Omlazený Seat Leon je venku. Jaká překvapení nabídne ostrá Cupra?

Omlazený Seat Leon zaujme novou přední části i větším displejem infotainmentu.
Omlazený Seat Leon zaujme novou přední části i větším displejem infotainmentu., foto: Seat
ar6 19. října 2016 21:14
Sdílej:

Druhá polovina letošního roku se nese ve znamení modernizací modelů nižší střední třídy koncernu Volkswagen. Již před časem vyrukovalo Audi s upravenou A3, za několik dnů se pak má představit omlazený Volkswagen Golf. Čas mezi nimi si pro sebe uzmul Seat, který dnes odhalil facelift řady Leon. Jediná Octavia si musí ještě počkat.

Je až s podivem, kolik automobilek odhalilo během nebo těsně po pařížském autosalonu důležité modely, ve francouzské metropoli se ale tato auta neobjevila. Řeč je o novém BMW řady 5, ale také omlazené podobě Seatu Leon. Ta je přitom součástí velké modelové ofenzivy, v jejímž rámci se počítá i s novou Ibizou nebo malým crossoverem Arona. A vlastně jen tak mimochodem nám dávají Španělé celkem dobrou představu o tom, jak moc rozsáhlá bude chystaná modernizace Volkswagenu Golf. Tří- a pětidveřový hatchback či prostorné kombi ze Španělska zvenku každopádně po faceliftu poznáte, žádné výrazné změny však nečekejte. Seat samotný zmiňuje vpředu i vzadu jasnější a dynamičtější tvary, reprezentované upravenou maskou chladiče s větším množstvím chromu a přepracovaným předním nárazníkem s novým umístěním LED mlhovek. Full-LED technologii nově využívají přední i zadní světlomety, diody pak dostaly též blinkry. Zkrátka moderna se vším všudy.

Kabina od druhého výbavového stupně Style hostí novou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Ta měla opět ubrat něco z konvenčních tlačítek, umístěná je ale pořád na stejném místě středové konzole. Chybět nebudou rozhraní MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay nebo možnost vybírat z nejrůznějších aplikací. Zapomenuta je pro změnu páka ruční brzdy, místo ní čekejte tlačítko elektronického provedení. Vítanější změnu představuje instalace bezdrátového nabíjení chytrých telefonů. Seat rovněž zapracoval na kvalitě a odhlučnění interiéru, posádka také může nově regulovat LED ambientní osvětlení kabiny. Z SUV Ateca pocházejí poslední bezpečnostní asistenty, z nichž pravděpodobně nejzajímavější je Traffic Jam Assist. Ten kombinuje spolupráci adaptivního tempomatu a udržování v jízdním směru, v kolonách tak umí Leon sám akcelerovat (do cca 60 km/h), zpomalovat a manévrovat v jízdním pruhu. Samostatnou položkou je již zmíněný adaptivní tempomat, doplněný detekcí chodců a čtením dopravních značek.

Novinku pod kapotou představuje naftová šestnáctistovka TDI o výkonu 85 kW (116 k) v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG, Leon ST 4Drive s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW (150 k) pak může mít vedle šestistupňového manuálu také sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Zbytek nabídky zůstává stejný, z turbodieselové palety to znamená ještě 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k) se šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG. Benzínová paleta začíná u litrového tříválce 1.0 TSI o výkonu 85 kW (116 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Silnější 1.2 TSI má 63 kW (86 k) nebo 81 kW (110 k), v prvním případě má manuální skříň pět a ve druhém šest stupňů. 1.4 TSI pokračuje s výkonem 92 kW (125 k) nebo 110 kW (150 k), v obou verzích se šestistupňovým manuálem a v silnější i se sedmistupňovým DSG. Vrcholem nabídky je 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Na ekologickou notu hraje 1.4 TGI o výkonu 81 kW (110 k) s pohonem na CNG a šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG. V příštím roce se dočkáme ještě provedení Cupra s několika překvapeními (spekuluje se o výkonu přes 300 koní).

Ceník bude po modernizaci nově obsahovat vrcholný výbavový stupeň Xcellence, který se zaměří na komfort a luxus, zdůrazněný chromovanými doplňky exteriéru, bezklíčkovým odemykáním, LED ambientním osvětlením nebo příplatkovým čalouněním kůží a Alcantarou. Základem zůstává linie Reference, následují Style a FR. Poslední jmenovaný pak bude cenově na stejné úrovni jako Xcellence. Speciálně pro kombi zůstane vyhrazeno provedení X-Perience. Prodej omlazeného Leonu by měl odstartovat v nejbližších měsících, ceny zveřejněny nebyly.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?