Už dávno se ví, že BMW již několil let vyvíjí nástupce legendární osmičkové řady. Tu jsme mohli vídat v 90. letech a její nová generace přijde v naprosto novém kabátě.
Představení německé novinky proběhne do roku 2020 a nejnovější zprávy prozradily, co vlastně čekat od nejvýkonější verze s logem M. Budoucí BMW M8 totiž dostane to nejlepší, co může aktuálně BMW nabídnout. Alespoň tohle říká zdroj, který vše prozradil kolegům z britského časopisu Autocar.
Pod kapotou se má totiž objevit benzinový dvanáctiválec z vlajkového modelu M760i. Ten nabízí objem 6,6 litru a mamutí výkon 610 koní. Pro méně náročné uživatele pak bude v nabídce dostupný i benzinový osmiválec. S jeho vývojem měl údajně pomáhat britský koncern Jaguar-Land Rover.
Otázka zůstává nad tím, která náprava bude vlastně u verze M poháněna. Současné zprávy uvádí přítomnost pohonu všech kol za pomoci systému xDrive. To může významně navýšit hmotnost u už tak velkého a těžkého kupé pro čtyři osoby. Dříve představený koncept Gran Lusso Coupé byl sám o sobě obrem a dá se čekat, že o moc menší nebude jeho sériová verze.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.