Desátá generace Hondy Civic se už v loňském roce představila jako sedan, letos následovalo sportovněji laděné kupé. Obě karosářské varianty jsou však zatím určeny jen pro severoamerický trh. Tam také nejprve zavítá pětidveřový hatchback, na rozdíl od svých sourozenců ale velice rychle zamíří také k nám.
Zatímco v Evropě je pětidveřová karosérie v nižší střední třídě základem, v USA si zatím potrpí stále spíše na sedany. Představení hatchbacku nejprve za mořem, respektive jeho návrat tam, je tak možná pro některé překvapením, podle informací přímo z Hondy (ta tvrdí, že výroba pro Evropu začne do konce letošního roku) se však dá tušit, že „naše“ verze se ukáže již za pár týdnů v Paříži. Po designové stránce není hatchback žádným velkým překvapením. Snoubí v sobě prvky ženevského konceptu a dříve představeného sedanu, což znamená především výraznou přední část s LED světly a hodně zkosené zadní okno, dávající vozu nádech liftbacku. Kontroverze jistě budou budit velká zadní světla, z nichž přímo vychází decentní spoiler, cělkově jde však podle nás o nejhezčí Hondu dneška. Vyobrazený vůz je pak vybaven mnoha v prvky v lesklé černé barvě nebo dvojitou koncovkou výfuku, což znamená, že má novou nejvyšší výbavu Sport Touring.
Kabina desátého Civicu je o poznání konvečnější než u stále ještě současného provedení (jen pro upřesnění, devátý Civic pro Evropu je jiný než byl pro USA). Například má standardní kapličku přístrojů, místo analogových budíků v ní ale najdete digitální displej. Středové konzoli dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Její přítomnost ve voze je standardní od výbavového stupně EX (k dispozici jsou linie LX, Sport, EX, EX-L a Sport Touring). V ceníku se také objeví vyhřívaná přední sedadla s elektrickým ovládáním, bezklíčkové odemykání a startování vozu nebo vyhřívaná zadní sedadla (pro Sport Touring). Honda rovněž slibuje kvalitnější materiály a zpracování, především však nejvíce místa v celém segmentu. Před koleny zadních cestujících tak má být až 914 milimetrů, celkový objem prostoru v kabině je 3480 litrů. Bezpečnost posádky obstarává například balíček asistentů Honda Sensing (standard pro Sport Touring), obsahující nouzové brzdění, přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo varování při opuštění jízdního pruhu v kombinaci se zmírněním následků nehody při vyjetí ze silnice.
Pod kabátkem se objevuje zcela nová platforma s plně nezávislým zavěšením, elektronickým posilovačem řízení s variabilním převodem nebo čtveřicí kotoučových brzd. Výhodou je též lehká a pevná karosérie. K pohonu slouží výhradně přeplňovaná zážehová patnáctistovka s přímým vstřikováním. Pro stupně LX, EX a EX-L je naladěná na 130 kW (177 k) a 220 Nm, linie Sport a Sport Touring mají 134 kW (182 k) a 220 Nm. K přenosu výkonu na vozovku bude sloužit bezstupňový automat CVT nebo šestistupňový manuál (pro linie LX, Sport a EX). Na rozdíl například od kupé tak v nabídce není atmosférický dvoulitr, což může značit, že stejnou paletu motorů, doplněnou o turbodiesel, najdeme také v evropské specifikaci vozu. Ostatně Civic s pětidveřovou karosérií bude pro celý svět vznikat v britském Swindonu, kde Honda do modernizace výrobních prostor investovala na 200 milionů liber (cca 6,28 miliard korun). Prodej se v USA rozběhne letos v září, v Evropě se prvních vozů dočkáme na začátku příštího roku. Kromě toho se v roce 2017 ukáže také ostrá verze Type R, jejíž přítomnost na americkém trhu je již potvrzená.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).