Světem automobilů už několik let hýbe trend takzvaných SUV-kupé. Má ho BMW, má ho Mercedes, budou ho mít Audi, Volkswagen a dokonce i Škoda. Stranou případného tržního koláče tak nechce zůstat ani Porsche, které již zahájilo testování podobně laděného Cayennu.
Porsche už dávno není jen značkou, vyrábějící různé verze Boxsteru a 911. Poslední měsíce kariéry aktuálně kroutí již druhá generace SUV Cayenne, brzy se do prodeje dostane nová Panamera, a to už vůbec nemluvíme o Macanu. Odklon od klasických sporťáků byl přitom způsoben především touhou po zisku, což se Němcům dokonale splnilo. Novou ziskovou část trhu představují takzvaná SUV-kupé, což jsou vlastně standardní terénní modely se zkosenou střechou ve stylu kupé a výrazným úbytkem praktičnosti. Tak přesně takové auto chystá také Porsche, a to na základech třetí generace Cayennu.
Napovídají tomu například špionážní fotky, na nichž je sice karosérie nové Panamery, avšak výrazně zvýšená a samozřejmě s vyšší světlou výškou. Jak víme třeba z BMW X6 nebo Mercedesu GLE Coupé, nedají se oproti standardnímu modelu očekávat nějaké výrazné designové změny. Tedy kromě inkriminované zadní části, respektive linie střechy. To samé bude platit i o technice, novinka tak bude postavená na platformě MLB Evo a dostane řadu zážehových šesti- a osmiválců. Základní třílitr bude mít 324 kW (440 k) a stejně jako čtyřlitrový osmiválec o výkonu 406 kW (550 k) pohází z nové Panamery. Dojde i na naftový osmiválec o výkonu 310 kW (422 k), opět z luxusní limuzíny. Vrcholem celé nabídky se má stát provedení Turbo S s výkonem až 441 kW (600 k).
Stejně jako současný model, bude i ten budoucí silně hrát na ekologickou strunu. Téměř jistý je tak příchod hybridu a plug-in hybridu, na rok 2020 pak Porsche připravuje, podle zdrojů magazínu Autocar, dokonce čistě elektrickou variantu. Ta by měla být jakousi kombinací mezi nedávno představeným konceptem Mission E a připravovaným Audi Q6 e-tron Quattro. To dostane tři elektromobily – jeden vpředu a dva pro každé kolo vzadu. Jeho příchod je plánován na rok 2018, tou dobou by se také měla objevit spalovací verze Porsche Cayenne Coupé a koncept plně elektrického modelu. Jeho produkční varianta přijde, jak už bylo řečeno, v roce 2020. Rozhodně se tak máme v příštích měsících na co těšit.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?