V poslední době se ukazuje, že auta značky Jaguar umějí pořádně zatopit konkurenci, a to hlavně v oblasti komfortu podvozku a agility v zatáčkách. Nově se ale chystá něco, z čeho budou mít strach snad všechny německé premiové automobilky.
Je to pár měsíců zpět, kdy jsme vám zde poprvé představili kompletní test Jaguaru F-Pace. I přes přítomnost pouze naftového dvoulitru a automatu nás tenhle Brit dostal do kolen tím, jak moc dobře je nastaveno jeho řízení, podvozek a celkový komfort. Jak by to ale dopadlo, když bychom mu přidali více koní, větší točivý moment, větší přilnavost a snížený podvozek?
O tom vypovídá maskovaný prototyp, který byl zachycen právě zde. Ano, po otevření odkazu vám hned musí být jasné, že se jedná o ďábelský F-Pace SVR. Ten má pod kapotou obří benzínový osmiválec a poladěný Brit si chce vzít na mušku Porsche Macan Turbo nebo Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC.
Po vzoru Range Roveru Sport SVR se dá pod kapotou očekávat výkon okolo 550 koňských sil. Ve srovnání se současnou nejvýkonnější verzí F-Pace 3,0 V6 s 380 koňmi tak jde o pořádný nárůst. Varianta SVR představuje významný odklon klasických verzí Jaguaru. Dá se tak očekávat více sportovnější design, kabina a hlavně lepší zvukový projev a výkony na silnici.
Jen se na to podívejte sami. Přehlédnout nejde otvory po stranách v předním nárazníku, které zajišťují přístup vzduchu k motoru a brzdám. A mimochodem, nadcházející F-Pace SVR budou konkurenceschopný i po stránce ceny. Například základní Porsche Macan Turbo vyjde na trhu v USA na 76 tisíc dolarů, jenže F-Pace by neměl překročit částku 82 tisíc dolarů v té nejvíce vyšperkované verzi.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.