Čím přísnější jsou evropské emisní limity, tím více potřebují šetřit palivo také výrobci supersportovních automobilů. Zároveň ale tyto modely musí mít stále dostatečný výkon, aby z 0 na 100 km/h vystřelily za ekvivalent zhruba tří vteřin. Cestou, jak vyššího výkonu a nižší spotřeby dosáhnout, je elektrifikace. Ne úplná, ale v kombinaci se spalovacím agregátem. A přesně to je cesta, jíž se v příštích letech vydá Ferrari.
Hybrid není pro Ferrari ničím až tak novým. Vždyť už před šesti lety se ukázal „zelený“ koncept kupé 599 a před třemi lety se do malosériové výroby dostalo LaFerrari, letos doplněné o otevřenou variantu. V následujících letech chce Ferrari hybridizovat i mainstreamovější vozy, od roku 2019 pak mají mít všechny nové modely se vzpínajícím se koníkem ve znaku v útrobách elektrický motor. Důvod je jednoduchý, více výkonu s nižší spotřebou. Uvedl to včera šéf značky Sergio Marchionne na konferenci investorů, jeho slova posléze citoval britský magazín Autocar.
Dle informací Autocaru má Ferrari nyní patentovanou hybridní technologii, umožňující ujet až 48 kilometrů čistě na elektřinu. Pro porovnání, LaFerrari, ač s elektromotorem, bezemisní jízdu neumí. Použít by se nová technika dala napříč celým modelovým spektrem od základních až po vrcholné modely. Prvním mainstreamovým Ferrari, jde-li vůbec nějaký model takto nazvat, s hybridním ústrojím by měl být nástupce modelu F12, plánovaný kolem roku 2020.
Nebude to ale jen o ekologičtější jízdě, Marchionne totiž chystá pro příští roky relativně velký obrat celého směřování značky. Cíl je jasný, prodávat více než 10 tisíc aut ročně. O exkluzivitu se ale zájemci bát nemusí, Ferrari i přes navýšení produkce chystá její určité omezení. Vedle hybridů pak jedním z prostředků, jak zaujmout více potenciálních kupců, je nabídka většího množství luxusních modelů. Takový je v nabídce aktuálně jediný, GTC4 Lusso.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.