Desátá generace Hondy Civic se už v loňském roce představila jako sedan, letos následovalo sportovněji laděné kupé. Obě karosářské varianty jsou však zatím určeny jen pro severoamerický trh. Tam také nejprve zavítá pětidveřový hatchback, na rozdíl od svých sourozenců ale velice rychle zamíří také k nám.
Zatímco v Evropě je pětidveřová karosérie v nižší střední třídě základem, v USA si zatím potrpí stále spíše na sedany. Představení hatchbacku nejprve za mořem, respektive jeho návrat tam, je tak možná pro některé překvapením, podle informací přímo z Hondy (ta tvrdí, že výroba pro Evropu začne do konce letošního roku) se však dá tušit, že „naše“ verze se ukáže již za pár týdnů v Paříži. Po designové stránce není hatchback žádným velkým překvapením. Snoubí v sobě prvky ženevského konceptu a dříve představeného sedanu, což znamená především výraznou přední část s LED světly a hodně zkosené zadní okno, dávající vozu nádech liftbacku. Kontroverze jistě budou budit velká zadní světla, z nichž přímo vychází decentní spoiler, cělkově jde však podle nás o nejhezčí Hondu dneška. Vyobrazený vůz je pak vybaven mnoha v prvky v lesklé černé barvě nebo dvojitou koncovkou výfuku, což znamená, že má novou nejvyšší výbavu Sport Touring.
Kabina desátého Civicu je o poznání konvečnější než u stále ještě současného provedení (jen pro upřesnění, devátý Civic pro Evropu je jiný než byl pro USA). Například má standardní kapličku přístrojů, místo analogových budíků v ní ale najdete digitální displej. Středové konzoli dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Její přítomnost ve voze je standardní od výbavového stupně EX (k dispozici jsou linie LX, Sport, EX, EX-L a Sport Touring). V ceníku se také objeví vyhřívaná přední sedadla s elektrickým ovládáním, bezklíčkové odemykání a startování vozu nebo vyhřívaná zadní sedadla (pro Sport Touring). Honda rovněž slibuje kvalitnější materiály a zpracování, především však nejvíce místa v celém segmentu. Před koleny zadních cestujících tak má být až 914 milimetrů, celkový objem prostoru v kabině je 3480 litrů. Bezpečnost posádky obstarává například balíček asistentů Honda Sensing (standard pro Sport Touring), obsahující nouzové brzdění, přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo varování při opuštění jízdního pruhu v kombinaci se zmírněním následků nehody při vyjetí ze silnice.
Pod kabátkem se objevuje zcela nová platforma s plně nezávislým zavěšením, elektronickým posilovačem řízení s variabilním převodem nebo čtveřicí kotoučových brzd. Výhodou je též lehká a pevná karosérie. K pohonu slouží výhradně přeplňovaná zážehová patnáctistovka s přímým vstřikováním. Pro stupně LX, EX a EX-L je naladěná na 130 kW (177 k) a 220 Nm, linie Sport a Sport Touring mají 134 kW (182 k) a 220 Nm. K přenosu výkonu na vozovku bude sloužit bezstupňový automat CVT nebo šestistupňový manuál (pro linie LX, Sport a EX). Na rozdíl například od kupé tak v nabídce není atmosférický dvoulitr, což může značit, že stejnou paletu motorů, doplněnou o turbodiesel, najdeme také v evropské specifikaci vozu. Ostatně Civic s pětidveřovou karosérií bude pro celý svět vznikat v britském Swindonu, kde Honda do modernizace výrobních prostor investovala na 200 milionů liber (cca 6,28 miliard korun). Prodej se v USA rozběhne letos v září, v Evropě se prvních vozů dočkáme na začátku příštího roku. Kromě toho se v roce 2017 ukáže také ostrá verze Type R, jejíž přítomnost na americkém trhu je již potvrzená.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.