Porsche podlehne módním trendům, připravuje elektrický Cayenne Coupé

Porsche Cayenne přijede v příští generaci i jako kupé.
Porsche Cayenne přijede v příští generaci i jako kupé., foto: Porsche
ar6 14. srpna 2016 15:13
Sdílej:

Světem automobilů už několik let hýbe trend takzvaných SUV-kupé. Má ho BMW, má ho Mercedes, budou ho mít Audi, Volkswagen a dokonce i Škoda. Stranou případného tržního koláče tak nechce zůstat ani Porsche, které již zahájilo testování podobně laděného Cayennu.

Porsche už dávno není jen značkou, vyrábějící různé verze Boxsteru a 911. Poslední měsíce kariéry aktuálně kroutí již druhá generace SUV Cayenne, brzy se do prodeje dostane nová Panamera, a to už vůbec nemluvíme o Macanu. Odklon od klasických sporťáků byl přitom způsoben především touhou po zisku, což se Němcům dokonale splnilo. Novou ziskovou část trhu představují takzvaná SUV-kupé, což jsou vlastně standardní terénní modely se zkosenou střechou ve stylu kupé a výrazným úbytkem praktičnosti. Tak přesně takové auto chystá také Porsche, a to na základech třetí generace Cayennu.

Napovídají tomu například špionážní fotky, na nichž je sice karosérie nové Panamery, avšak výrazně zvýšená a samozřejmě s vyšší světlou výškou. Jak víme třeba z BMW X6 nebo Mercedesu GLE Coupé, nedají se oproti standardnímu modelu očekávat nějaké výrazné designové změny. Tedy kromě inkriminované zadní části, respektive linie střechy. To samé bude platit i o technice, novinka tak bude postavená na platformě MLB Evo a dostane řadu zážehových šesti- a osmiválců. Základní třílitr bude mít 324 kW (440 k) a stejně jako čtyřlitrový osmiválec o výkonu 406 kW (550 k) pohází z nové Panamery. Dojde i na naftový osmiválec o výkonu 310 kW (422 k), opět z luxusní limuzíny. Vrcholem celé nabídky se má stát provedení Turbo S s výkonem až 441 kW (600 k).

Stejně jako současný model, bude i ten budoucí silně hrát na ekologickou strunu. Téměř jistý je tak příchod hybridu a plug-in hybridu, na rok 2020 pak Porsche připravuje, podle zdrojů magazínu Autocar, dokonce čistě elektrickou variantu. Ta by měla být jakousi kombinací mezi nedávno představeným konceptem Mission E a připravovaným Audi Q6 e-tron Quattro. To dostane tři elektromobily – jeden vpředu a dva pro každé kolo vzadu. Jeho příchod je plánován na rok 2018, tou dobou by se také měla objevit spalovací verze Porsche Cayenne Coupé a koncept plně elektrického modelu. Jeho produkční varianta přijde, jak už bylo řečeno, v roce 2020. Rozhodně se tak máme v příštích měsících na co těšit.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.