Nový hypersport od Bugatti se jménem Chiron se prodává jen chvíli a už to vypadá, že se nedostane na všechny zájemce. Jak je to možné?
Příčinou je fakt, že už půlka plánované produkce má své budoucí majitele. Ačkoliv měl vůz světovou premiéru teprve v březnu letošního roku, od té doby jdou jeho prodeje na dračku. Jistě se tak nebude opakovat situace, kdy Bugatti mělo problém prodat všechny vyrobené Veyrony.
Po necelém půlroce od premiéry hlásí výrobce přesně 200 prodaných kusů Chironu. Celková produkce má přitom činit 500 kusů, což znamená, že jsme už skoro v půlce. Nemilou zprávou je také to, že někteří zájemci si musí i tak počkat na svůj Chiron skoro tři roky!
Ke každému objednání Chironu se váže složení zálohy ve výši 200 tisíc euro. Následně se pak pro převzetí zaplatí suma 2,4 milionu euro, což je skoro 65 milionů korun. I tak se ale o Chiron strhla bitva a jak je vidět, movití klienti stále nevymřeli.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?