Už dávno se ví, že BMW již několil let vyvíjí nástupce legendární osmičkové řady. Tu jsme mohli vídat v 90. letech a její nová generace přijde v naprosto novém kabátě.
Představení německé novinky proběhne do roku 2020 a nejnovější zprávy prozradily, co vlastně čekat od nejvýkonější verze s logem M. Budoucí BMW M8 totiž dostane to nejlepší, co může aktuálně BMW nabídnout. Alespoň tohle říká zdroj, který vše prozradil kolegům z britského časopisu Autocar.
Pod kapotou se má totiž objevit benzinový dvanáctiválec z vlajkového modelu M760i. Ten nabízí objem 6,6 litru a mamutí výkon 610 koní. Pro méně náročné uživatele pak bude v nabídce dostupný i benzinový osmiválec. S jeho vývojem měl údajně pomáhat britský koncern Jaguar-Land Rover.
Otázka zůstává nad tím, která náprava bude vlastně u verze M poháněna. Současné zprávy uvádí přítomnost pohonu všech kol za pomoci systému xDrive. To může významně navýšit hmotnost u už tak velkého a těžkého kupé pro čtyři osoby. Dříve představený koncept Gran Lusso Coupé byl sám o sobě obrem a dá se čekat, že o moc menší nebude jeho sériová verze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.