Sběratelská rarita nebo nekompromisní novinka? Challenger T/A má od všeho trochu

ar6, 17. srpna 2016, 03:20 Google+

Z trojice Mustang, Camaro a Challenger je právě Dodge tím nejstarším a také prodejně nejhorším. Přesto si pořád vede poměrně slušně a americký výrobce tak přichází s jednou speciální edicí za druhou. Ta poslední oslavuje někdejší homologační speciál pro závodní sérii Trans Am.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Legenda a její nástupce, Dodge Challenger T/A.

Legenda a její nástupce, Dodge Challenger T/A. | foto: Dodge

Sdílejte článek

Dodge Challenger T/A (Trans Am) vznikl v roce 1970 jen ve 2399 kusech a není tak divu, že je mezi sběrateli velice žádaný. Přivlastnit si trochu z aury tehdejšího „závodního vozu pro běžné silnice“ chce aktuální Challenger s novou verzí, která se překvapivě jmenuje T/A. Základem vozu je model R/T, vybavený předními světly Air Catcher, jejichž součástí je i LED diodami podsvícené logo T/A. Kromě nich má novinka jako odkaz na minulost černou kapotu (volitelně i s kultovními oky), přední masku a zadní spoiler. Challenger dále dostal specifické pruhy, víčko nádrže s nápisem FUEL a dva nové laky – zelenou Go a žlutou Jacket High-impact Paint. Černá 20palcová kovaná kola pocházejí od Moparu.

img-responsive

Dodge Challenger T/A má historické kořeny. | foto: Dodge

Sedadla mají výrazné boční vedení a látkové čalounění, dobře potom ladí se sportovním volantem a přístrojovou deskou v retro nádechu. Dekorační plochy jsou hliníkové nebo natřené černým lakem, na podlaze najdeme velurové koberečky. Pod kapotou je 5.7litrový osmiválec HEMI o výkonu 280 kW (381 k), který dostal air box z modelu SRT Hellcat a nový filtr od Moparu. I z toho důvodu je na kapotě tak výrazný nasávací otvor. Kromě toho je vůz vybaven aktivním výfukovým potrubím a balíčkem Super Track Pak, snižujícím světlou výšku o 12,7 milimetru. Dále obsahuje tlumiče Bilstein, nové brzdové obložení, třístupňové ESC s možností plného vypnutí a pneumatiky Goodyear Eagle F1. Na výběr má zákazník šestistupňový manuál Tremec nebo osmistupňový automat TorqFlite, základní cena je 37 390 dolarů (cca 894 000 korun).

Verze T/A Plus přidává především výbavu. Již v základu tak obsahuje vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla v kůži Nappa, infotainment Uconnect s 8,4palcovou obrazovkou, rozhraním Apple CarPlay a Andorid Auto nebo několika aplikacemi včetně Dodge Performance Pages (reakční čas na semaforu, ukazatel přetížení nebo měření akcelerace), kožený volant a audiosystém se šesti reproduktory a 276wattovým zesilovačem. Cena vozu startuje na 40 140 dolarech (cca 960 000 korun).

Na opačném konci spektra stojí verze T/A 392 (na fotkách má šedivou barvu) s 6.4litrovým osmiválcem HEMI o výkonu 362 kW (492 k) s točivým momentem 644 Nm, který uděluje vozu zrychlení na 96 km/h za asi 4 sekundy. Čtvrt míle Challenger zvládne pod 12 sekund. Vedle výbavy provedení Plus a mnoha prvků (světla, nasávací otvor v kapotě) ze základního modelu má 392 odvětrávané kotouče Brembo se šesti pístky vpředu a čtyřmi pístky vzadu, přepracovanou geometrii přední nápravy, 20palcová kovaná kola s pneumatikami Pirelli, silnější alternátor, dále upravený aktivní výfukový systém a v neposlední řadě i tachometr cejchovaný do 180 mil za hodinu. Ceny začínají na 43 995 dolarech (cca 1 052 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Sběratelská rarita nebo nekompromisní novinka? Challenger T/A má od všeho trochu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Dodge oživil Charger Daytona hned ve dvou verzích.

Dodge vrací do hry obří křídlo Chargeru Daytona, skoro jej ale nepoznáte

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud