Hned 126 lidí žaluje firmu Tesla za to, že u jejího modelu Model S P85D není poskytována dostatečně šílená akcelerace a autu údajně chybí i udávaný výkon. Pokud se to potvrdí, bude to další problém, který Tesla jen tak "neokecá".
Konkrétně o to, že jeden ze zákazníků Tesly se rozhodl promluvit v norském deníku Dagens Næringsliv. Tam v rozhovoru řekl, že výrobce udávaných 700 koní a čas zrychlení 3,3 sekundy z nuly na 97 km/h jsou absolutním nesmyslem. Má se jednat o verzi P85D, což je vlastně vrchol modelové řady.
Problém však je, že na celosvětovém videokanálu Youtube.com existuje hned několik desítek nahrávek, na kterých Tesla Model S P85D ukazuje svou opravdovou dravost. Například organizace Consumer Reports pak naměřila zrychlení 3,5 sekundy, tak kde je tedy problém?
K celému případu se vyjádřila také sama Tesla „Vůz plní požadavky dle našich měřících metod, které jsou stanoveny certifikačními autoritami”. Oficiálně udávané hodnoty zrychlení pak jsou podle výrobce přesné a nelžou. Jenže Tesla není bez viny už delší dobu, protože už jeden soudní spor prohrála.
Stalo se tak letos, kdy jí žalovalo 150 zákazníků z Norska. Každý z nich dostal zpět na účet 50 tisíc norských korun, protože údávaný kombinovaný výkon vozu nečinil 700 koní, ale pouhých 564. Měření potvrdila zkouška auta na motorové brzdě, která rázně rozdrtila oficiální údaje výrobce. Definitivní stanovisko o tom, zda verze S P85D opravdu lže v údaji o zrychlení, se dozvíme v prosinci. Právě tehdy proběhne soudní líčení.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?