Audi chce opustit účast na Le Mans. Stojí za tím známá aféra

ar5, 16. října 2016, 17:45 Google+

S hodně překvapivou zprávou přichází automobilka Audi. Ta se vzdává účasti v závodech World Endurance Series.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi R18 e-tron hybrid

Audi R18 e-tron hybrid | foto: Audi

Sdílejte článek

To se týká také slavného podniku 24h Le Mans, přičemž s celou informací přichází blízké zdroje z okolí šéfa Audi. Rupertovi Stadlerovi. Prakticky se tak stane již za rok, kdy se Audi naposled objeví na slavném okruhu v Le Mans.

Vše má na svědomí snižování nákladů koncernu Volkswagen s ohledem na kauzu Dieselgate. Díky tomu už Audi nezajímá tolik motorsport a chce se více věnovat vývoji nových modelů. Však když si uvědomíme, že na každý rok je potřeba utratit okolo 200 milionů eur, tak absence Audi v těchto závodech jí ušetří nemalé finance.

Možná za vše může i fakt, že zatímco konkurenční a koncernové Porsche nasazuje benzinové monoposty, Audi v posledních letech závodilo s vozem s motorem 4.0 V6 TDI. Nelze se proto divit, že po kauze Dieselgate se nechce Audi moc hlásit k naftovým motorům. Neznamená to však, že je vyřadí i z klasické nabídky pro zákazníky. 

Dobrou zprávou naopak je, že Audi budeme moci vídat v ostatních šampionátech. Jedná se například o sérii závodů cestovních vozů DTM, stejně tak bude zachován pohár TT Cup.

Vytisknout

Diskuze: Audi chce opustit účast na Le Mans. Stojí za tím známá aféra

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Bentley Continental GT naboural tramvaj

Může Bentley porazit tramvaj? Tohle je příkladná odpověď

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud