Nedávno představený Nissan Micra nové generace je žhavou novinkou pařížského autosalonu, jenže my už jsme jí díky našemu pohotovému čtenáři mohli spatřit u nás v České republice!
Nejnovější generace Nissanu Micra je tak trochu na pomezí segmentů A a B. Základem vozu je nová modální platforma CMF-B, která Micru prodloužila na 3999 milimetrů (nárůst o 174 milimetrů), šířka činí 1743 milimetrů (+ 77 milimetrů) a výška vozu klesla na 1455 milimetrů (o 55 milimetrů méně oproti předchůdci). Rozvor Micry narostl o 75 milimetrů na 2525 milimetrů, čímž je japonská novinka prostornější.
Náš čtenář tak shodou velkých náhod nafotil na jedné z pražských čerpacích stanic naprostou novinku, která ale měla stále na karoserii maskovací fólii a měla pravostranné řízení. I tak už ale víme, že tvary auta se výrazně inspirovaly u loňského konceptu Sway. Díky tomu zde máme masku chladiče ve tvaru písmene V a do boků protažené světlomety s velice zajímavou optikou.
Charakteristickým prvkem nové Micry je linka, táhnoucí se o masky chladiče až k zadních světlometům. Ta mají tvar bumerangu a odpovídají tak novému stylu značky. Kliky zadního páru dveří jsou šikovně schované v C-sloupcích, jenž je propojený se zadním sklem, což vytváří dojem plovoucí střechy. Vybírat bude možné z deseti odstínů karosérie a několika designů litých kol. Dohromady pak bude Micra dostupná ve 125 různých kombinacích.
A jak je na tom nová Micra po stránce techniky? Tak například její podvozek se chlubí aktivní regulací jízdy pro vyšší komfort a systémem aktivního sledování dráhy vozu pro omezení nedotáčivosti a celkově ostřejší jízdní vlastnosti z větších modelů Qashqai a X-Trail. Vylepšena byla i aerodynamika, kdy koeficient odporu vzduchu činí cx = 0,29.
Pod kapotou novinky najdeme celkem tři motorizace. Základ představuje atmosférický litrový tříválec o výkonu 73 koní a s točivým momentem 95 Nm, následuje tříválcová přeplňovaná devítistovka s výkonem 90 koní a s točivým momentem 140 Nm (+ 10 Nm při overboostu) a nabídka je završena naftovým motorem s objemem 1,5 litru o výkonu 90 koní a s točivým momentem 220 Nm. Všechny tři jednotky mají poháněná přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?