Když BMW tehdy představilo model X6, svět se najednou obrátil vzhuru nohama. Prodeje značky se značně navýšili a tak není divu, že se tohoto konceptu chytli další výrobci.
Tím posledním je Porsche, které zvažuje, že vpustí do výroby Cayenne Coupe. To není ničím jiným, než Cayennem s ostře seřízlou zádí. Nová myšlenka zaůtočit na BMW X6 a Mercedes GLE Coupe navíc dostala svou první podobu od firmy RM Design.
Co se týče pohonu, pokud někdy vůbec dojde na produkci verze Coupe, pak zcela jistě pod kapotou nenajdeme základní motory. K povaze sportovního SUV patří hromada výkonu, takže šanci by mohl dostat kupříkladu přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.
Designová stránka počítačově stvořeného návrhu vypadá hlavně zepředu velmi zajímavě. O něco horší to je vzadu, kdy vůz nemá daleko k podobě žáby. Jenže zákazníci mají divné "chutě" a taková obludná X6ka je tak žádaným zbožím, že se nikdo nesmí divit, pokud by Cayenne Coupe trhal prodejní rekordy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?