Mysleli jste si, že současné sankce za dopravní přestupky jsou už tak dost vysoké? Ministr dopravy Dan Ťok vaší myšlenku nesdílí a proto chystá razantní navýšení "odměn" za dopravní prohřešek.
U nejzávažnějších přestupků se má podle jeho myšlenky zvednout pokuta ze současných maximálních 50 tisíc až na 75 tisíc Kč! Ještě horší by to ale bylo v případě, že při přestupku by ten samý řidič způsobil dopravní nehodu se zraněním osob. Za tento prohřešek by mu mohla dát policie pokutu ve výši až 100 tisíc korun.
Podle Ťoka by se měly pokuty rozdělit do čtyř jasných pásem:
- 2 až 5 tisíc Kč
- 4 až 10 tisíc Kč
- 7 až 25 tisíc Kč
- 25 až 75 tisíc Kč
U přestupku řízení pod vlivem alkoholu nebo drog by se měla horní výše pokuty zvednout o 25 tisíc na 75 tisíc Kč. To už je celkem razantí důvod, proč by někteří neposlušní řidiči neměli usedat za volant po jednom pivku s kamarádem v hospodě. To samé navýšení, tedy o 25 tisíc, se má uskutečnit v případě, že řidič se odmítne podrobit dechové zkoušce na alkohol nebo zkoušce na jiné návykové látky.
Odstrašujícím přestupkem je hlavně po nehodě ve Studénce nedovolený vjezd na železniční přejezd. Tam se má pokuta zvednout pětinásobně, tedy z aktuálních pěti na dvacetpět tisíc. Mimochodem, i blokové pokuty by se měly rozdělit do čtyř pásem. Prvním je sankce 100 až 1500 Kč dle uvážení policisty. Následovaly by pásma 1500 Kč, 2500 Kč a 5000 Kč.
A co říká Dan Ťok na to, že někteří řidiči roky nemají nehodu a nemají z toho skoro žádné výhody ze strany státu? „Mám pocit, že zvýhodnění u řidičů, kteří dlouhou dobu nespáchali přestupek, by být mělo. Nějaké to plus bych do návrhu dal,“ řekl k celé věci Ťok.
Změna by se v případě schválení dotkla i přestupku se jménem Zákaz řízení motorového vozidla. Jeho nejnižší postih by řidiči zakázal řídit automobil po dobu třech měsíců, současně je to však měsíc jeden. U nejvážnějších přestupků by pak řidič nemohl řídit až 3 roky.
Současně s tím má se bodový systém rozdělit na tři kategorie, a to podle závažnosti přestupků. Podle toho dostane každý řidič určitý počet bodů (2, 4 nebo 6). Trošku absurdním je pak myšlenka, aby řidiči s řidičákem mladším jak dva roky, o něj dostali "šanci přijít" po získání už šesti trestných bodů..
A jak tohle vše dopadne? Myslíte, že se dočkáme novinek z hlavy ministra dopravy? O tom rozhodne Vláda příští rok, kdy bude schvalovat nový bodový systém.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).