Nová Giulia se zatím po všech stránkách zdá být trefou do černého. V nárazových testech Euro NCAP patří celkově k nejlepším, ostré provedení Q pro změnu drží nejrychlejší čas mezi sedany na Nordschleife. Budoucnost Alfy Romeo ale není jen o tomto jednom modelu, již v listopadu totiž uvidíme SUV Stelvio. Terénních aut je ve střednědobém plánu značky mnohem víc, odnesou to ale sportovní modely.
Tak trochu jako fénix z popela povstala Alfa spolu s novou Giulií. Hodnotit prodejní, a tím pádem i ekonomický, úspěch či neúspěch je zatím ještě příliš brzy, vždyť mnoho důležitých trhů se na sedan střední třídy teprve těší. Pozitivní recenze, výborná bezpečnost a špičkové provedení Quadrifoglio ale dávají tušit, že tohle by mohl konečně být ten dlouho očekávaný úspěch. Kolotoč nových modelů italské automobilky ale nekončí, ba dokonce naopak. Již na listopadový autosalon v Los Angeles (původně se hovořilo už o Paříži) je potvrzena světová premiéra SUV Stelvio (jméno ještě není oficiálně potvrzeno). Nikoliv první vůbec, ale po hodně dlouhé době první terénní Alfa bude s Giulií sdílet platformu Giorgio s pohonem zadních nebo všech kol a také 2.9litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly u vrcholného provedení Q.
Stelvio ale nebude jediným SUV nebo crossoverem značky. Počítá se také s větším sourozencem především pro čínský a severoamerický trh, jehož hlavními konkurenty budou Audi Q7 nebo BMW X5. Vývoj nového modelu však stojí spoustu peněz, tím spíš v situaci Alfy Romeo, velkému SUV tak bude muset udělat místo některý ze zamýšlených modelů. A tím bohužel bude dvoumístný Spider. O jeho příchodu se mluví již několik let, původně měl dokonce Fiat 124 Spider nosit logo Alfy. Sergio Marchionne však tuto možnost odmítl s tím, že za jeho vedení budou všechny vozy vyráběny v Itálii (124 Spider je dvojčetem Mazdy MX-5 a vzniká tak v Japonsku). Nyní je jasné, že se nedočkáme vůbec žádného roadsteru. Ve fázi plánování také skončí velký sedan, konkurující třeba BMW řady 5. Důvodem jsou nejspíš opět SUV.
Produktový plán značky, zveřejněný magazínem Automotive News, na druhou stranu počítá s Giulií Coupé jako konkurentem Audi A5 a BMW řady 4. Aby byla sportovní dušička alespoň trochu uspokojena, vydrží ještě další tři roky v nabídce řada 4C, v úvahách vedení je dokonce sportovní provedení GTA. Posledním docela diskutovaným modelem je nástupce Giulietty. U něj zatím není jisté, jestli ho Alfa vůbec postaví a pokud ano, bude mít před sebou docela těžké rozhodování. Použít totiž může buď zkrácenou platformu Giorgio s pohonem zadních kol a podélně uloženým motorem, nebo upravenou verzi stávajícího podvozku s pohonem předních kol a napříč uloženým motorem. Ačkoliv tedy budeme nad Spiderem brečet asi ještě dlouho, protože do DNA značky takové auto patří, budoucnost Alfy na druhou stranu nabízí hned několik zajímavých modelů. Pokud navíc SUV pomůžou k návratu ziskovosti, nikde není psáno, že se otevřeného sporťáku nakonec nedočkáme.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?