Nedávno představený Nissan Micra nové generace je žhavou novinkou pařížského autosalonu, jenže my už jsme jí díky našemu pohotovému čtenáři mohli spatřit u nás v České republice!
Nejnovější generace Nissanu Micra je tak trochu na pomezí segmentů A a B. Základem vozu je nová modální platforma CMF-B, která Micru prodloužila na 3999 milimetrů (nárůst o 174 milimetrů), šířka činí 1743 milimetrů (+ 77 milimetrů) a výška vozu klesla na 1455 milimetrů (o 55 milimetrů méně oproti předchůdci). Rozvor Micry narostl o 75 milimetrů na 2525 milimetrů, čímž je japonská novinka prostornější.
Náš čtenář tak shodou velkých náhod nafotil na jedné z pražských čerpacích stanic naprostou novinku, která ale měla stále na karoserii maskovací fólii a měla pravostranné řízení. I tak už ale víme, že tvary auta se výrazně inspirovaly u loňského konceptu Sway. Díky tomu zde máme masku chladiče ve tvaru písmene V a do boků protažené světlomety s velice zajímavou optikou.
Charakteristickým prvkem nové Micry je linka, táhnoucí se o masky chladiče až k zadních světlometům. Ta mají tvar bumerangu a odpovídají tak novému stylu značky. Kliky zadního páru dveří jsou šikovně schované v C-sloupcích, jenž je propojený se zadním sklem, což vytváří dojem plovoucí střechy. Vybírat bude možné z deseti odstínů karosérie a několika designů litých kol. Dohromady pak bude Micra dostupná ve 125 různých kombinacích.
A jak je na tom nová Micra po stránce techniky? Tak například její podvozek se chlubí aktivní regulací jízdy pro vyšší komfort a systémem aktivního sledování dráhy vozu pro omezení nedotáčivosti a celkově ostřejší jízdní vlastnosti z větších modelů Qashqai a X-Trail. Vylepšena byla i aerodynamika, kdy koeficient odporu vzduchu činí cx = 0,29.
Pod kapotou novinky najdeme celkem tři motorizace. Základ představuje atmosférický litrový tříválec o výkonu 73 koní a s točivým momentem 95 Nm, následuje tříválcová přeplňovaná devítistovka s výkonem 90 koní a s točivým momentem 140 Nm (+ 10 Nm při overboostu) a nabídka je završena naftovým motorem s objemem 1,5 litru o výkonu 90 koní a s točivým momentem 220 Nm. Všechny tři jednotky mají poháněná přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?