Světem automobilů už několik let hýbe trend takzvaných SUV-kupé. Má ho BMW, má ho Mercedes, budou ho mít Audi, Volkswagen a dokonce i Škoda. Stranou případného tržního koláče tak nechce zůstat ani Porsche, které již zahájilo testování podobně laděného Cayennu.
Porsche už dávno není jen značkou, vyrábějící různé verze Boxsteru a 911. Poslední měsíce kariéry aktuálně kroutí již druhá generace SUV Cayenne, brzy se do prodeje dostane nová Panamera, a to už vůbec nemluvíme o Macanu. Odklon od klasických sporťáků byl přitom způsoben především touhou po zisku, což se Němcům dokonale splnilo. Novou ziskovou část trhu představují takzvaná SUV-kupé, což jsou vlastně standardní terénní modely se zkosenou střechou ve stylu kupé a výrazným úbytkem praktičnosti. Tak přesně takové auto chystá také Porsche, a to na základech třetí generace Cayennu.
Napovídají tomu například špionážní fotky, na nichž je sice karosérie nové Panamery, avšak výrazně zvýšená a samozřejmě s vyšší světlou výškou. Jak víme třeba z BMW X6 nebo Mercedesu GLE Coupé, nedají se oproti standardnímu modelu očekávat nějaké výrazné designové změny. Tedy kromě inkriminované zadní části, respektive linie střechy. To samé bude platit i o technice, novinka tak bude postavená na platformě MLB Evo a dostane řadu zážehových šesti- a osmiválců. Základní třílitr bude mít 324 kW (440 k) a stejně jako čtyřlitrový osmiválec o výkonu 406 kW (550 k) pohází z nové Panamery. Dojde i na naftový osmiválec o výkonu 310 kW (422 k), opět z luxusní limuzíny. Vrcholem celé nabídky se má stát provedení Turbo S s výkonem až 441 kW (600 k).
Stejně jako současný model, bude i ten budoucí silně hrát na ekologickou strunu. Téměř jistý je tak příchod hybridu a plug-in hybridu, na rok 2020 pak Porsche připravuje, podle zdrojů magazínu Autocar, dokonce čistě elektrickou variantu. Ta by měla být jakousi kombinací mezi nedávno představeným konceptem Mission E a připravovaným Audi Q6 e-tron Quattro. To dostane tři elektromobily – jeden vpředu a dva pro každé kolo vzadu. Jeho příchod je plánován na rok 2018, tou dobou by se také měla objevit spalovací verze Porsche Cayenne Coupé a koncept plně elektrického modelu. Jeho produkční varianta přijde, jak už bylo řečeno, v roce 2020. Rozhodně se tak máme v příštích měsících na co těšit.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?