Přímo na letošním ročníku pařížského autosalonu se kromě několika novinek na stánku Škody Auto představila i jedna zajímavá informace. Ta se týká dlouho diskutovaného Superbu RS a nejen jeho...
Se vším přišel šéf vývoje značky Christian Strube. Ten prozradil, že by rád vyvinul ostrou verzi současného Superbu. K tomu by však moc rád přidal také ostré provedení nedávno představeného sedmimístného SUV Kodiaq.
Jde hlavně o to, že od počátku premiéry nového Superbu se spekulovalo o tom, zda se nakonec představí ostrá varianta RS. Defacto se to stalo po krátké době s představením varianty s motorem 2.0 TSI o výkonu 280 koní, jenže podvozek a další části této verze nejsou úplně schopny sportovního chování.
Navíc, modely se znáčkem vRS táhnou prodeje celé modelové řady Octavia. Ostrý Superb je prý skoro jistotou a je otázkou, zda se jí dočká i Kodiaq. Důležitou informací je i fakt, že větší část prodejů tvoří plně vybavené automobily, takže verze RS a Laurin & Klement vlastně mají své velké opodstatnění.
My jen doufáme, že Octavia RS nezůstane časem osamocena v nabídce a brzy jí doplní větší Superb s vyšším výkonem a sportovním podvozkem. Rychlé české SUV by pak mohlo být také přínosem, protože takový typ v nabídce škodovky zatím chybí.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?