Již na začátku letoška se světu ukázala podoba nového sporťáku od firmy Lexus. Ta představila sportovní kupé model LC500, který přijde jak v benzinovém, tak v hybridním provedení.
Nově ale byla tahle novinka přistižena při testech, z nichž vám můžeme ukázat nové video. To zachycuje nejen celou podobu auta, ale hlavně i jeho ostrý brumlavý zvuk, který má na svědomí atmosféricky plněný osmiválec.
Ten nabídne výhradně benzinová verze a místem ukázky zvuku motoru se stal slavný okruh Nurburgring. Právě tam se mohl v plné síle ukázat pětilitrový osmiválec, jehož výkon 473 koní a točivý moment 527 Nm bude parádně cvičit s koly zadní nápravy. Možná ale zarazí fakt, že vůz bude se vším všudy vážit skoro 1,9 tuny, což není málo.
Může za to nejspíše i desetistupňový automat, se kterým by mělo tohle japonské monstrum v saku zrychlit z nuly na 96 km/h za 4,5 sekundy. A aby vše fungovalo podle představ vedení Lexuxu, právě Nordschleife je místem, kde se musí pořádně doladit podvozek a také další součástky. Konkurence je silná a japonská odnož Toyoty si nemůže dovolit chybu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?