Mysleli jste si, že současné sankce za dopravní přestupky jsou už tak dost vysoké? Ministr dopravy Dan Ťok vaší myšlenku nesdílí a proto chystá razantní navýšení "odměn" za dopravní prohřešek.
U nejzávažnějších přestupků se má podle jeho myšlenky zvednout pokuta ze současných maximálních 50 tisíc až na 75 tisíc Kč! Ještě horší by to ale bylo v případě, že při přestupku by ten samý řidič způsobil dopravní nehodu se zraněním osob. Za tento prohřešek by mu mohla dát policie pokutu ve výši až 100 tisíc korun.
Podle Ťoka by se měly pokuty rozdělit do čtyř jasných pásem:
- 2 až 5 tisíc Kč
- 4 až 10 tisíc Kč
- 7 až 25 tisíc Kč
- 25 až 75 tisíc Kč
U přestupku řízení pod vlivem alkoholu nebo drog by se měla horní výše pokuty zvednout o 25 tisíc na 75 tisíc Kč. To už je celkem razantí důvod, proč by někteří neposlušní řidiči neměli usedat za volant po jednom pivku s kamarádem v hospodě. To samé navýšení, tedy o 25 tisíc, se má uskutečnit v případě, že řidič se odmítne podrobit dechové zkoušce na alkohol nebo zkoušce na jiné návykové látky.
Odstrašujícím přestupkem je hlavně po nehodě ve Studénce nedovolený vjezd na železniční přejezd. Tam se má pokuta zvednout pětinásobně, tedy z aktuálních pěti na dvacetpět tisíc. Mimochodem, i blokové pokuty by se měly rozdělit do čtyř pásem. Prvním je sankce 100 až 1500 Kč dle uvážení policisty. Následovaly by pásma 1500 Kč, 2500 Kč a 5000 Kč.
A co říká Dan Ťok na to, že někteří řidiči roky nemají nehodu a nemají z toho skoro žádné výhody ze strany státu? „Mám pocit, že zvýhodnění u řidičů, kteří dlouhou dobu nespáchali přestupek, by být mělo. Nějaké to plus bych do návrhu dal,“ řekl k celé věci Ťok.
Změna by se v případě schválení dotkla i přestupku se jménem Zákaz řízení motorového vozidla. Jeho nejnižší postih by řidiči zakázal řídit automobil po dobu třech měsíců, současně je to však měsíc jeden. U nejvážnějších přestupků by pak řidič nemohl řídit až 3 roky.
Současně s tím má se bodový systém rozdělit na tři kategorie, a to podle závažnosti přestupků. Podle toho dostane každý řidič určitý počet bodů (2, 4 nebo 6). Trošku absurdním je pak myšlenka, aby řidiči s řidičákem mladším jak dva roky, o něj dostali "šanci přijít" po získání už šesti trestných bodů..
A jak tohle vše dopadne? Myslíte, že se dočkáme novinek z hlavy ministra dopravy? O tom rozhodne Vláda příští rok, kdy bude schvalovat nový bodový systém.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.