Škoda Kodiaq je již všem známou novinkou a prakticky již dnes o ní víme všechny potřebné informace. Časem má dorazit i luxusní provedení Laurin & Klement anebo verze Coupe.
Druhá zmíněná však bude podle posledních zpráv dostupná i v ČR. Jeho druhé karosářské provedení kupé však bude určeno především pro Čínu. Tam má konkurovat již zavedenému hráči v podobě BMW X4. A jelikož spekulace ohledně podoby další varianty Kodiaqa nabírají na obrátkách, máme tady zatím její nejdokonalejší ztvárnění.
Má ho na svědomí slavný designér Theophilus Chin a jde tady o pohled z boku. Právě ten ukazuje, jak moc odlišný vlastně Kodiaq Coupe může být. Zcela jistě se zachová aktuální podoba přídě, naopak střecha dostane upravenou zadní linii, což obnáší drobné retuše zadních světel a lehké zmenšení objemu zavazadelníku.
A by tuhle krásku mohlo vlastně pohánět? Musíme si připomenout, že standardní verze vozu nabídne pět motorů – tři zážehové TSI a dva vznětové TDI. A jelikož se jedná o "sportovnější" verzi, lze počítat s výkonnějšími jednotkami, tedy například naftovým dvoulitrem o výkonu 190 koní. Z benzinové nabídky přichází v úvahu dvoulitr TSI o výkonu 220 koní. Ten zatím nenajdeme ani u standardního Kodiaqa, ovšem u verze Coupe by se tak stát mohlo.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?