Omlazený Seat Leon je venku. Jaká překvapení nabídne ostrá Cupra?

Omlazený Seat Leon zaujme novou přední části i větším displejem infotainmentu.
Omlazený Seat Leon zaujme novou přední části i větším displejem infotainmentu., foto: Seat
ar6 19. října 2016 21:14
Sdílej:

Druhá polovina letošního roku se nese ve znamení modernizací modelů nižší střední třídy koncernu Volkswagen. Již před časem vyrukovalo Audi s upravenou A3, za několik dnů se pak má představit omlazený Volkswagen Golf. Čas mezi nimi si pro sebe uzmul Seat, který dnes odhalil facelift řady Leon. Jediná Octavia si musí ještě počkat.

Je až s podivem, kolik automobilek odhalilo během nebo těsně po pařížském autosalonu důležité modely, ve francouzské metropoli se ale tato auta neobjevila. Řeč je o novém BMW řady 5, ale také omlazené podobě Seatu Leon. Ta je přitom součástí velké modelové ofenzivy, v jejímž rámci se počítá i s novou Ibizou nebo malým crossoverem Arona. A vlastně jen tak mimochodem nám dávají Španělé celkem dobrou představu o tom, jak moc rozsáhlá bude chystaná modernizace Volkswagenu Golf. Tří- a pětidveřový hatchback či prostorné kombi ze Španělska zvenku každopádně po faceliftu poznáte, žádné výrazné změny však nečekejte. Seat samotný zmiňuje vpředu i vzadu jasnější a dynamičtější tvary, reprezentované upravenou maskou chladiče s větším množstvím chromu a přepracovaným předním nárazníkem s novým umístěním LED mlhovek. Full-LED technologii nově využívají přední i zadní světlomety, diody pak dostaly též blinkry. Zkrátka moderna se vším všudy.

Kabina od druhého výbavového stupně Style hostí novou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Ta měla opět ubrat něco z konvenčních tlačítek, umístěná je ale pořád na stejném místě středové konzole. Chybět nebudou rozhraní MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay nebo možnost vybírat z nejrůznějších aplikací. Zapomenuta je pro změnu páka ruční brzdy, místo ní čekejte tlačítko elektronického provedení. Vítanější změnu představuje instalace bezdrátového nabíjení chytrých telefonů. Seat rovněž zapracoval na kvalitě a odhlučnění interiéru, posádka také může nově regulovat LED ambientní osvětlení kabiny. Z SUV Ateca pocházejí poslední bezpečnostní asistenty, z nichž pravděpodobně nejzajímavější je Traffic Jam Assist. Ten kombinuje spolupráci adaptivního tempomatu a udržování v jízdním směru, v kolonách tak umí Leon sám akcelerovat (do cca 60 km/h), zpomalovat a manévrovat v jízdním pruhu. Samostatnou položkou je již zmíněný adaptivní tempomat, doplněný detekcí chodců a čtením dopravních značek.

Novinku pod kapotou představuje naftová šestnáctistovka TDI o výkonu 85 kW (116 k) v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG, Leon ST 4Drive s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW (150 k) pak může mít vedle šestistupňového manuálu také sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Zbytek nabídky zůstává stejný, z turbodieselové palety to znamená ještě 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k) se šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG. Benzínová paleta začíná u litrového tříválce 1.0 TSI o výkonu 85 kW (116 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Silnější 1.2 TSI má 63 kW (86 k) nebo 81 kW (110 k), v prvním případě má manuální skříň pět a ve druhém šest stupňů. 1.4 TSI pokračuje s výkonem 92 kW (125 k) nebo 110 kW (150 k), v obou verzích se šestistupňovým manuálem a v silnější i se sedmistupňovým DSG. Vrcholem nabídky je 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Na ekologickou notu hraje 1.4 TGI o výkonu 81 kW (110 k) s pohonem na CNG a šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG. V příštím roce se dočkáme ještě provedení Cupra s několika překvapeními (spekuluje se o výkonu přes 300 koní).

Ceník bude po modernizaci nově obsahovat vrcholný výbavový stupeň Xcellence, který se zaměří na komfort a luxus, zdůrazněný chromovanými doplňky exteriéru, bezklíčkovým odemykáním, LED ambientním osvětlením nebo příplatkovým čalouněním kůží a Alcantarou. Základem zůstává linie Reference, následují Style a FR. Poslední jmenovaný pak bude cenově na stejné úrovni jako Xcellence. Speciálně pro kombi zůstane vyhrazeno provedení X-Perience. Prodej omlazeného Leonu by měl odstartovat v nejbližších měsících, ceny zveřejněny nebyly.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.