Mysleli jste si, že současné sankce za dopravní přestupky jsou už tak dost vysoké? Ministr dopravy Dan Ťok vaší myšlenku nesdílí a proto chystá razantní navýšení "odměn" za dopravní prohřešek.
U nejzávažnějších přestupků se má podle jeho myšlenky zvednout pokuta ze současných maximálních 50 tisíc až na 75 tisíc Kč! Ještě horší by to ale bylo v případě, že při přestupku by ten samý řidič způsobil dopravní nehodu se zraněním osob. Za tento prohřešek by mu mohla dát policie pokutu ve výši až 100 tisíc korun.
Podle Ťoka by se měly pokuty rozdělit do čtyř jasných pásem:
- 2 až 5 tisíc Kč
- 4 až 10 tisíc Kč
- 7 až 25 tisíc Kč
- 25 až 75 tisíc Kč
U přestupku řízení pod vlivem alkoholu nebo drog by se měla horní výše pokuty zvednout o 25 tisíc na 75 tisíc Kč. To už je celkem razantí důvod, proč by někteří neposlušní řidiči neměli usedat za volant po jednom pivku s kamarádem v hospodě. To samé navýšení, tedy o 25 tisíc, se má uskutečnit v případě, že řidič se odmítne podrobit dechové zkoušce na alkohol nebo zkoušce na jiné návykové látky.
Odstrašujícím přestupkem je hlavně po nehodě ve Studénce nedovolený vjezd na železniční přejezd. Tam se má pokuta zvednout pětinásobně, tedy z aktuálních pěti na dvacetpět tisíc. Mimochodem, i blokové pokuty by se měly rozdělit do čtyř pásem. Prvním je sankce 100 až 1500 Kč dle uvážení policisty. Následovaly by pásma 1500 Kč, 2500 Kč a 5000 Kč.
A co říká Dan Ťok na to, že někteří řidiči roky nemají nehodu a nemají z toho skoro žádné výhody ze strany státu? „Mám pocit, že zvýhodnění u řidičů, kteří dlouhou dobu nespáchali přestupek, by být mělo. Nějaké to plus bych do návrhu dal,“ řekl k celé věci Ťok.
Změna by se v případě schválení dotkla i přestupku se jménem Zákaz řízení motorového vozidla. Jeho nejnižší postih by řidiči zakázal řídit automobil po dobu třech měsíců, současně je to však měsíc jeden. U nejvážnějších přestupků by pak řidič nemohl řídit až 3 roky.
Současně s tím má se bodový systém rozdělit na tři kategorie, a to podle závažnosti přestupků. Podle toho dostane každý řidič určitý počet bodů (2, 4 nebo 6). Trošku absurdním je pak myšlenka, aby řidiči s řidičákem mladším jak dva roky, o něj dostali "šanci přijít" po získání už šesti trestných bodů..
A jak tohle vše dopadne? Myslíte, že se dočkáme novinek z hlavy ministra dopravy? O tom rozhodne Vláda příští rok, kdy bude schvalovat nový bodový systém.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.