Pětidveřová Honda Civic se vrací do USA, je to nejhezčí model značky

ar6, 15. srpna 2016, 11:31 Google+

Desátá generace Hondy Civic se už v loňském roce představila jako sedan, letos následovalo sportovněji laděné kupé. Obě karosářské varianty jsou však zatím určeny jen pro severoamerický trh. Tam také nejprve zavítá pětidveřový hatchback, na rozdíl od svých sourozenců ale velice rychle zamíří také k nám.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic přichází také jako pětidveřový hatchback, zatím jen pro USA.

Honda Civic přichází také jako pětidveřový hatchback, zatím jen pro USA. | foto: Honda

Sdílejte článek

Zatímco v Evropě je pětidveřová karosérie v nižší střední třídě základem, v USA si zatím potrpí stále spíše na sedany. Představení hatchbacku nejprve za mořem, respektive jeho návrat tam, je tak možná pro některé překvapením, podle informací přímo z Hondy (ta tvrdí, že výroba pro Evropu začne do konce letošního roku) se však dá tušit, že „naše“ verze se ukáže již za pár týdnů v Paříži. Po designové stránce není hatchback žádným velkým překvapením. Snoubí v sobě prvky ženevského konceptu a dříve představeného sedanu, což znamená především výraznou přední část s LED světly a hodně zkosené zadní okno, dávající vozu nádech liftbacku. Kontroverze jistě budou budit velká zadní světla, z nichž přímo vychází decentní spoiler, cělkově jde však podle nás o nejhezčí Hondu dneška. Vyobrazený vůz je pak vybaven mnoha v prvky v lesklé černé barvě nebo dvojitou koncovkou výfuku, což znamená, že má novou nejvyšší výbavu Sport Touring.

Kabina desátého Civicu je o poznání konvečnější než u stále ještě současného provedení (jen pro upřesnění, devátý Civic pro Evropu je jiný než byl pro USA). Například má standardní kapličku přístrojů, místo analogových budíků v ní ale najdete digitální displej. Středové konzoli dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Její přítomnost ve voze je standardní od výbavového stupně EX (k dispozici jsou linie LX, Sport, EX, EX-L a Sport Touring). V ceníku se také objeví vyhřívaná přední sedadla s elektrickým ovládáním, bezklíčkové odemykání a startování vozu nebo vyhřívaná zadní sedadla (pro Sport Touring). Honda rovněž slibuje kvalitnější materiály a zpracování, především však nejvíce místa v celém segmentu. Před koleny zadních cestujících tak má být až 914 milimetrů, celkový objem prostoru v kabině je 3480 litrů. Bezpečnost posádky obstarává například balíček asistentů Honda Sensing (standard pro Sport Touring), obsahující nouzové brzdění, přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo varování při opuštění jízdního pruhu v kombinaci se zmírněním následků nehody při vyjetí ze silnice.

Pod kabátkem se objevuje zcela nová platforma s plně nezávislým zavěšením, elektronickým posilovačem řízení s variabilním převodem nebo čtveřicí kotoučových brzd. Výhodou je též lehká a pevná karosérie. K pohonu slouží výhradně přeplňovaná zážehová patnáctistovka s přímým vstřikováním. Pro stupně LX, EX a EX-L je naladěná na 130 kW (177 k) a 220 Nm, linie Sport a Sport Touring mají 134 kW (182 k) a 220 Nm. K přenosu výkonu na vozovku bude sloužit bezstupňový automat CVT nebo šestistupňový manuál (pro linie LX, Sport a EX). Na rozdíl například od kupé tak v nabídce není atmosférický dvoulitr, což může značit, že stejnou paletu motorů, doplněnou o turbodiesel, najdeme také v evropské specifikaci vozu. Ostatně Civic s pětidveřovou karosérií bude pro celý svět vznikat v britském Swindonu, kde Honda do modernizace výrobních prostor investovala na 200 milionů liber (cca 6,28 miliard korun). Prodej se v USA rozběhne letos v září, v Evropě se prvních vozů dočkáme na začátku příštího roku. Kromě toho se v roce 2017 ukáže také ostrá verze Type R, jejíž přítomnost na americkém trhu je již potvrzená.

Vytisknout

Diskuze: Pětidveřová Honda Civic se vrací do USA, je to nejhezčí model značky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jaguar XF 3.0 V6 S AWD

TEST: Jaguar XF 3.0 S AWD Supercharged: Dravec se čtyřmi ostrými drápy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud