Během následujících dnů a týdnů se očekává představení druhé generace Audi Q5. Trochu jako blesk z čistého nebe tak přišla již druhá modernizace menšího SUV Q3. Ta se ukazuje překvapivě už po necelém roce a půl od posledního faceliftu, na druhou stranu je opravdu hodně mírná.
Nabídka SUV se čtyřmi kruhy už nějaký ten pátek pokrývá vlastně celé spektrum trhu s výjimkou kříženců terénních vozů s kupé. Od malé Q2 se tak přes kompaktní Q3, středně velkou Q5 dostaneme až k největší Q7. Po chystané premiéře druhé generace Q5 se pak nejstarším modelem v této nabídce stane Q3, poprvé představená již v roce 2011. Loni se Audi rozhodlo oživit vůz modernizací, další pak přichází spolu s pařížským autosalonem. Změn však na první pohled není mnoho, kromě metalické zelené Camouflage se dokonce netýkají ani celé řady, ale pouze vybraných paketů. Začít můžeme s balíčkem sport, který se chlubí většími nasávacími otvory v nárazníku, centrální příčkou pod maskou chladiče v barvě karosérie a samotnou maskou Singleframe pro změnu v šedém odstínu.
Z opačného konce je Q3 design line se spodní částí obou nárazníku v matně šedé, podběhy v šedé barvě a horizontálně orientovanými nasávacími otvory v předním nárazníku. Provedení S line má výplet nasávacích otvorů stylizovaný do tvaru diamantu, nárazník se potom chlubí výraznějším splitterem. Nejzajímavější novinku představuje limitovaný model S line competition s lesklou černou maskou Singleframe, spodní částí obou nárazníků a střešním spoilerem. Černé jsou také obložené podběhů a prahů dveří, orámování bočních oken, kryty zrcátek a střešní ližiny. Na blatnících se objevují loga S line. Z katalogu Audi Sport si tato Q3 půjčuje 19palcová kola s deseti paprsky.
Proměnou prošel i interiér vozu, kde se nachází sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, vyšitým logem S line a čalouněním v kombinaci kůže a látky. Za příplatek dodá Audi také Alcantaru s usní Nappa. Palubní desku zdobí dekory v lesklé černé barvě, prahy dveří pro změnu loga S line. Auta, vybavená manuální převodovkou, mají hlavici řadicí páky v kombinaci hliníku a kůže, dvouspojkový automat S tronic znamená pádla z nerezové oceli. Ta jsou umístěná pod zploštělým volantem s kontrastním prošíváním. Mimo vizuálních změn dostalo SUV také sportovní odpružení a volič jízdních režimů Audi drive select. Prodej upravené Q3 začne na podzim, ceny pro verze sport a design line začínají na 30 100 eurech (cca 813 000 korun). S line competition, pro nějž jsou dostupné všechny motorizace, přijde na nejméně 33 050 eur (cca 893 000 korun).
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.