Nedávno představený Nissan Micra nové generace je žhavou novinkou pařížského autosalonu, jenže my už jsme jí díky našemu pohotovému čtenáři mohli spatřit u nás v České republice!
Nejnovější generace Nissanu Micra je tak trochu na pomezí segmentů A a B. Základem vozu je nová modální platforma CMF-B, která Micru prodloužila na 3999 milimetrů (nárůst o 174 milimetrů), šířka činí 1743 milimetrů (+ 77 milimetrů) a výška vozu klesla na 1455 milimetrů (o 55 milimetrů méně oproti předchůdci). Rozvor Micry narostl o 75 milimetrů na 2525 milimetrů, čímž je japonská novinka prostornější.
Náš čtenář tak shodou velkých náhod nafotil na jedné z pražských čerpacích stanic naprostou novinku, která ale měla stále na karoserii maskovací fólii a měla pravostranné řízení. I tak už ale víme, že tvary auta se výrazně inspirovaly u loňského konceptu Sway. Díky tomu zde máme masku chladiče ve tvaru písmene V a do boků protažené světlomety s velice zajímavou optikou.
Charakteristickým prvkem nové Micry je linka, táhnoucí se o masky chladiče až k zadních světlometům. Ta mají tvar bumerangu a odpovídají tak novému stylu značky. Kliky zadního páru dveří jsou šikovně schované v C-sloupcích, jenž je propojený se zadním sklem, což vytváří dojem plovoucí střechy. Vybírat bude možné z deseti odstínů karosérie a několika designů litých kol. Dohromady pak bude Micra dostupná ve 125 různých kombinacích.
A jak je na tom nová Micra po stránce techniky? Tak například její podvozek se chlubí aktivní regulací jízdy pro vyšší komfort a systémem aktivního sledování dráhy vozu pro omezení nedotáčivosti a celkově ostřejší jízdní vlastnosti z větších modelů Qashqai a X-Trail. Vylepšena byla i aerodynamika, kdy koeficient odporu vzduchu činí cx = 0,29.
Pod kapotou novinky najdeme celkem tři motorizace. Základ představuje atmosférický litrový tříválec o výkonu 73 koní a s točivým momentem 95 Nm, následuje tříválcová přeplňovaná devítistovka s výkonem 90 koní a s točivým momentem 140 Nm (+ 10 Nm při overboostu) a nabídka je završena naftovým motorem s objemem 1,5 litru o výkonu 90 koní a s točivým momentem 220 Nm. Všechny tři jednotky mají poháněná přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.