Jméno dánského designera Henrika Fiskera bylo v minulosti spojováno zejména s jeho automobilkou a velkolepým hybridem Karma. Po krachu automobilka Fisker pokračuje život Karmy dále jako samostatné automobilky s čínským vedením. Po tomto nezdaru se ovšem Fisker nevzdává a přichází se svou novou společností a již brzy i s novým nástupcem Karmy.
Krom hybridní Karmy nalezneme podpis designera pod vozy jako je Aston Martin V8 Vantage nebo Aston Martin DB9. A právě designerské prvky Karmy a dvou zmíněných vozů z dílny Aston Martinu můžeme očekávat i na exteriéru Fiskerovi chystané novinky. O tom nám lecos napovídá i odhalená skica.
Ta nám nabízí pohled na sportovní kupé s výraznými, svaly evokující, boky. Právě tyto linie, zejména v zadních partiích vozu přímo vybízí ke srovnání s britským Aston Martinem. Ten se o Fiskerovy výtvory velice zajímá i v současnosti. Stačí si vzpomenout na nedávnou aféru, kdy britská automobilka z Gaydonu zaslala Fiskorovi výhružný dopis, týkající se sporného designu vozu Thunderbolt GT, který byl poměrně nápadně podobný vozu Aston Martin Vanquish.
Fisker sám o chystané novince prozatím zarytě mlčí a jedinými technickými informacemi, které vypustil do světě jsou ty, že se má jednat o elektromobil schopný ujet na jedno nabití téměř 650 km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.