Když BMW tehdy představilo model X6, svět se najednou obrátil vzhuru nohama. Prodeje značky se značně navýšili a tak není divu, že se tohoto konceptu chytli další výrobci.
Tím posledním je Porsche, které zvažuje, že vpustí do výroby Cayenne Coupe. To není ničím jiným, než Cayennem s ostře seřízlou zádí. Nová myšlenka zaůtočit na BMW X6 a Mercedes GLE Coupe navíc dostala svou první podobu od firmy RM Design.
Co se týče pohonu, pokud někdy vůbec dojde na produkci verze Coupe, pak zcela jistě pod kapotou nenajdeme základní motory. K povaze sportovního SUV patří hromada výkonu, takže šanci by mohl dostat kupříkladu přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.
Designová stránka počítačově stvořeného návrhu vypadá hlavně zepředu velmi zajímavě. O něco horší to je vzadu, kdy vůz nemá daleko k podobě žáby. Jenže zákazníci mají divné "chutě" a taková obludná X6ka je tak žádaným zbožím, že se nikdo nesmí divit, pokud by Cayenne Coupe trhal prodejní rekordy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.