Nová Giulia se zatím po všech stránkách zdá být trefou do černého. V nárazových testech Euro NCAP patří celkově k nejlepším, ostré provedení Q pro změnu drží nejrychlejší čas mezi sedany na Nordschleife. Budoucnost Alfy Romeo ale není jen o tomto jednom modelu, již v listopadu totiž uvidíme SUV Stelvio. Terénních aut je ve střednědobém plánu značky mnohem víc, odnesou to ale sportovní modely.
Tak trochu jako fénix z popela povstala Alfa spolu s novou Giulií. Hodnotit prodejní, a tím pádem i ekonomický, úspěch či neúspěch je zatím ještě příliš brzy, vždyť mnoho důležitých trhů se na sedan střední třídy teprve těší. Pozitivní recenze, výborná bezpečnost a špičkové provedení Quadrifoglio ale dávají tušit, že tohle by mohl konečně být ten dlouho očekávaný úspěch. Kolotoč nových modelů italské automobilky ale nekončí, ba dokonce naopak. Již na listopadový autosalon v Los Angeles (původně se hovořilo už o Paříži) je potvrzena světová premiéra SUV Stelvio (jméno ještě není oficiálně potvrzeno). Nikoliv první vůbec, ale po hodně dlouhé době první terénní Alfa bude s Giulií sdílet platformu Giorgio s pohonem zadních nebo všech kol a také 2.9litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly u vrcholného provedení Q.
Stelvio ale nebude jediným SUV nebo crossoverem značky. Počítá se také s větším sourozencem především pro čínský a severoamerický trh, jehož hlavními konkurenty budou Audi Q7 nebo BMW X5. Vývoj nového modelu však stojí spoustu peněz, tím spíš v situaci Alfy Romeo, velkému SUV tak bude muset udělat místo některý ze zamýšlených modelů. A tím bohužel bude dvoumístný Spider. O jeho příchodu se mluví již několik let, původně měl dokonce Fiat 124 Spider nosit logo Alfy. Sergio Marchionne však tuto možnost odmítl s tím, že za jeho vedení budou všechny vozy vyráběny v Itálii (124 Spider je dvojčetem Mazdy MX-5 a vzniká tak v Japonsku). Nyní je jasné, že se nedočkáme vůbec žádného roadsteru. Ve fázi plánování také skončí velký sedan, konkurující třeba BMW řady 5. Důvodem jsou nejspíš opět SUV.
Produktový plán značky, zveřejněný magazínem Automotive News, na druhou stranu počítá s Giulií Coupé jako konkurentem Audi A5 a BMW řady 4. Aby byla sportovní dušička alespoň trochu uspokojena, vydrží ještě další tři roky v nabídce řada 4C, v úvahách vedení je dokonce sportovní provedení GTA. Posledním docela diskutovaným modelem je nástupce Giulietty. U něj zatím není jisté, jestli ho Alfa vůbec postaví a pokud ano, bude mít před sebou docela těžké rozhodování. Použít totiž může buď zkrácenou platformu Giorgio s pohonem zadních kol a podélně uloženým motorem, nebo upravenou verzi stávajícího podvozku s pohonem předních kol a napříč uloženým motorem. Ačkoliv tedy budeme nad Spiderem brečet asi ještě dlouho, protože do DNA značky takové auto patří, budoucnost Alfy na druhou stranu nabízí hned několik zajímavých modelů. Pokud navíc SUV pomůžou k návratu ziskovosti, nikde není psáno, že se otevřeného sporťáku nakonec nedočkáme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.