Již na začátku letoška se světu ukázala podoba nového sporťáku od firmy Lexus. Ta představila sportovní kupé model LC500, který přijde jak v benzinovém, tak v hybridním provedení.
Nově ale byla tahle novinka přistižena při testech, z nichž vám můžeme ukázat nové video. To zachycuje nejen celou podobu auta, ale hlavně i jeho ostrý brumlavý zvuk, který má na svědomí atmosféricky plněný osmiválec.
Ten nabídne výhradně benzinová verze a místem ukázky zvuku motoru se stal slavný okruh Nurburgring. Právě tam se mohl v plné síle ukázat pětilitrový osmiválec, jehož výkon 473 koní a točivý moment 527 Nm bude parádně cvičit s koly zadní nápravy. Možná ale zarazí fakt, že vůz bude se vším všudy vážit skoro 1,9 tuny, což není málo.
Může za to nejspíše i desetistupňový automat, se kterým by mělo tohle japonské monstrum v saku zrychlit z nuly na 96 km/h za 4,5 sekundy. A aby vše fungovalo podle představ vedení Lexuxu, právě Nordschleife je místem, kde se musí pořádně doladit podvozek a také další součástky. Konkurence je silná a japonská odnož Toyoty si nemůže dovolit chybu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?