Hned 126 lidí žaluje firmu Tesla za to, že u jejího modelu Model S P85D není poskytována dostatečně šílená akcelerace a autu údajně chybí i udávaný výkon. Pokud se to potvrdí, bude to další problém, který Tesla jen tak "neokecá".
Konkrétně o to, že jeden ze zákazníků Tesly se rozhodl promluvit v norském deníku Dagens Næringsliv. Tam v rozhovoru řekl, že výrobce udávaných 700 koní a čas zrychlení 3,3 sekundy z nuly na 97 km/h jsou absolutním nesmyslem. Má se jednat o verzi P85D, což je vlastně vrchol modelové řady.
Problém však je, že na celosvětovém videokanálu Youtube.com existuje hned několik desítek nahrávek, na kterých Tesla Model S P85D ukazuje svou opravdovou dravost. Například organizace Consumer Reports pak naměřila zrychlení 3,5 sekundy, tak kde je tedy problém?
K celému případu se vyjádřila také sama Tesla „Vůz plní požadavky dle našich měřících metod, které jsou stanoveny certifikačními autoritami”. Oficiálně udávané hodnoty zrychlení pak jsou podle výrobce přesné a nelžou. Jenže Tesla není bez viny už delší dobu, protože už jeden soudní spor prohrála.
Stalo se tak letos, kdy jí žalovalo 150 zákazníků z Norska. Každý z nich dostal zpět na účet 50 tisíc norských korun, protože údávaný kombinovaný výkon vozu nečinil 700 koní, ale pouhých 564. Měření potvrdila zkouška auta na motorové brzdě, která rázně rozdrtila oficiální údaje výrobce. Definitivní stanovisko o tom, zda verze S P85D opravdu lže v údaji o zrychlení, se dozvíme v prosinci. Právě tehdy proběhne soudní líčení.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.