Jednou z největších novinek letošního pařížského autosalonu je bezesporu Honda Civic desáté generace. Ta se ve francouzské metropoli ukazuje poprvé jako hatchback, k vidění ale bude na stánku i tříprostorový sedan. Naprostou bombu pak představuje prototyp pokračovatele sportovního modelu Type R.
Pětidveřová Honda Civic je sama o sobě, tím spíš ještě se sportovním paketem, velmi agresivní a výrazná. Pokud k tomu ale přidáte optické prvky řady Type R, dostanete vůz, který v nižší střední třídě nemá obdoby. Už současné provedení tak nějak ční nad všemi konkurenty, a to třeba mohutným zadním křídlem. Novinka jde ale zase o kousíček dál. Podívejte se například na nasávací otvor v kapotě, jenž pouze podtrhuje celkovou vizuální dynamiku. Kolem dokola celého vozu najdeme karbonové prvky s tenkou červenou linkou, jako splitter, nástavce prahů nebo difuzor. Samozřejmostí je též červené logo automobilky na upravené masce chladiče.
LED diodová přední světla mají tmavší tónování, to aby snad lépe ladila se zbytkem automobilu. Jeho nejvýraznějším prvkem je zcela nepochybně obrovské zadní křídlo na víku pátých dveří. Zajímavostí je decentní spoiler jako zakončení linie střechy. Pokud se přesuneme trochu níž, najdeme hned tři koncovky výfuku. Dvojice centrálních je standard, mezi nimi je pak jedna menší v červené metalíze. Celek podtrhují 20palcová kola s matným černým lakem a červenou linkou ve vytažených podbězích, respektive lakování celé karosérie do odstínu jemného kartáčovaného hliníku.
Ačkoliv je vůz zatím pouze prototypem, sériová verze přijede ve druhé polovině příštího roku. Pod kapotou se jistě objeví přeplňovaný zážehový čtyřválec, otázka je s jakým objemem a výkonem. Dá se totiž předpokládat, že současných 206 kW (280 k) bude Honda chtít ještě navýšit. Tím spíš, když půjde o první Type R, oficiálně prodávaný v Severní Americe. Výrobu pro celý svět obstará závod v britském Swindonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.