Přímo na letošním ročníku pařížského autosalonu se kromě několika novinek na stánku Škody Auto představila i jedna zajímavá informace. Ta se týká dlouho diskutovaného Superbu RS a nejen jeho...
Se vším přišel šéf vývoje značky Christian Strube. Ten prozradil, že by rád vyvinul ostrou verzi současného Superbu. K tomu by však moc rád přidal také ostré provedení nedávno představeného sedmimístného SUV Kodiaq.
Jde hlavně o to, že od počátku premiéry nového Superbu se spekulovalo o tom, zda se nakonec představí ostrá varianta RS. Defacto se to stalo po krátké době s představením varianty s motorem 2.0 TSI o výkonu 280 koní, jenže podvozek a další části této verze nejsou úplně schopny sportovního chování.
Navíc, modely se znáčkem vRS táhnou prodeje celé modelové řady Octavia. Ostrý Superb je prý skoro jistotou a je otázkou, zda se jí dočká i Kodiaq. Důležitou informací je i fakt, že větší část prodejů tvoří plně vybavené automobily, takže verze RS a Laurin & Klement vlastně mají své velké opodstatnění.
My jen doufáme, že Octavia RS nezůstane časem osamocena v nabídce a brzy jí doplní větší Superb s vyšším výkonem a sportovním podvozkem. Rychlé české SUV by pak mohlo být také přínosem, protože takový typ v nabídce škodovky zatím chybí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.