Aktuální motorová paleta Kodiaqu končí u dvoulitrového TSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo dvoulitrového TDI o výkonu 140 kW (190 k). V obou případech má auto pohon všech kol a dvouspojkový automat DSG. V zásobách koncernu ale jsou i silnější pohonné jednotky, a to včetně dvakrát přeplňovaného turbodieselu 2.0 BiTDI o výkonu 177 kW (240 k) mimo jiné z Passatu.
Právě tento motor by mohla dostat ostřejší verze Kodiaqu, což Auto Expressu potvrdil člen představenstva Škody, zodpovědný za výzkum a vývoj, Christian Struber. „Řídil jsem takové auto (se silnějším naftovým motorem – pozn. red.) minulý týden a bylo skutečně fantastické. Z technického hlediska samozřejmě chceme dát Kodiaqu více výkonu a dokonce na tom již pracujeme. Musíme se ale také zabývat obchodní stránkou,“ řekl Stuber.
Samotný šéf Škody Bernhard Maier potvrdil, že se intenzivně uvažuje o uvedení Kodiaqu SportLine a Kodiaqu Scout. „Úspěšně jsme tyto varianty uvedli u našich dalších modelů, proč to nerozšířit na Kodiaq,“ řekl. Pravděpodobné je také uvedení luxusní výbavy Laurin & Klement, která zvedne cenu přes milion korun. Cena základního modelu je v Británii odhadována na 22 500 liber (cca 723 000 korun), u nás by tato úroveň mohla být posazená kolem 650 000 korun.