roky relativně velký obrat celého směřování značky. Cíl je jasný, prodávat více než 10 tisíc aut ročně. O exkluzivitu se ale zájemci bát nemusí, Ferrari i přes navýšení produkce chystá její určité omezení. Vedle hybridů pak jedním z prostředků, jak zaujmout více potenciálních kupců, je nabídka většího množství luxusních modelů. Takový je v nabídce aktuálně jediný, GTC4 Lusso.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari razantně změní své modely, budou mít nižší spotřebu a vyšší výkon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Tesla Motors už nebude poskytovat nabíjení zdarma.

Někteří majitelé vozidel Tesla přijdou o jednu velkou výhodu. Stane se tak již…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud