Jistě si každý z vás pamatuje první generaci ostrého Fordu Focus RS 500. Ta byla příšně limitovanou edicí a tehdy se po ní doslova zaprášilo. Nyní je proto čas na jejího nástupce.
Ten bude vycházet z klasického Focusu RS a vyrobí se jej pouhých 500 kusů. Zároveň by se mělo zapracovat na dynamice auta, jeho vzhledu a jízdním dovednostem nejen silnici. O všem svědčí fakt, že několik RS500 se prohání při ostrých testech na Nürburgringu.
U vrcholné edice bude stále přítomen pohon všech kol a její výkon naroste přibližně na 400 koní. Ve výsledku by se tak mohlo jednat o tvrdého soupeře pro Audi RS3. Právě Audina (a další soupeři) dělají současnému RS poměrně velké problémy. RS500 by pak mělo nedostatky vyřešit.
Fanoušky sportovních Fordů potěší, že bude zachována manuální převodovka. Dost možné je použití samosvorného diferenciálu na předních kolech a úpravou projdou zcela určitě brzdy a podvozek. Horší to bude s cenou. Ta totiž naroste skoro o polovinu ve srovnáníí s klasickým Focusem RS.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?