Mysleli jste si, že představením Kodiaqu maratón s novou Škodou končí? Pro někoho bohužel, pro někoho bohudík, každopádně nekončí. Stále ještě chybí ceník až sedmimístného SUV, a také představení jeho dalších verzí. Na ty se zaměřil britský Auto Express a zjistil několik zajímavých informací.
Aktuální motorová paleta Kodiaqu končí u dvoulitrového TSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo dvoulitrového TDI o výkonu 140 kW (190 k). V obou případech má auto pohon všech kol a dvouspojkový automat DSG. V zásobách koncernu ale jsou i silnější pohonné jednotky, a to včetně dvakrát přeplňovaného turbodieselu 2.0 BiTDI o výkonu 177 kW (240 k) mimo jiné z Passatu.
Právě tento motor by mohla dostat ostřejší verze Kodiaqu, což Auto Expressu potvrdil člen představenstva Škody, zodpovědný za výzkum a vývoj, Christian Struber. „Řídil jsem takové auto (se silnějším naftovým motorem – pozn. red.) minulý týden a bylo skutečně fantastické. Z technického hlediska samozřejmě chceme dát Kodiaqu více výkonu a dokonce na tom již pracujeme. Musíme se ale také zabývat obchodní stránkou,“ řekl Stuber.
Samotný šéf Škody Bernhard Maier potvrdil, že se intenzivně uvažuje o uvedení Kodiaqu SportLine a Kodiaqu Scout. „Úspěšně jsme tyto varianty uvedli u našich dalších modelů, proč to nerozšířit na Kodiaq,“ řekl. Pravděpodobné je také uvedení luxusní výbavy Laurin & Klement, která zvedne cenu přes milion korun. Cena základního modelu je v Británii odhadována na 22 500 liber (cca 723 000 korun), u nás by tato úroveň mohla být posazená kolem 650 000 korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?