Zítra se na okruhu Nürburgring představí nová speciální verze vozu Porsche 911. Dostane přízvisko Targa 4S Exclusive Design Edition a odkazuje na slavná Porsche ze 70. let.
Prakticky se jedná o standardní 911 Targu 4S, ovšem po sjetí z výrobní linky se na vůz vrhne hned několik pracovníků. Ty jej vyšperkují dalšími doplňky. V základu auto nese modrý lak Etna Blue, nechybí boční polepy, světlomety s černým pozadím, speciální mřížky chladiče a čtyři černé koncovky výfuku.
Modrá barva se v této edici objevila také v interiéru. Grafitově modrý odstín s kontrastním prošíváním najdeme právě jen zde, což je první velký náznak ekluzivity. Posádku potěší sportovní sedadla nastavitelná v osmnácti směrech nebo speciální prahové lišty s nápisem edice. Poznávacím znamením je absence paketu Sport Chrono.
Pod kapotou se ocitne třílitrový přeplňovaný šestiválec se dvěma turby. Ten poskytuje výkon 420 koní a točivý moment 500 Nm. Na obě nápravy pak výkon putuje skrze sedmistupňový automat PDK s možností řazení skrze pádla pod volantem.
Při zakoupení vozu dostane každý majitel speciální plachtu na auto a fotoalbum obšité modrou kůží. V něm jsou umístěny fotky, které zachycují vývoj a výrobu vozu. Výroba se zastaví na pár kusech, ale zatím není známo, kolik vlastně bude každý z nich stát.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?