Hned 126 lidí žaluje firmu Tesla za to, že u jejího modelu Model S P85D není poskytována dostatečně šílená akcelerace a autu údajně chybí i udávaný výkon. Pokud se to potvrdí, bude to další problém, který Tesla jen tak "neokecá".
Konkrétně o to, že jeden ze zákazníků Tesly se rozhodl promluvit v norském deníku Dagens Næringsliv. Tam v rozhovoru řekl, že výrobce udávaných 700 koní a čas zrychlení 3,3 sekundy z nuly na 97 km/h jsou absolutním nesmyslem. Má se jednat o verzi P85D, což je vlastně vrchol modelové řady.
Problém však je, že na celosvětovém videokanálu Youtube.com existuje hned několik desítek nahrávek, na kterých Tesla Model S P85D ukazuje svou opravdovou dravost. Například organizace Consumer Reports pak naměřila zrychlení 3,5 sekundy, tak kde je tedy problém?
K celému případu se vyjádřila také sama Tesla „Vůz plní požadavky dle našich měřících metod, které jsou stanoveny certifikačními autoritami”. Oficiálně udávané hodnoty zrychlení pak jsou podle výrobce přesné a nelžou. Jenže Tesla není bez viny už delší dobu, protože už jeden soudní spor prohrála.
Stalo se tak letos, kdy jí žalovalo 150 zákazníků z Norska. Každý z nich dostal zpět na účet 50 tisíc norských korun, protože údávaný kombinovaný výkon vozu nečinil 700 koní, ale pouhých 564. Měření potvrdila zkouška auta na motorové brzdě, která rázně rozdrtila oficiální údaje výrobce. Definitivní stanovisko o tom, zda verze S P85D opravdu lže v údaji o zrychlení, se dozvíme v prosinci. Právě tehdy proběhne soudní líčení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.