Během následujících dnů a týdnů se očekává představení druhé generace Audi Q5. Trochu jako blesk z čistého nebe tak přišla již druhá modernizace menšího SUV Q3. Ta se ukazuje překvapivě už po necelém roce a půl od posledního faceliftu, na druhou stranu je opravdu hodně mírná.
Nabídka SUV se čtyřmi kruhy už nějaký ten pátek pokrývá vlastně celé spektrum trhu s výjimkou kříženců terénních vozů s kupé. Od malé Q2 se tak přes kompaktní Q3, středně velkou Q5 dostaneme až k největší Q7. Po chystané premiéře druhé generace Q5 se pak nejstarším modelem v této nabídce stane Q3, poprvé představená již v roce 2011. Loni se Audi rozhodlo oživit vůz modernizací, další pak přichází spolu s pařížským autosalonem. Změn však na první pohled není mnoho, kromě metalické zelené Camouflage se dokonce netýkají ani celé řady, ale pouze vybraných paketů. Začít můžeme s balíčkem sport, který se chlubí většími nasávacími otvory v nárazníku, centrální příčkou pod maskou chladiče v barvě karosérie a samotnou maskou Singleframe pro změnu v šedém odstínu.
Z opačného konce je Q3 design line se spodní částí obou nárazníku v matně šedé, podběhy v šedé barvě a horizontálně orientovanými nasávacími otvory v předním nárazníku. Provedení S line má výplet nasávacích otvorů stylizovaný do tvaru diamantu, nárazník se potom chlubí výraznějším splitterem. Nejzajímavější novinku představuje limitovaný model S line competition s lesklou černou maskou Singleframe, spodní částí obou nárazníků a střešním spoilerem. Černé jsou také obložené podběhů a prahů dveří, orámování bočních oken, kryty zrcátek a střešní ližiny. Na blatnících se objevují loga S line. Z katalogu Audi Sport si tato Q3 půjčuje 19palcová kola s deseti paprsky.
Proměnou prošel i interiér vozu, kde se nachází sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, vyšitým logem S line a čalouněním v kombinaci kůže a látky. Za příplatek dodá Audi také Alcantaru s usní Nappa. Palubní desku zdobí dekory v lesklé černé barvě, prahy dveří pro změnu loga S line. Auta, vybavená manuální převodovkou, mají hlavici řadicí páky v kombinaci hliníku a kůže, dvouspojkový automat S tronic znamená pádla z nerezové oceli. Ta jsou umístěná pod zploštělým volantem s kontrastním prošíváním. Mimo vizuálních změn dostalo SUV také sportovní odpružení a volič jízdních režimů Audi drive select. Prodej upravené Q3 začne na podzim, ceny pro verze sport a design line začínají na 30 100 eurech (cca 813 000 korun). S line competition, pro nějž jsou dostupné všechny motorizace, přijde na nejméně 33 050 eur (cca 893 000 korun).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?