Chevrolet má aktuálně ve své domovině možná nejsilnější portfolio modelů v historii. Ekologické modely Bolt a Volt doplňují například nový Cruze, Sonic, Malibu nebo terénní řady Silverado a Tahoe. Nyní přišla řada i na rodinné SUV, která jsou v Americe čím dál populárnější. Vždyť řada Equinox si zatím za dvě generace dokázala najít 2 miliony zákazníků, třetí vydání má pak našlápnuto toto číslo dále zvětšovat.
Poprvé se jméno Equinox objevilo na SUV od Chevroletu v roce 2003, na jehož základech na konec vzniklo i několik prototypů s vodíkovým pohonem. Druhá generace se objevila o šest let později, v porovnání s předchůdcem se ale výrazně zaoblila a přidala na praktičnosti. V prvním čtvrtletí příštího roku, necelých 24 měsíců po omlazení druhého vydání, půjde do prodeje zcela nový Equinox. Ten vychází designově i technicky vychází z posledních modelů se zlatým křížem a posunuje celou řadu o notný kus dopředu.
Vnější vzhled charakterizují výrazná maska chladiče, projektorová světla s LED diodami pro denní svícení a velké množství chromu. Zadní lampy využívají LED diodovou technologii, jejich tvarování nám ale trochu připomíná některá korejská SUV. Celek, doplněný o 17-, 18- nebo 19palcová litá kola, je každopádně elegantní, možná byste mu ani nehádali 4652 milimetrů na délku, 1843 milimetrů na šířku a 1661 milimetrů na výšku. Kabina přináší prvky známé už z Voltu nebo Cruze. Řeč je především o středové konzole s vysoko umístěnou sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou infotainmentu MyLink, podporující Apple CarPlay i Android Auto. Nechybí ani modul OnStar s 4G LTE připojením a WiFi hotspotem.
Oproti předchůdci se významně změnila poloha přístrojového panelu, který je nyní níže a dále od volantu. Ten dostal sportovnější tvarování a trojici ramen. Na výběr bude několik druhů čalounění, včetně látky ve stylu džínoviny. Interiér při rozvoru 2725 milimetrů pojme 5 cestujících a 846 až 1798 litrů zavazadel. Z dostupných bezpečnostních asistentů lze vypíchnout rodičovskou kontrolu řízení svých ratolestí. Vedle toho budou k dispozici i přednárazový systém, automatické brzdění při nízkých rychlostech, udržování v jízdním pruhu, varování při opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu či upozornění na dopravu za vozidlem.
Základem Equinoxu je úplně nová platforma, lehčí mezigeneračně o asi 180 kilogramů. Výraznou proměnou prošla i paleta motorů, zahrnující dva benzínové motory a jeden turbodiesel. Ano, v americkém autě se skutečně objeví naftová šestnáctistovka o výkonu 101 kW (137 k) a s točivým momentem 320 Nm. Asi nemusíme zdůrazňovat, že je to první dieselový vůz v segmentu. Zážehové turbomotory mají objem 1.5 litru, výkon 127 kW (173 k) a točivý moment 275 Nm, nebo 2.0 litru, výkon 188 kW (256 k) a točivý moment 353 Nm. Nejsilnější benzín dostane devítistupňový automat, slabší patnáctistovka a turbodiesel mají šestistupňový automat. Pohon všech kol bude dostupný za příplatek, standardem je předokolka. Jak již bylo řečeno, prodej začne příští rok na jaře, celkově se pak Equinox dostane na 115 světových trhů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.