Chevrolet má aktuálně ve své domovině možná nejsilnější portfolio modelů v historii. Ekologické modely Bolt a Volt doplňují například nový Cruze, Sonic, Malibu nebo terénní řady Silverado a Tahoe. Nyní přišla řada i na rodinné SUV, která jsou v Americe čím dál populárnější. Vždyť řada Equinox si zatím za dvě generace dokázala najít 2 miliony zákazníků, třetí vydání má pak našlápnuto toto číslo dále zvětšovat.
Poprvé se jméno Equinox objevilo na SUV od Chevroletu v roce 2003, na jehož základech na konec vzniklo i několik prototypů s vodíkovým pohonem. Druhá generace se objevila o šest let později, v porovnání s předchůdcem se ale výrazně zaoblila a přidala na praktičnosti. V prvním čtvrtletí příštího roku, necelých 24 měsíců po omlazení druhého vydání, půjde do prodeje zcela nový Equinox. Ten vychází designově i technicky vychází z posledních modelů se zlatým křížem a posunuje celou řadu o notný kus dopředu.
Vnější vzhled charakterizují výrazná maska chladiče, projektorová světla s LED diodami pro denní svícení a velké množství chromu. Zadní lampy využívají LED diodovou technologii, jejich tvarování nám ale trochu připomíná některá korejská SUV. Celek, doplněný o 17-, 18- nebo 19palcová litá kola, je každopádně elegantní, možná byste mu ani nehádali 4652 milimetrů na délku, 1843 milimetrů na šířku a 1661 milimetrů na výšku. Kabina přináší prvky známé už z Voltu nebo Cruze. Řeč je především o středové konzole s vysoko umístěnou sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou infotainmentu MyLink, podporující Apple CarPlay i Android Auto. Nechybí ani modul OnStar s 4G LTE připojením a WiFi hotspotem.
Oproti předchůdci se významně změnila poloha přístrojového panelu, který je nyní níže a dále od volantu. Ten dostal sportovnější tvarování a trojici ramen. Na výběr bude několik druhů čalounění, včetně látky ve stylu džínoviny. Interiér při rozvoru 2725 milimetrů pojme 5 cestujících a 846 až 1798 litrů zavazadel. Z dostupných bezpečnostních asistentů lze vypíchnout rodičovskou kontrolu řízení svých ratolestí. Vedle toho budou k dispozici i přednárazový systém, automatické brzdění při nízkých rychlostech, udržování v jízdním pruhu, varování při opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu či upozornění na dopravu za vozidlem.
Základem Equinoxu je úplně nová platforma, lehčí mezigeneračně o asi 180 kilogramů. Výraznou proměnou prošla i paleta motorů, zahrnující dva benzínové motory a jeden turbodiesel. Ano, v americkém autě se skutečně objeví naftová šestnáctistovka o výkonu 101 kW (137 k) a s točivým momentem 320 Nm. Asi nemusíme zdůrazňovat, že je to první dieselový vůz v segmentu. Zážehové turbomotory mají objem 1.5 litru, výkon 127 kW (173 k) a točivý moment 275 Nm, nebo 2.0 litru, výkon 188 kW (256 k) a točivý moment 353 Nm. Nejsilnější benzín dostane devítistupňový automat, slabší patnáctistovka a turbodiesel mají šestistupňový automat. Pohon všech kol bude dostupný za příplatek, standardem je předokolka. Jak již bylo řečeno, prodej začne příští rok na jaře, celkově se pak Equinox dostane na 115 světových trhů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).