Je až s podivem, kolik automobilek odhalilo během nebo těsně po pařížském autosalonu důležité modely, ve francouzské metropoli se ale tato auta neobjevila. Řeč je o novém BMW řady 5, ale také omlazené podobě Seatu Leon. Ta je přitom součástí velké modelové ofenzivy, v jejímž rámci se počítá i s novou Ibizou nebo malým crossoverem Arona. A vlastně jen tak mimochodem nám dávají Španělé celkem dobrou představu o tom, jak moc rozsáhlá bude chystaná modernizace Volkswagenu Golf. Tří- a pětidveřový hatchback či prostorné kombi ze Španělska zvenku každopádně po faceliftu poznáte, žádné výrazné změny však nečekejte. Seat samotný zmiňuje vpředu i vzadu jasnější a dynamičtější tvary, reprezentované upravenou maskou chladiče s větším množstvím chromu a přepracovaným předním nárazníkem s novým umístěním LED mlhovek. Full-LED technologii nově využívají přední i zadní světlomety, diody pak dostaly též blinkry. Zkrátka moderna se vším všudy.
Kabina od druhého výbavového stupně Style hostí novou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Ta měla opět ubrat něco z konvenčních tlačítek, umístěná je ale pořád na stejném místě středové konzole. Chybět nebudou rozhraní MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay nebo možnost vybírat z nejrůznějších aplikací. Zapomenuta je pro změnu páka ruční brzdy, místo ní čekejte tlačítko elektronického provedení. Vítanější změnu představuje instalace bezdrátového nabíjení chytrých telefonů. Seat rovněž zapracoval na kvalitě a odhlučnění interiéru, posádka také může nově regulovat LED ambientní osvětlení kabiny. Z SUV Ateca pocházejí poslední bezpečnostní asistenty, z nichž pravděpodobně nejzajímavější je Traffic Jam Assist. Ten kombinuje spolupráci adaptivního tempomatu a udržování v jízdním směru, v kolonách tak umí Leon sám akcelerovat (do cca 60 km/h), zpomalovat a manévrovat v jízdním pruhu. Samostatnou položkou je již zmíněný adaptivní tempomat, doplněný detekcí chodců a čtením dopravních značek.
Novinku pod kapotou představuje naftová šestnáctistovka TDI o výkonu 85 kW (116 k) v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG, Leon ST 4Drive s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW (150 k) pak může mít vedle šestistupňového manuálu také sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Zbytek nabídky zůstává stejný, z turbodieselové palety to znamená ještě 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k) se šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG. Benzínová paleta začíná u litrového tříválce 1.0 TSI o výkonu 85 kW (116 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Silnější 1.2 TSI má 63 kW (86 k) nebo 81 kW (110 k), v prvním případě má manuální skříň pět a ve druhém šest stupňů. 1.4 TSI pokračuje s výkonem 92 kW (125 k) nebo 110 kW (150 k), v obou verzích se šestistupňovým manuálem a v silnější i se sedmistupňovým DSG. Vrcholem nabídky je 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Na ekologickou notu hraje 1.4 TGI o výkonu 81 kW (110 k) s pohonem na CNG a šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG. V příštím roce se dočkáme ještě provedení Cupra s několika překvapeními (spekuluje se o výkonu přes 300 koní).
Ceník bude po modernizaci nově obsahovat vrcholný výbavový stupeň Xcellence, který se zaměří na komfort a luxus, zdůrazněný chromovanými doplňky exteriéru, bezklíčkovým odemykáním, LED ambientním osvětlením nebo příplatkovým čalouněním kůží a Alcantarou. Základem zůstává linie Reference, následují Style a FR. Poslední jmenovaný pak bude cenově na stejné úrovni jako Xcellence. Speciálně pro kombi zůstane vyhrazeno provedení X-Perience. Prodej omlazeného Leonu by měl odstartovat v nejbližších měsících, ceny zveřejněny nebyly.