Nová Giulia se zatím po všech stránkách zdá být trefou do černého. V nárazových testech Euro NCAP patří celkově k nejlepším, ostré provedení Q pro změnu drží nejrychlejší čas mezi sedany na Nordschleife. Budoucnost Alfy Romeo ale není jen o tomto jednom modelu, již v listopadu totiž uvidíme SUV Stelvio. Terénních aut je ve střednědobém plánu značky mnohem víc, odnesou to ale sportovní modely.
Tak trochu jako fénix z popela povstala Alfa spolu s novou Giulií. Hodnotit prodejní, a tím pádem i ekonomický, úspěch či neúspěch je zatím ještě příliš brzy, vždyť mnoho důležitých trhů se na sedan střední třídy teprve těší. Pozitivní recenze, výborná bezpečnost a špičkové provedení Quadrifoglio ale dávají tušit, že tohle by mohl konečně být ten dlouho očekávaný úspěch. Kolotoč nových modelů italské automobilky ale nekončí, ba dokonce naopak. Již na listopadový autosalon v Los Angeles (původně se hovořilo už o Paříži) je potvrzena světová premiéra SUV Stelvio (jméno ještě není oficiálně potvrzeno). Nikoliv první vůbec, ale po hodně dlouhé době první terénní Alfa bude s Giulií sdílet platformu Giorgio s pohonem zadních nebo všech kol a také 2.9litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly u vrcholného provedení Q.
Stelvio ale nebude jediným SUV nebo crossoverem značky. Počítá se také s větším sourozencem především pro čínský a severoamerický trh, jehož hlavními konkurenty budou Audi Q7 nebo BMW X5. Vývoj nového modelu však stojí spoustu peněz, tím spíš v situaci Alfy Romeo, velkému SUV tak bude muset udělat místo některý ze zamýšlených modelů. A tím bohužel bude dvoumístný Spider. O jeho příchodu se mluví již několik let, původně měl dokonce Fiat 124 Spider nosit logo Alfy. Sergio Marchionne však tuto možnost odmítl s tím, že za jeho vedení budou všechny vozy vyráběny v Itálii (124 Spider je dvojčetem Mazdy MX-5 a vzniká tak v Japonsku). Nyní je jasné, že se nedočkáme vůbec žádného roadsteru. Ve fázi plánování také skončí velký sedan, konkurující třeba BMW řady 5. Důvodem jsou nejspíš opět SUV.
Produktový plán značky, zveřejněný magazínem Automotive News, na druhou stranu počítá s Giulií Coupé jako konkurentem Audi A5 a BMW řady 4. Aby byla sportovní dušička alespoň trochu uspokojena, vydrží ještě další tři roky v nabídce řada 4C, v úvahách vedení je dokonce sportovní provedení GTA. Posledním docela diskutovaným modelem je nástupce Giulietty. U něj zatím není jisté, jestli ho Alfa vůbec postaví a pokud ano, bude mít před sebou docela těžké rozhodování. Použít totiž může buď zkrácenou platformu Giorgio s pohonem zadních kol a podélně uloženým motorem, nebo upravenou verzi stávajícího podvozku s pohonem předních kol a napříč uloženým motorem. Ačkoliv tedy budeme nad Spiderem brečet asi ještě dlouho, protože do DNA značky takové auto patří, budoucnost Alfy na druhou stranu nabízí hned několik zajímavých modelů. Pokud navíc SUV pomůžou k návratu ziskovosti, nikde není psáno, že se otevřeného sporťáku nakonec nedočkáme.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.