Škoda Kodiaq je již všem známou novinkou a prakticky již dnes o ní víme všechny potřebné informace. Časem má dorazit i luxusní provedení Laurin & Klement anebo verze Coupe.
Druhá zmíněná však bude podle posledních zpráv dostupná i v ČR. Jeho druhé karosářské provedení kupé však bude určeno především pro Čínu. Tam má konkurovat již zavedenému hráči v podobě BMW X4. A jelikož spekulace ohledně podoby další varianty Kodiaqa nabírají na obrátkách, máme tady zatím její nejdokonalejší ztvárnění.
Má ho na svědomí slavný designér Theophilus Chin a jde tady o pohled z boku. Právě ten ukazuje, jak moc odlišný vlastně Kodiaq Coupe může být. Zcela jistě se zachová aktuální podoba přídě, naopak střecha dostane upravenou zadní linii, což obnáší drobné retuše zadních světel a lehké zmenšení objemu zavazadelníku.
A by tuhle krásku mohlo vlastně pohánět? Musíme si připomenout, že standardní verze vozu nabídne pět motorů – tři zážehové TSI a dva vznětové TDI. A jelikož se jedná o "sportovnější" verzi, lze počítat s výkonnějšími jednotkami, tedy například naftovým dvoulitrem o výkonu 190 koní. Z benzinové nabídky přichází v úvahu dvoulitr TSI o výkonu 220 koní. Ten zatím nenajdeme ani u standardního Kodiaqa, ovšem u verze Coupe by se tak stát mohlo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?