Jednou z největších novinek letošního pařížského autosalonu je bezesporu Honda Civic desáté generace. Ta se ve francouzské metropoli ukazuje poprvé jako hatchback, k vidění ale bude na stánku i tříprostorový sedan. Naprostou bombu pak představuje prototyp pokračovatele sportovního modelu Type R.
Pětidveřová Honda Civic je sama o sobě, tím spíš ještě se sportovním paketem, velmi agresivní a výrazná. Pokud k tomu ale přidáte optické prvky řady Type R, dostanete vůz, který v nižší střední třídě nemá obdoby. Už současné provedení tak nějak ční nad všemi konkurenty, a to třeba mohutným zadním křídlem. Novinka jde ale zase o kousíček dál. Podívejte se například na nasávací otvor v kapotě, jenž pouze podtrhuje celkovou vizuální dynamiku. Kolem dokola celého vozu najdeme karbonové prvky s tenkou červenou linkou, jako splitter, nástavce prahů nebo difuzor. Samozřejmostí je též červené logo automobilky na upravené masce chladiče.
LED diodová přední světla mají tmavší tónování, to aby snad lépe ladila se zbytkem automobilu. Jeho nejvýraznějším prvkem je zcela nepochybně obrovské zadní křídlo na víku pátých dveří. Zajímavostí je decentní spoiler jako zakončení linie střechy. Pokud se přesuneme trochu níž, najdeme hned tři koncovky výfuku. Dvojice centrálních je standard, mezi nimi je pak jedna menší v červené metalíze. Celek podtrhují 20palcová kola s matným černým lakem a červenou linkou ve vytažených podbězích, respektive lakování celé karosérie do odstínu jemného kartáčovaného hliníku.
Ačkoliv je vůz zatím pouze prototypem, sériová verze přijede ve druhé polovině příštího roku. Pod kapotou se jistě objeví přeplňovaný zážehový čtyřválec, otázka je s jakým objemem a výkonem. Dá se totiž předpokládat, že současných 206 kW (280 k) bude Honda chtít ještě navýšit. Tím spíš, když půjde o první Type R, oficiálně prodávaný v Severní Americe. Výrobu pro celý svět obstará závod v britském Swindonu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?