V poslední době se ukazuje, že auta značky Jaguar umějí pořádně zatopit konkurenci, a to hlavně v oblasti komfortu podvozku a agility v zatáčkách. Nově se ale chystá něco, z čeho budou mít strach snad všechny německé premiové automobilky.
Je to pár měsíců zpět, kdy jsme vám zde poprvé představili kompletní test Jaguaru F-Pace. I přes přítomnost pouze naftového dvoulitru a automatu nás tenhle Brit dostal do kolen tím, jak moc dobře je nastaveno jeho řízení, podvozek a celkový komfort. Jak by to ale dopadlo, když bychom mu přidali více koní, větší točivý moment, větší přilnavost a snížený podvozek?
O tom vypovídá maskovaný prototyp, který byl zachycen právě zde. Ano, po otevření odkazu vám hned musí být jasné, že se jedná o ďábelský F-Pace SVR. Ten má pod kapotou obří benzínový osmiválec a poladěný Brit si chce vzít na mušku Porsche Macan Turbo nebo Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC.
Po vzoru Range Roveru Sport SVR se dá pod kapotou očekávat výkon okolo 550 koňských sil. Ve srovnání se současnou nejvýkonnější verzí F-Pace 3,0 V6 s 380 koňmi tak jde o pořádný nárůst. Varianta SVR představuje významný odklon klasických verzí Jaguaru. Dá se tak očekávat více sportovnější design, kabina a hlavně lepší zvukový projev a výkony na silnici.
Jen se na to podívejte sami. Přehlédnout nejde otvory po stranách v předním nárazníku, které zajišťují přístup vzduchu k motoru a brzdám. A mimochodem, nadcházející F-Pace SVR budou konkurenceschopný i po stránce ceny. Například základní Porsche Macan Turbo vyjde na trhu v USA na 76 tisíc dolarů, jenže F-Pace by neměl překročit částku 82 tisíc dolarů v té nejvíce vyšperkované verzi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.