Japonská automobilka Honda řeší problém s novou desátou generací Civicu. Ta se již prodává v USA a nyní se zjistilo, že má jeden velký problém.
Americké zastoupení musí aktualizovat software u 350 tisíc vyrobených exemplářů. Pokud to neudělá, pravděpodobně hrozí, že autu nebude správně fungovat elektrická parkovací brzda, což může vést k nepěkným následkům.
Všem majitelům už bude zaslána emailová pozvánka k návštěvě servisu, kde má být provedena bezplatná aktualizace softwaru. Někoho může zarazit množství 350 tisíc kusů, jenže tohle je "první série", a té se chyby většinou nevyhýbají.
Honda mimochodem varovala, že původní software nedokáže řádně pracovat s asistentem stability. Ten potom brání fungování elektrické parkovací brzdy. Honda naštěstí ubezpečila veřejnost, že kvůli této chybě zatím nedošlo k žádnému zranění ani nehodě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?