Ani ne za týden je tady první listopad a s tímto datumem je spojena jedna povinnost. V době od 1. 11. do 31. 3. vám totiž může policie udělit pokutu, pokud nebudete mít přezuto a zároveň budou na silnici panovat podmínky, které zimní obutí vyžadují (nízké teploty, sníh, led, námraza).
A právě díky této zákonné povinnosti se mnoho Čechů snaží zakoupit zimní obutí pro svého plechového miláčka. Mnoho z nás pak k nákupu využije internetové obchody, jako je třeba MALL.CZ. Podle jeho nových statistik pak při nákupu pneumatik na zimu vítězí značka Barum.
Až v 50 % nákupů však zákazníci vyhledávají alternativní značky zaštítěné známými výrobci, přičemž si vlastnosti těchto pneumatik prověřují v nezávislých testech. Při výběru zimních pneumatik se navíc Češi nijak neukvapují. Většina z nich totiž nakupuje na další tři až čtyři sezony a podle průzkumu vybírají pečlivě a zodpovědně. Někdy se dokonce rozhodují až 1-2 měsíce, jaké pneumatiky zakoupit.
Není divu, že mnoho z nás si před definitivním zakoupením prochází testy jednotlivých značek pneumatik. Právě ty mnohdy napoví, jakým směrem se ubírat a na které pneumatiky se raději ani nedívat. Zajímavostí pak je také to, že zimní obutí se ve vztahu k letnímu prodává v poměru 60:40. Teplejší období je přitom v našich končinách v převaze a zima netrvá tak dlouho. Podle údajů společnosti MALL.CZ dokonce ve 40 % případů nakupují zimní pneumatiky ženy.
A jaké značky jsou nejprodávanější? S velkým náskokem vedou osvědčené stálice jako Barum či Michelin. Jenže v poslední době se mezi ně doslova cpou alternativní výrobci jako je Nokian, Hankook nebo Nankang. Velkému zájmu se těší také značka Riken, levnější varianta zimního obutí od známého výrobce Michelin. Oblíbenou a stále vyhledávanější značkou je také čínská Ling Long, jejíž pneumatiky v Číně obouvají i vozy Škoda.
„Zajímavým trendem, který se u nás projevil již v minulé sezoně, je nákup univerzálních typů pneumatik, tzv. cross-climate,“ doplňuje k českým nákupním zvykům Aleš Kafka, produktový specialista MALL.CZ. „Jedná se o pneumatiky, jejichž vzorek a použitá směs vyhovuje jak v letním, tak i v zimním provozu. Dle našich zkušeností je využívají především řidiči, kteří nejezdí tak často a na tak velké vzdálenosti", říká dále Kafka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?