Druhá polovina letošního roku se nese ve znamení modernizací modelů nižší střední třídy koncernu Volkswagen. Již před časem vyrukovalo Audi s upravenou A3, za několik dnů se pak má představit omlazený Volkswagen Golf. Čas mezi nimi si pro sebe uzmul Seat, který dnes odhalil facelift řady Leon. Jediná Octavia si musí ještě počkat.
Je až s podivem, kolik automobilek odhalilo během nebo těsně po pařížském autosalonu důležité modely, ve francouzské metropoli se ale tato auta neobjevila. Řeč je o novém BMW řady 5, ale také omlazené podobě Seatu Leon. Ta je přitom součástí velké modelové ofenzivy, v jejímž rámci se počítá i s novou Ibizou nebo malým crossoverem Arona. A vlastně jen tak mimochodem nám dávají Španělé celkem dobrou představu o tom, jak moc rozsáhlá bude chystaná modernizace Volkswagenu Golf. Tří- a pětidveřový hatchback či prostorné kombi ze Španělska zvenku každopádně po faceliftu poznáte, žádné výrazné změny však nečekejte. Seat samotný zmiňuje vpředu i vzadu jasnější a dynamičtější tvary, reprezentované upravenou maskou chladiče s větším množstvím chromu a přepracovaným předním nárazníkem s novým umístěním LED mlhovek. Full-LED technologii nově využívají přední i zadní světlomety, diody pak dostaly též blinkry. Zkrátka moderna se vším všudy.
Kabina od druhého výbavového stupně Style hostí novou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Ta měla opět ubrat něco z konvenčních tlačítek, umístěná je ale pořád na stejném místě středové konzole. Chybět nebudou rozhraní MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay nebo možnost vybírat z nejrůznějších aplikací. Zapomenuta je pro změnu páka ruční brzdy, místo ní čekejte tlačítko elektronického provedení. Vítanější změnu představuje instalace bezdrátového nabíjení chytrých telefonů. Seat rovněž zapracoval na kvalitě a odhlučnění interiéru, posádka také může nově regulovat LED ambientní osvětlení kabiny. Z SUV Ateca pocházejí poslední bezpečnostní asistenty, z nichž pravděpodobně nejzajímavější je Traffic Jam Assist. Ten kombinuje spolupráci adaptivního tempomatu a udržování v jízdním směru, v kolonách tak umí Leon sám akcelerovat (do cca 60 km/h), zpomalovat a manévrovat v jízdním pruhu. Samostatnou položkou je již zmíněný adaptivní tempomat, doplněný detekcí chodců a čtením dopravních značek.
Novinku pod kapotou představuje naftová šestnáctistovka TDI o výkonu 85 kW (116 k) v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG, Leon ST 4Drive s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW (150 k) pak může mít vedle šestistupňového manuálu také sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Zbytek nabídky zůstává stejný, z turbodieselové palety to znamená ještě 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k) se šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG. Benzínová paleta začíná u litrového tříválce 1.0 TSI o výkonu 85 kW (116 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Silnější 1.2 TSI má 63 kW (86 k) nebo 81 kW (110 k), v prvním případě má manuální skříň pět a ve druhém šest stupňů. 1.4 TSI pokračuje s výkonem 92 kW (125 k) nebo 110 kW (150 k), v obou verzích se šestistupňovým manuálem a v silnější i se sedmistupňovým DSG. Vrcholem nabídky je 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Na ekologickou notu hraje 1.4 TGI o výkonu 81 kW (110 k) s pohonem na CNG a šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG. V příštím roce se dočkáme ještě provedení Cupra s několika překvapeními (spekuluje se o výkonu přes 300 koní).
Ceník bude po modernizaci nově obsahovat vrcholný výbavový stupeň Xcellence, který se zaměří na komfort a luxus, zdůrazněný chromovanými doplňky exteriéru, bezklíčkovým odemykáním, LED ambientním osvětlením nebo příplatkovým čalouněním kůží a Alcantarou. Základem zůstává linie Reference, následují Style a FR. Poslední jmenovaný pak bude cenově na stejné úrovni jako Xcellence. Speciálně pro kombi zůstane vyhrazeno provedení X-Perience. Prodej omlazeného Leonu by měl odstartovat v nejbližších měsících, ceny zveřejněny nebyly.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?