Tesla čelí hromadné žalobě. Víc jak stovka zákazníků se cítí podvedena

ar5, 23. září 2016, 07:49 Google+

Hned 126 lidí žaluje firmu Tesla za to, že u jejího modelu Model S P85D není poskytována dostatečně šílená akcelerace a autu údajně chybí i udávaný výkon. Pokud se to potvrdí, bude to další problém, který Tesla jen tak "neokecá".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
tesla model s

tesla model s | foto: Tesla Motors

Sdílejte článek

Konkrétně o to, že jeden ze zákazníků Tesly se rozhodl promluvit v norském deníku Dagens Næringsliv. Tam v rozhovoru řekl, že výrobce udávaných 700 koní a čas zrychlení 3,3 sekundy z nuly na  97 km/h jsou absolutním nesmyslem. Má se jednat o verzi P85D, což je vlastně vrchol modelové řady.

Problém však je, že na celosvětovém videokanálu Youtube.com existuje hned několik desítek nahrávek, na kterých Tesla Model S P85D ukazuje svou opravdovou dravost. Například organizace Consumer Reports pak naměřila zrychlení 3,5 sekundy, tak kde je tedy problém?

K celému případu se vyjádřila také sama Tesla „Vůz plní požadavky dle našich měřících metod, které jsou stanoveny certifikačními autoritami”. Oficiálně udávané hodnoty zrychlení pak jsou podle výrobce přesné a nelžou. Jenže Tesla není bez viny už delší dobu, protože už jeden soudní spor prohrála.

Stalo se tak letos, kdy jí žalovalo 150 zákazníků z Norska. Každý z nich dostal zpět na účet 50 tisíc norských korun, protože údávaný kombinovaný výkon vozu nečinil 700 koní, ale pouhých 564. Měření potvrdila zkouška auta na motorové brzdě, která rázně rozdrtila oficiální údaje výrobce. Definitivní stanovisko o tom, zda verze S P85D opravdu lže v údaji o zrychlení, se dozvíme v prosinci. Právě tehdy proběhne soudní líčení.

 

Vytisknout

Diskuze: Tesla čelí hromadné žalobě. Víc jak stovka zákazníků se cítí podvedena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Smart představuje čtvrtou generaci modelů electric drive.

Elektrický Smart v reálu skoro nevyužijete. Je drahý a jinde než ve městě pomalý

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud