Volkswagen je nucen omezit výrobu Passatu. Tipnete si důvod?

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) R-Line
Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) R-Line, foto: Roman Havlín
ar5 17. srpna 2016 09:49
Sdílej:

Továrna v Emdenu v Dolním Sasku musí co nejdříve omezit výrobu nového VW Passat. Může za to fakt, že výrobci docházejí... sedadla.

Ano, čtete správně. Potvrdil to sám mluvčí továrny, který uvedl, že Volkswagen řeší potíže s dceřinou firmou Sitech. Ta má na starosti výrobu sedaček pro modely VW, především pak pro Passat. Díky neshodám je nutné snížit výrobní kapacitu.

Ta přitom dnes činí 1 250 kusů denně, jenže to se již zítra změní. Odstávka se pak dotkne jedné třetiny z celkových devíti tisíc zaměstnanců, Ty čeká kratší pracovní doba, popřípadě práce jen v některých dnech v týdnu.

Zatím se počítá s prvním omezením výroby, jenž má začít již od zítra. První odstávka pak skončí 24. srpna. Díky tomu bude postižena výroba verzí Passat, Passat Variant a CC. Ve výsledu by však neměl být problém dodat váš nový VW včas, zatím je výrobní kapacita v předstihu oproti poptávce.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.