Rodinné SUV na naftu nyní i z USA! Kdo se stal průkopníkem?

ar6, 28. září 2016, 14:45 Google+ Los Angeles Auto Show 2016

Chevrolet má aktuálně ve své domovině možná nejsilnější portfolio modelů v historii. Ekologické modely Bolt a Volt doplňují například nový Cruze, Sonic, Malibu nebo terénní řady Silverado a Tahoe. Nyní přišla řada i na rodinné SUV, která jsou v Americe čím dál populárnější. Vždyť řada Equinox si zatím za dvě generace dokázala najít 2 miliony zákazníků, třetí vydání má pak našlápnuto toto číslo dále zvětšovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Chevrolet Equinox přijíždí ve čtvrté generaci i s turbodieselem.

Chevrolet Equinox přijíždí ve čtvrté generaci i s turbodieselem. | foto: Chevrolet

Sdílejte článek

Poprvé se jméno Equinox objevilo na SUV od Chevroletu v roce 2003, na jehož základech na konec vzniklo i několik prototypů s vodíkovým pohonem. Druhá generace se objevila o šest let později, v porovnání s předchůdcem se ale výrazně zaoblila a přidala na praktičnosti. V prvním čtvrtletí příštího roku, necelých 24 měsíců po omlazení druhého vydání, půjde do prodeje zcela nový Equinox. Ten vychází designově i technicky vychází z posledních modelů se zlatým křížem a posunuje celou řadu o notný kus dopředu.

Vnější vzhled charakterizují výrazná maska chladiče, projektorová světla s LED diodami pro denní svícení a velké množství chromu. Zadní lampy využívají LED diodovou technologii, jejich tvarování nám ale trochu připomíná některá korejská SUV. Celek, doplněný o 17-, 18- nebo 19palcová litá kola, je každopádně elegantní, možná byste mu ani nehádali 4652 milimetrů na délku, 1843 milimetrů na šířku a 1661 milimetrů na výšku. Kabina přináší prvky známé už z Voltu nebo Cruze. Řeč je především o středové konzole s vysoko umístěnou sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou infotainmentu MyLink, podporující Apple CarPlay i Android Auto. Nechybí ani modul OnStar s 4G LTE připojením a WiFi hotspotem.

Oproti předchůdci se významně změnila poloha přístrojového panelu, který je nyní níže a dále od volantu. Ten dostal sportovnější tvarování a trojici ramen. Na výběr bude několik druhů čalounění, včetně látky ve stylu džínoviny. Interiér při rozvoru 2725 milimetrů pojme 5 cestujících a 846 až 1798 litrů zavazadel. Z dostupných bezpečnostních asistentů lze vypíchnout rodičovskou kontrolu řízení svých ratolestí. Vedle toho budou k dispozici i přednárazový systém, automatické brzdění při nízkých rychlostech, udržování v jízdním pruhu, varování při opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu či upozornění na dopravu za vozidlem.

Základem Equinoxu je úplně nová platforma, lehčí mezigeneračně o asi 180 kilogramů. Výraznou proměnou prošla i paleta motorů, zahrnující dva benzínové motory a jeden turbodiesel. Ano, v americkém autě se skutečně objeví naftová šestnáctistovka o výkonu 101 kW (137 k) a s točivým momentem 320 Nm. Asi nemusíme zdůrazňovat, že je to první dieselový vůz v segmentu. Zážehové turbomotory mají objem 1.5 litru, výkon 127 kW (173 k) a točivý moment 275 Nm, nebo 2.0 litru, výkon 188 kW (256 k) a točivý moment 353 Nm. Nejsilnější benzín dostane devítistupňový automat, slabší patnáctistovka a turbodiesel mají šestistupňový automat. Pohon všech kol bude dostupný za příplatek, standardem je předokolka. Jak již bylo řečeno, prodej začne příští rok na jaře, celkově se pak Equinox dostane na 115 světových trhů.

Vytisknout

Diskuze: Rodinné SUV na naftu nyní i z USA! Kdo se stal průkopníkem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Bezpečnost na silnicích

Reagujete za volantem včas? Otestujte se zdarma!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud