Mercedes-Benz třídy G brzy projde výrazným faceliftem. Společně s tím se na svět dostávají první podrobnosti o jeho technice.
Vůz, který je kultovní svým tvarem karoserie a také dovednostmi v terénu, dostane díky faceliftu celou řadu inovací. Už letos v létě britský magazín Autocar informoval, že nadcházející Géčko bude doslova přecpáno inovacemi.
Největší změny se pak ukáží v oblasti prostoru pro cestující a pod povrchem karoserie. Například se jedná o to, že třída G dostane novou platformu. To zaručí masivní snížení váhy v rozmezí až 200 kg oproti současnosti.
Zachován bude i tradiční několika desítky let prověřený hranatý design karoserie. Prakticky zde dojde jen na větší kosmetické změny, ovšem nečekejme jinak tvarovanou karoserii. O něco naroste šířka vozu, to aby se v kabině prostorově "rozměrnější" majitelé cítili vzdušněji.
Podstatné obměny se pak dočká i technika a motory. Právě ta se nově rozroste o možnost zakoupit nové Géčko se vzduchovým odpružením. To následně umožní řidiči zvýšit světlou výšku vozu při jízdě v terénu, zatímco při jízdě na silnici si Géčko samo od sebe podvozek sníží na přijatelnou úroveň.
Zatím to není oficiálně potvrzeno, jenže nasazení tohoto prvku výbavy je takřka nutností. I takový Nissan Navara je vybaven pětiprvkovým zavěšením na zadní nápravě, a to se jedná o pracovní pickup s cenovkou o polovinu nižší, než kolik bude činit základní verze nového Géčka. A jelikož je tenhle Mercedes do jisté míry také pracovním nástrojem, výrobce už zkrátka musel zjednat nápravu.
Co se týče motorizací, pod kapotou nové generace Mercedesu G najdeme všechny aktuální motorizace, včetně zcela nového třílitrového naftového šestiválce, který bude převzat z manažerské třídy E. Společně s tím se zachovají vynikající dovednosti v terénu a změnou projde i odhlučnění kabiny a motoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.