Během následujících dnů a týdnů se očekává představení druhé generace Audi Q5. Trochu jako blesk z čistého nebe tak přišla již druhá modernizace menšího SUV Q3. Ta se ukazuje překvapivě už po necelém roce a půl od posledního faceliftu, na druhou stranu je opravdu hodně mírná.
Nabídka SUV se čtyřmi kruhy už nějaký ten pátek pokrývá vlastně celé spektrum trhu s výjimkou kříženců terénních vozů s kupé. Od malé Q2 se tak přes kompaktní Q3, středně velkou Q5 dostaneme až k největší Q7. Po chystané premiéře druhé generace Q5 se pak nejstarším modelem v této nabídce stane Q3, poprvé představená již v roce 2011. Loni se Audi rozhodlo oživit vůz modernizací, další pak přichází spolu s pařížským autosalonem. Změn však na první pohled není mnoho, kromě metalické zelené Camouflage se dokonce netýkají ani celé řady, ale pouze vybraných paketů. Začít můžeme s balíčkem sport, který se chlubí většími nasávacími otvory v nárazníku, centrální příčkou pod maskou chladiče v barvě karosérie a samotnou maskou Singleframe pro změnu v šedém odstínu.
Z opačného konce je Q3 design line se spodní částí obou nárazníku v matně šedé, podběhy v šedé barvě a horizontálně orientovanými nasávacími otvory v předním nárazníku. Provedení S line má výplet nasávacích otvorů stylizovaný do tvaru diamantu, nárazník se potom chlubí výraznějším splitterem. Nejzajímavější novinku představuje limitovaný model S line competition s lesklou černou maskou Singleframe, spodní částí obou nárazníků a střešním spoilerem. Černé jsou také obložené podběhů a prahů dveří, orámování bočních oken, kryty zrcátek a střešní ližiny. Na blatnících se objevují loga S line. Z katalogu Audi Sport si tato Q3 půjčuje 19palcová kola s deseti paprsky.
Proměnou prošel i interiér vozu, kde se nachází sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, vyšitým logem S line a čalouněním v kombinaci kůže a látky. Za příplatek dodá Audi také Alcantaru s usní Nappa. Palubní desku zdobí dekory v lesklé černé barvě, prahy dveří pro změnu loga S line. Auta, vybavená manuální převodovkou, mají hlavici řadicí páky v kombinaci hliníku a kůže, dvouspojkový automat S tronic znamená pádla z nerezové oceli. Ta jsou umístěná pod zploštělým volantem s kontrastním prošíváním. Mimo vizuálních změn dostalo SUV také sportovní odpružení a volič jízdních režimů Audi drive select. Prodej upravené Q3 začne na podzim, ceny pro verze sport a design line začínají na 30 100 eurech (cca 813 000 korun). S line competition, pro nějž jsou dostupné všechny motorizace, přijde na nejméně 33 050 eur (cca 893 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.