Z trojice Mustang, Camaro a Challenger je právě Dodge tím nejstarším a také prodejně nejhorším. Přesto si pořád vede poměrně slušně a americký výrobce tak přichází s jednou speciální edicí za druhou. Ta poslední oslavuje někdejší homologační speciál pro závodní sérii Trans Am.
Dodge Challenger T/A (Trans Am) vznikl v roce 1970 jen ve 2399 kusech a není tak divu, že je mezi sběrateli velice žádaný. Přivlastnit si trochu z aury tehdejšího „závodního vozu pro běžné silnice“ chce aktuální Challenger s novou verzí, která se překvapivě jmenuje T/A. Základem vozu je model R/T, vybavený předními světly Air Catcher, jejichž součástí je i LED diodami podsvícené logo T/A. Kromě nich má novinka jako odkaz na minulost černou kapotu (volitelně i s kultovními oky), přední masku a zadní spoiler. Challenger dále dostal specifické pruhy, víčko nádrže s nápisem FUEL a dva nové laky – zelenou Go a žlutou Jacket High-impact Paint. Černá 20palcová kovaná kola pocházejí od Moparu.
Sedadla mají výrazné boční vedení a látkové čalounění, dobře potom ladí se sportovním volantem a přístrojovou deskou v retro nádechu. Dekorační plochy jsou hliníkové nebo natřené černým lakem, na podlaze najdeme velurové koberečky. Pod kapotou je 5.7litrový osmiválec HEMI o výkonu 280 kW (381 k), který dostal air box z modelu SRT Hellcat a nový filtr od Moparu. I z toho důvodu je na kapotě tak výrazný nasávací otvor. Kromě toho je vůz vybaven aktivním výfukovým potrubím a balíčkem Super Track Pak, snižujícím světlou výšku o 12,7 milimetru. Dále obsahuje tlumiče Bilstein, nové brzdové obložení, třístupňové ESC s možností plného vypnutí a pneumatiky Goodyear Eagle F1. Na výběr má zákazník šestistupňový manuál Tremec nebo osmistupňový automat TorqFlite, základní cena je 37 390 dolarů (cca 894 000 korun).
Verze T/A Plus přidává především výbavu. Již v základu tak obsahuje vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla v kůži Nappa, infotainment Uconnect s 8,4palcovou obrazovkou, rozhraním Apple CarPlay a Andorid Auto nebo několika aplikacemi včetně Dodge Performance Pages (reakční čas na semaforu, ukazatel přetížení nebo měření akcelerace), kožený volant a audiosystém se šesti reproduktory a 276wattovým zesilovačem. Cena vozu startuje na 40 140 dolarech (cca 960 000 korun).
Na opačném konci spektra stojí verze T/A 392 (na fotkách má šedivou barvu) s 6.4litrovým osmiválcem HEMI o výkonu 362 kW (492 k) s točivým momentem 644 Nm, který uděluje vozu zrychlení na 96 km/h za asi 4 sekundy. Čtvrt míle Challenger zvládne pod 12 sekund. Vedle výbavy provedení Plus a mnoha prvků (světla, nasávací otvor v kapotě) ze základního modelu má 392 odvětrávané kotouče Brembo se šesti pístky vpředu a čtyřmi pístky vzadu, přepracovanou geometrii přední nápravy, 20palcová kovaná kola s pneumatikami Pirelli, silnější alternátor, dále upravený aktivní výfukový systém a v neposlední řadě i tachometr cejchovaný do 180 mil za hodinu. Ceny začínají na 43 995 dolarech (cca 1 052 000 korun).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.