Druhá polovina letošního roku se nese ve znamení modernizací modelů nižší střední třídy koncernu Volkswagen. Již před časem vyrukovalo Audi s upravenou A3, za několik dnů se pak má představit omlazený Volkswagen Golf. Čas mezi nimi si pro sebe uzmul Seat, který dnes odhalil facelift řady Leon. Jediná Octavia si musí ještě počkat.
Je až s podivem, kolik automobilek odhalilo během nebo těsně po pařížském autosalonu důležité modely, ve francouzské metropoli se ale tato auta neobjevila. Řeč je o novém BMW řady 5, ale také omlazené podobě Seatu Leon. Ta je přitom součástí velké modelové ofenzivy, v jejímž rámci se počítá i s novou Ibizou nebo malým crossoverem Arona. A vlastně jen tak mimochodem nám dávají Španělé celkem dobrou představu o tom, jak moc rozsáhlá bude chystaná modernizace Volkswagenu Golf. Tří- a pětidveřový hatchback či prostorné kombi ze Španělska zvenku každopádně po faceliftu poznáte, žádné výrazné změny však nečekejte. Seat samotný zmiňuje vpředu i vzadu jasnější a dynamičtější tvary, reprezentované upravenou maskou chladiče s větším množstvím chromu a přepracovaným předním nárazníkem s novým umístěním LED mlhovek. Full-LED technologii nově využívají přední i zadní světlomety, diody pak dostaly též blinkry. Zkrátka moderna se vším všudy.
Kabina od druhého výbavového stupně Style hostí novou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Ta měla opět ubrat něco z konvenčních tlačítek, umístěná je ale pořád na stejném místě středové konzole. Chybět nebudou rozhraní MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay nebo možnost vybírat z nejrůznějších aplikací. Zapomenuta je pro změnu páka ruční brzdy, místo ní čekejte tlačítko elektronického provedení. Vítanější změnu představuje instalace bezdrátového nabíjení chytrých telefonů. Seat rovněž zapracoval na kvalitě a odhlučnění interiéru, posádka také může nově regulovat LED ambientní osvětlení kabiny. Z SUV Ateca pocházejí poslední bezpečnostní asistenty, z nichž pravděpodobně nejzajímavější je Traffic Jam Assist. Ten kombinuje spolupráci adaptivního tempomatu a udržování v jízdním směru, v kolonách tak umí Leon sám akcelerovat (do cca 60 km/h), zpomalovat a manévrovat v jízdním pruhu. Samostatnou položkou je již zmíněný adaptivní tempomat, doplněný detekcí chodců a čtením dopravních značek.
Novinku pod kapotou představuje naftová šestnáctistovka TDI o výkonu 85 kW (116 k) v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG, Leon ST 4Drive s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW (150 k) pak může mít vedle šestistupňového manuálu také sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Zbytek nabídky zůstává stejný, z turbodieselové palety to znamená ještě 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k) se šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG. Benzínová paleta začíná u litrového tříválce 1.0 TSI o výkonu 85 kW (116 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Silnější 1.2 TSI má 63 kW (86 k) nebo 81 kW (110 k), v prvním případě má manuální skříň pět a ve druhém šest stupňů. 1.4 TSI pokračuje s výkonem 92 kW (125 k) nebo 110 kW (150 k), v obou verzích se šestistupňovým manuálem a v silnější i se sedmistupňovým DSG. Vrcholem nabídky je 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Na ekologickou notu hraje 1.4 TGI o výkonu 81 kW (110 k) s pohonem na CNG a šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG. V příštím roce se dočkáme ještě provedení Cupra s několika překvapeními (spekuluje se o výkonu přes 300 koní).
Ceník bude po modernizaci nově obsahovat vrcholný výbavový stupeň Xcellence, který se zaměří na komfort a luxus, zdůrazněný chromovanými doplňky exteriéru, bezklíčkovým odemykáním, LED ambientním osvětlením nebo příplatkovým čalouněním kůží a Alcantarou. Základem zůstává linie Reference, následují Style a FR. Poslední jmenovaný pak bude cenově na stejné úrovni jako Xcellence. Speciálně pro kombi zůstane vyhrazeno provedení X-Perience. Prodej omlazeného Leonu by měl odstartovat v nejbližších měsících, ceny zveřejněny nebyly.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.