Světem automobilů už několik let hýbe trend takzvaných SUV-kupé. Má ho BMW, má ho Mercedes, budou ho mít Audi, Volkswagen a dokonce i Škoda. Stranou případného tržního koláče tak nechce zůstat ani Porsche, které již zahájilo testování podobně laděného Cayennu.
Porsche už dávno není jen značkou, vyrábějící různé verze Boxsteru a 911. Poslední měsíce kariéry aktuálně kroutí již druhá generace SUV Cayenne, brzy se do prodeje dostane nová Panamera, a to už vůbec nemluvíme o Macanu. Odklon od klasických sporťáků byl přitom způsoben především touhou po zisku, což se Němcům dokonale splnilo. Novou ziskovou část trhu představují takzvaná SUV-kupé, což jsou vlastně standardní terénní modely se zkosenou střechou ve stylu kupé a výrazným úbytkem praktičnosti. Tak přesně takové auto chystá také Porsche, a to na základech třetí generace Cayennu.
Napovídají tomu například špionážní fotky, na nichž je sice karosérie nové Panamery, avšak výrazně zvýšená a samozřejmě s vyšší světlou výškou. Jak víme třeba z BMW X6 nebo Mercedesu GLE Coupé, nedají se oproti standardnímu modelu očekávat nějaké výrazné designové změny. Tedy kromě inkriminované zadní části, respektive linie střechy. To samé bude platit i o technice, novinka tak bude postavená na platformě MLB Evo a dostane řadu zážehových šesti- a osmiválců. Základní třílitr bude mít 324 kW (440 k) a stejně jako čtyřlitrový osmiválec o výkonu 406 kW (550 k) pohází z nové Panamery. Dojde i na naftový osmiválec o výkonu 310 kW (422 k), opět z luxusní limuzíny. Vrcholem celé nabídky se má stát provedení Turbo S s výkonem až 441 kW (600 k).
Stejně jako současný model, bude i ten budoucí silně hrát na ekologickou strunu. Téměř jistý je tak příchod hybridu a plug-in hybridu, na rok 2020 pak Porsche připravuje, podle zdrojů magazínu Autocar, dokonce čistě elektrickou variantu. Ta by měla být jakousi kombinací mezi nedávno představeným konceptem Mission E a připravovaným Audi Q6 e-tron Quattro. To dostane tři elektromobily – jeden vpředu a dva pro každé kolo vzadu. Jeho příchod je plánován na rok 2018, tou dobou by se také měla objevit spalovací verze Porsche Cayenne Coupé a koncept plně elektrického modelu. Jeho produkční varianta přijde, jak už bylo řečeno, v roce 2020. Rozhodně se tak máme v příštích měsících na co těšit.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?