Čím přísnější jsou evropské emisní limity, tím více potřebují šetřit palivo také výrobci supersportovních automobilů. Zároveň ale tyto modely musí mít stále dostatečný výkon, aby z 0 na 100 km/h vystřelily za ekvivalent zhruba tří vteřin. Cestou, jak vyššího výkonu a nižší spotřeby dosáhnout, je elektrifikace. Ne úplná, ale v kombinaci se spalovacím agregátem. A přesně to je cesta, jíž se v příštích letech vydá Ferrari.
Hybrid není pro Ferrari ničím až tak novým. Vždyť už před šesti lety se ukázal „zelený“ koncept kupé 599 a před třemi lety se do malosériové výroby dostalo LaFerrari, letos doplněné o otevřenou variantu. V následujících letech chce Ferrari hybridizovat i mainstreamovější vozy, od roku 2019 pak mají mít všechny nové modely se vzpínajícím se koníkem ve znaku v útrobách elektrický motor. Důvod je jednoduchý, více výkonu s nižší spotřebou. Uvedl to včera šéf značky Sergio Marchionne na konferenci investorů, jeho slova posléze citoval britský magazín Autocar.
Dle informací Autocaru má Ferrari nyní patentovanou hybridní technologii, umožňující ujet až 48 kilometrů čistě na elektřinu. Pro porovnání, LaFerrari, ač s elektromotorem, bezemisní jízdu neumí. Použít by se nová technika dala napříč celým modelovým spektrem od základních až po vrcholné modely. Prvním mainstreamovým Ferrari, jde-li vůbec nějaký model takto nazvat, s hybridním ústrojím by měl být nástupce modelu F12, plánovaný kolem roku 2020.
Nebude to ale jen o ekologičtější jízdě, Marchionne totiž chystá pro příští roky relativně velký obrat celého směřování značky. Cíl je jasný, prodávat více než 10 tisíc aut ročně. O exkluzivitu se ale zájemci bát nemusí, Ferrari i přes navýšení produkce chystá její určité omezení. Vedle hybridů pak jedním z prostředků, jak zaujmout více potenciálních kupců, je nabídka většího množství luxusních modelů. Takový je v nabídce aktuálně jediný, GTC4 Lusso.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?